کد خبر 1377018
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
احتمال سقوط کابینه تل‌آویو؛ فشارها بر «منصور عباس» زیاد شد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند، یکی دیگر از اعضای کابینه ائتلافی «نفتالی بنت» و «یائیر لاپید» به اپوزیسیون پیوست.

به گزارش مشرق، «غیدا ریناوی-زعبی» نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی و عضو کابینه ائتلافی این رژیم از کابینه خارج شد تا تعداد نمایندگان عضو کابینه در پارلمان به ۵۹ نفر از مجموع ۱۲۰ کنست کاهش یابد.

روزنامه صهیونیستی «جروالم پست» خبر داد که با استعفای یک نماینده دیگر از کابینه نفتالی بنت، کابینه ائتلافی نخست‌وزیر و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر گردشی این رژیم وارد بحران شد.

طبق این گزارش، «غیدا ریناوی-زعبی» نماینده عضو حزب مرتز در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی نامه‌‎ای به بنت و لاپید فرستاده و اعلام کرده است که دیگر عضو این کابینه ائتلافی نیست.

این قانونگذار پارلمان رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که منصب پیشنهادی به او برای فعالیت به عنوان سرکنسول رژیم صهیونیستی در شانگهای چین را هم نمی‌پذیرد.

در نامه او آمده است: «من وارد سیاست شدم چرا که خود را فرستاده جامعه عرب می‌دیدم که نماینده آن هستم...متاسفانه در چند ماه گذشته به دلایل تنگ نظرانه سیاسی، سران ائتلاف ترجیح دادند بعد و جنبه دست راستی خودشان را تقویت کنند. بارها و بارها سران ائتلاف ترجیح دادند در مورد مسائل کلیدی مربوط به جامعه عرب گام‌های راست‌گرایانه خشن اتخاذ کنند».

وی با اشاره به تنش‌ها بر سر اتفاقات پیرامون مسجدالاقصی، شیخ جراح، شهرک‌های رژیم صهیونیستی، تخریب خانه‌ها و مصادره زمین در نقب گفت: «وقتی نوبت به نیازهای جامعه،... مسکن، اشتغال و تحصیل می‌رسید، آنها بی تفاوت بودند».

روزنامه صهیونیستی «جروالم پست» با اشاره به خروج این تحول نوشت: «خروج ریناوی-زعبی (از کابینه) به مخالفان (اپوزیسیون) در پارلمان اکثریت ۶۱ نفر در برابر ۵۹ نفر می‌دهد و ممکن است باعث برگزاری انتخابات در فصل پاییز شود».

کابینه نفتالی بنت و یائیر لاپید پیشتر با استعفای «عیدیت سیلمان» عضو راست‌گرای کنست از ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی، در آستانه فروپاشی قرار گرفت و اکثریت خود را در کنست از دست داد. 

کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی متشکل از احزاب راست‌گرا، چپ‌گرا و میانه‌رو است و پیش از استعفای سیلمان دارای اکثریتی شکننده‌ بود و از مجموع ۱۲۰ رأی در کنست، تنها ۶۱ رأی داشت که با استعفای سیلمان این میزان به ۶۰ رأی رسیده بود.

طبق قانون مصوب ۲۰۱۴ در رژیم صهیونیستی، اپوزیسیون برای این‌که بتواند نخست‌وزیر جایگزین را معرفی و کابینه کنونی را سرنگون کند، می‌بایست اکثریت یعنی ۶۱ کرسی را با خود همراه کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • الان IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    فقط با خود ابليس - نتانياهو - طرف خواهيد بود !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس