چادرنشین

مارجوری گرین، نماینده ایالت جورجیا در مجلس نمایندگان، با تاکید چندباره بر مشکل بسیاری از مادران آمریکایی در تامین شیرخشک، به شدت به کمک چهل میلیارد دلاری دولت بایدن به اوکراین تاخت.

سرویس جهان مشرق- ایالات متحده آمریکا که دست‌کم از زمان فروپاشی اتحاد شوروی، ادعای آقایی و سالاری بر جهان را دارد، از بحران مالی ۲۰۰۸ به این سو، به طرز فزاینده‌ای وخامت اوضاع عمومی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را تجربه می کند. علاوه بر افزایش شدت و عمق گسست اجتماعی در این کشور و فوران مسائل نژادی، از لحاظ اقتصادی هم این کشور با بیش از ۳۰ تریلیون دلار بدهی ملی، در معرض انفجار قرار دارد.

شواهد جالب زوال «عقلانیت جمعی» در آمریکا از زبان یک آمریکایی +عکس و فیلم
بدهی ملی آمریکا برگرفته از ساعت بدهی ملی ایالات متحده

در عین حال، با وجود تنگناهای مالی دولت فدرال در اداره کشور، اقداماتی کاملا سیاسی و توسعه‌طلبانه چون کمک ۴۰ میلیارد دلاری دولت جو بایدن به اوکراین، صدای سیاستمداران این کشور را هم درآورده است.

اخیرا مارجوری تیلر گرین، نماینده  جمهوری‌خواه ایالت جورجیا در مجلس نمایندگان در نطق خود در کنگره با انتقاد شدید به کمک مالی ۴۰ میلیارد دلاری دولت بایدن، آن هم در حالی که به قول این نماینده بسیاری از مادران آمریکایی در تامین شیر خشک برای کودکان خود درمانده‌اند، دولت آمریکا را به ریاکاری و دروغ و سنگر گرفتن پشت شعارهای زیبا متهم کرد.

به عنوان یک مصداق نمادین، در حالی که سالانه حدود ۷۰۰ میلیارد دلار صرف هزینه‌های نظامی آمریکا می شود، کهنه‌سربازان این کشور در شرایطی بسیار سخت و تحقیرآمیز زندگی می کنند. مجله نیوزویک در نوامبر ۲۰۲۱ گزارش داد که دست‌کم ۳۷۰۰۰ کهنه سرباز ایالات متحده بی‌خانمان هستند.

شواهد جالب زوال «عقلانیت جمعی» در آمریکا از زبان یک آمریکایی +عکس و فیلم

شواهد جالب زوال «عقلانیت جمعی» در آمریکا از زبان یک آمریکایی +عکس و فیلم

شواهد جالب زوال «عقلانیت جمعی» در آمریکا از زبان یک آمریکایی +عکس و فیلم

اما ویدیویی از یک فعال رسانه ‎ای آمریکایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که او با ذکر مصادیق متعدد، نسبت به زوال «عقلانیت جمعی» در آمریکا هشدار دارد. سخنان این خانم آمریکایی از منظر جامعه‌شناسی بسیار قابل‌تامل است، چرا که این نوع افشاگری‌های از درون، معمولا درتصاویر «هالیوودی» ارایه شده در رسانه‌های جریان اصلی جای ندارند.

سخنان این فعال رسانه‌ای از این قرار است:

گویا چیزی شیطانی به آمریکا هجوم آورده است...همه چیز تغییر کرده و شبیه قبل نیست...ما تبدیل به ملتی شده‌ایم که عقلانیت جمعی خود را از دست داده است.

اگر یک مرد تظاهر کند که زن است، بقیه مجبور می‌شوند که با او در این تظاهر همراهی کنند

اگر روسیه در نتیجه انتخابات تأثیر بگذارد، خوب نیست. اما اگر (دهها میلیون) مهاجرین غیر قانونی نتیجه انتخابات را عوض کنند ایرادی ندارد.

اگر بایدن رئیس‌جمهور قبلی اوکراین را (بخاطر رسیدگی به پرونده اختلاس) تهدید کند ایرادی ندارد. اما اگر ترامپ درباره این تهدید تحقیق کند مجرم است.

کسانی که هیچ وقت صاحب برده نبودند باید به کسانی که هیچ وقت بردگی را تجربه نکرده‌اند برای بردگی مردم صدها سال گذشته غرامت بدهند.

کسانی که هیچ وقت دانشگاه نرفته‌اند باید سهمی از بدهی سنگین دانشجویانی را بپردازند، که برای تحصیل خود مجبور به اخذ وام شده‌اند.

منعی برای ورود مبتلایان به سل و فلج اطفال به کشور وجود ندارد. اما حتی سگها هم (هنگام ورود به کشور) برای کووید باید واکسینه شده باشند.

متخصصین و دانشمندان برجسته باید مراحل سختی را برای کسب مجوز ورود به کشور طی کنند. اما متجاوزین به نوامیس مردم و قاچاقچیان میتوانند فقط از روی مرز رد شوند، و از آن‌ها استقبال خواهد شد.

۵ میلیارد دلار صرف ساخت دیوار در مرزها کردن غیر قابل قبول است. اما ۱۵۰۰ میلیارد دلار خرج بهداشت مجانی مهاجرین غیرقانونی کردن ایرادی ندارد.

اگر برای ورود به دانشگاه تقلب کنید به زندان خواهید رفت. اما اگر در ورود به کشور تقلب کنید، میتوانید مجانی به دانشگاه بروید.

همان کسانی که ادعا میکنند «جنسیت زن و مرد» وجود ندارد، خودشان بر انتخاب رئیس‌جمهور زن اصرار میکنند.

ادعای ما این است که هر کشوری که سوسیالیست بشود فروپاشی میکند. اما خود ما داریم سوسیالیست میشویم.

عده‌ای از ما مسئول آنچه که قبل از تولد آن‌ها رخ داده هستند. اما عده‌ای دیگر حتی برای اعمال خودشان هم بازخواست نمیشوند.

مجرمین پس از دستگیری آزاد شده، و جرائم بیشتری انجام میدهند. اما اگر جلوی جرم را بگیری، حقوق بشر مجرمین را زیر پا گذاشته‌ای.

اگر درباره این دیوانگی هم حرف بزنی، تو را نژادپرست میخوانند.

کشتن قاتل مجرم گناه محسوب شده؛ اما کشتن جنین و نوزاد معصوم مجاز است.

دنیا وارونه شده است. حق را باطل میدانند و باطل را حق. امر به منکر میکنند و نهی از معروف...

این فعال رسانه‌ای سخنان خود را با این تعبیر به پایان رساند:

"آمریکا بیدار شو. این کشتی تایتانیک به کوه یخ خورده و غرق خواهد شد."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • مهم نیست IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    15 17
    انگار داره در مورد وضعیت ایران حرف می زنه. مشرق احیانا نطق پیش از دستور نماینده مجلس ایران روبه جای آمریکا جا نزدی؟ به خصوص با توجه به بخش معروف و منکرش!
    • فاطمه سادات قمی IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      2 3
      بین اینهمه کشتی چرا تایتانیک ؟ عاشقانه منشوری دارد. خودش اشاعه منکر است.
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      12 2
      واقعأ میدونم برای کسی که مثلا چندین سال نوکری یانکی‌ها و تبلیغشونو بکنه خیلی سخته که مشرق این واقعیتها رو نشون بده و بت اونها رو بشکنه ولی خوب چاره ای نیست مجبورین تحمل کنین و قبول کنین که اربابتون با کله داره میره تو چاه......!! در ضمن آب یخ هم برای تسکین سوزش خوبه!!!
    • DE ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      7 1
      بارها دیده شده وقتی عزا بسیار دردناک است و مثلا کسی عموسامش مُرده منظور عموش یا باباش مرده در عزا غش و ریسه میرود و خود را به درو دیوار میزند و دایم فریاد میزند نه نه نه دروغ است بگویید حقیقت نداره بابام نمرده عموم نمرده نه نه ...حالا این بیچاره غربگداها که افول و مرگ اربابشون بزرگترین رژیم بدهکار و جنایتکار روی زمین را میبینند همگی دارند داد میزنند نه نه دروغه اوضاع ایران اینطوره همش مونتاژه عمو سام ما تا حتی بعد از فروپاشی کل کهکشان راه شیری به جان آقا میری تو نمیری هنوز زنده است و اربابی ما را میکند. لیکن کاپیتالیسم هم مانند کمونیست به ذباله دان تاریخ خواهد رفت . او با حزب خائن توده رفت در سیاه دان تاریخ و این با وطنفروشان و بیفرهنگان غربگدا خواهد رفت. دیر و زود دارد لیکن سوخت و سوز ندارد. فرعون هم فکر میکرد " تک قطبیه " .
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      0 4
      کلا ول کن امریکا نیستند. خودمون کلی بدبختی داریم!
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 0
      ۰۰:۳۴ - ما ول کن هستیم اما بعضی ها دو سوم عمرشون صرف تعریف و وصف خوبی های ؟! امریکا می شه و در حسرت امریکا می میرن با نشر این خبر ها شاید بیدارشن و عمرشان را از کوبیده شدن به کوه یخی نجات دهند
  • SE ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    6 2
    از این احمقها ما هم داریم. مانند کسانی که ارز 4200 تومانی اختصاص دادند برای واردات کالاهای اساسی که بیشترش قاچاقی صادر بشه درحالی که این نتیجه معکوس قبلا تجربه شده بوده است. حتی در دوران جنگ کالاهایی که با ارز ترجیحی وارد میشد به کشورهای همسایه قاچاق میشد. سوخت که دیگه نمونه بارزش است که یارانه ای است و مدام قاچاق می شود. در این صورت گزاف نیست بگوییم که مغز کسانی که ارز 4200 تومانی را پیشنهاد و تصویب و اجرا کرده اند کلا لنگ میزند. چرا که امروز شاهد مشکلات دولت و. مردم در رتق و فتق امور ناشی از حذف ارز 4200 تومانی کذائی هستیم. احمقهای حامی سگهای ولگرد دسته دیگر از این احمقها هستند که با تغذیه سگها ولگرد باعث بر هم خوردن اکوسیستم غذایی حیوات شده اند و حاصلش نابودی دیگر حیواناتی است که ازدیاد سگها باعث آن است.
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 5
      سلم بر سوئد. هوا خوبه اونجا؟ کم و کسری ندارین؟ شما باارز چند تومانی رفتی سوئد؟ یا جرات نداری فیلترشکن سوئد استفاده میکنی؟ خجالت هم خوب چیزی است.
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    6 1
    تا زمانی که دلار بعنوان ارز رایج تجارت جهانی رواج دارد، دولت آمریکا با تولید دلار یک قدرت نامحدود در تامین هزینه های خویش دارد
  • IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    4 0
    چه حرفایی زده یارو . قابل تامله . ولی اگر واقعا دهها هزار کهنه سرباز بیخانمان باشن وضع امریکا مشکل جدی پیدامیکنه . پس امریکا بااون همه پول چکار کرده ؟
    • DE ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      5 0
      پس امریکا بااون همه پول چکار کرده ؟ /کل پولهای امریکا دست یک تعداد صهیونیست است همون نیم درصدی که کل سیاست و اقتصاد امریکا دستشونه و کل بدهکاری نجومی دولتی روی کره زمین هم مال ملت امریکا و مالیات دهندگان . و کاملا قانونی و معقول هم هست زیرا باعقل و قانون کاپیتالیستی یعنی همون ارباب رعیتی حتی دهات با چند هزار نفر جمعیت هم فقط یک کدخدا دارد و دهکده ای بنام دنیا را هم میخواهند فقط با یک کدخدا بچرخانند حسن فری که گفت و سالهاست قبول کرده وشهری ده بیست میلیون نفری هم یک استاندار , استاندارد سرمایه داری اینست. و استاندارد کمونیستی هم همون بود که شکست خورد رفت پی کارش.
  • US ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    10 2
    این نماینده درست گفته‌، خود ملت آمریکا گرفتار گرانی هستند بایدن داره به یهودیان اوکراین کمک می کند؟!
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    11 2
    حالا خوبه روسیه مردم امریکا رو تهدید نکرده که میاییم سراتون رو میبریم،امریکا اینجور کمک کرده به اوکراین.ولی به ما که داعش علنا گفت میاییم ایران،باید به داخل و خارج جواب پس بدیم چرا به سوریه کمک کردیم.
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      6 0
      دوست عزیز فهمیدن این مطالب شعور لازم داره که غربگداها از داشتنش محرومن، کاریشون نمیشه کرد!!!!
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    13 6
    از همهٔ اینها گذشته حالا شما میزان حماقت غربگداهای مارو حدس بزنین که قبله شون آمریکاست و خودشونو به این کشتی تایتانیک در حال غرق شدن زنجیر کردن و میخوان ایران رو هم به همین سرنوشت دچار کنن!!! به امید غرق شدن این کشتی در آیندهٔ بسیار نزدیک!!
    • محمد IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 4
      مطمئنا کشتی دیرتر از قایق غرق میشه
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      3 0
      قایقی که خدا با اون هست با دعای گربه سیاه بهش آسیبی نمیرسه
    • سروش IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      0 0
      خطاب به 9:41: برای نجات خدمه یک کشتی بهترین وسیله مطمئن تا رسیدن کمک و امدادگران همان قایق کوچک است به قایق چپ کرده می توان اویزان شد ولی به کشتی شکسته شده و سوراخ نه!!! خطر آویزان شدن به قایق به مراتب کمتر است تا در کشتی که در هر ثانیه داره بیشتر فرو میره!!! بهترین راه نجات آمریکائیان از شر بدهی چندصد میلیاردی تبدیل شدن این کشتی شکسته و در حال غرق شدن به قایق های کوچکتر است البته فرو رفتن کشتی در اقیانوس بدهی ها تلاطم هایی ایجاد خواهد کرد ولی باز به ساحل خواهند رسید.پس چه بهتر آنچه که برای کشو رهای دیگر از جمله ایران می اندیشند سر خودشان بیاید.
  • US ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 4
    باز اونا تایتانیک هستند ما که قایق در حال غرق شدنیم
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    2 0
    به قول معروف اگه بیل زنی باغچه ی خودتا بیل بزن
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      حالا شما از نمایش باغچه اونا چرا اینقدر ناراحتی
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      اخه باغچه خووش به فنا رفته
  • NL ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    4 1
    اللهم عجل لوليك الفرج
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    هر ملتی راه و روش امریکا رو بره، سرنوشتش هم همونه که اکنون در حال اتفاق است. خوبش رو بگیر، بدش رو پس بده! کاری که مدت هاست ایرانیان درباره تمدن های دیگه انجام میدهند.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 0
    ناموس آذری و فارس انقدر بی ارزش نیست که فراموش‌بشود. انتقام مادر و خواهر از عثمانی‌گرفته خواهد شد از پدر نشد از پسر.
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 0
    اصغر فرهادی در کن ، اعتراض طبقه ی فرودست فرانسه رانمیبیند و ازآنجا با ناسزاگویی به ایران،درصدد دریافت جوایز بیشترازصهیپنیستهاست.....تفوبه این آروغ های روشنفکری
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 2
    دیگ به دیگ میگه روت سیاه!!!!
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 0
    دقت کردید با اینکه آواره هستن اما عشق پرچمشون رو دارن، یا شایدم اهدایی دولته؟ اما ما چقدر ارزش پرچم خودمون رو میدونیم؟ ضمن اینکه باید دید وقتی دهه شصتی هایی مثل من به دوران بازنشستگی رسیدیم با این اوضاع جمعیتی و صندوق های بازنشستگی وضع چطور میشه؟ شاید بحران های واقعی از ده سال دیگه جدی نمایان بشه اگه مردم و مسئولین اقدامات درستی انجام ندن ... خدا به خیر بگذرونه ...
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    وایستا تا تجزیه بشه در توهم خوبی هستی
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 0
    دنیا وارونه شده است. حق را باطل میدانند و باطل را حق. امر به منکر میکنند و نهی از معروف.. این چند جمله دیگه خیلی عحیبه!! انگار خدا از حجره ایشون حرف زده....
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    ۴۰ میلیارد کمک به اوکراین!!! ما ۵۰ میلیون به حماس کمک کردیم
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    2 0
    نژاد پرستی در سخنان آن زن مثلا فعال رسانه ای موج میزنه. ایشان برای پنهان کردن نژاد پرستی و حرف های باطل خود از روش مخلوط کردن حق و باطل استفاده کرده . گرچه برخی از سخنانش حق است اما تقریبا نیمی از آن باطل و نژادپرستی است و برای خوب جلوه دادن باطل و پذیرفتی شدنشان چند سخن حق هم گفته . حتی پا را فراتر گذاشته و از حربه دست پیش گرفتن استفاده کرده و مدعی شده دیگران او را نژاد پرست خواهند خواند( از حربه مظلوم نمایی استفاده کرده) .... چنان سخن گفته که گویا همه متجاوزین به نوامیس و قاچاقچیان مهاجرین هستند!! یا اینکه تنها مهاجرین راحت و بدون آزمون وارد دانشگاه شده و بورسیه می شوند!! و یا در رای گیری موجب گزینش فرد بد می شوند!! در جایی مدعی می شود که برده داری اجدادش ربطی به آنها ندارد در حالیکه آنها در حال استفاده از ثروت بدست آمده از همان سیستم برده داری هستند پس شریک جرم اند بعلاوه که کشورش( ایالات متحده ) همچنان به شیوه های گوناگون در حال چپاول و غارت ملت هاست . ایشان از هزینه ای که برای بهداشت مهاجرین می شود ناراحتند ولی چیزی راجب اینکه چند صد برابر این مهاجرین موجود مردم در سایر کشورها توسط کشور مطبوعش به خاک و خون کشیده شده اند چیزی نمی گوید !!!......…....... در آخر گله ای دارم از مشرق، چند بار دیگر هم گفته ام که زیر این خبرهای اینطوری که نشر می کنید دو خط تحلیل هم خودتون بنویسید که مردم آگاه بشوند وگرنه که شما هم مفت و مجانی تبدیل شده اید به بوقچی غربی ها برای ترویج خزعبلاتشان که به نام حق و عدالت و مردم سالاری ولی به کام نژاد پرستی و زورگویی است .
  • علیرضا IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    2 0
    درمورد پرداخت غرامت به نسل های بجا مانده از بردگان باید گفت اگر چه تو هیچوقت برده نداشتی ( بخوانید نشد داشته باشی ) ولی ثروتی که تو وامثال تو ( دموکرات یا جمهوری خواه ) در امریکا به ارث بردید از کار مجانی بردگان بیچاره است و از غارت و چپاول ملت های مظلوم بدست آمده ، آمریکا باید به همه دنیا غرامت بده
  • رسول IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 0
    جالبه که هموشون با وجود اینکه چادر خواب هستن باز پرچم کشورشون رو روی چادرشون نصب کردن
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 0
    اگر امریکا مثل ایران فقط بایک انفجار اقتصادی ایران روبرو شود-آمریکا، اسرائیل غرب،دیکتاتورها واستکبارهم روزهای پایانیشان هست
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    نمیشه ساکنای کشتی شکسته امریکا رو بیارین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس