کد خبر 1376862
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۵
قدرت هوشمند!

آمریکا باید بداند ملت ایران با قدرت هوشمند الهی آنها را به زانو درمی‌آورد.

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت: جوزف ساموئل نای ، استاد دانشگاه هاروارد واضع نظریه جنگ نرم و تحلیلگر ارشد کاخ سفید در کتاب «آینده، قدرت» می‌گوید: «قدرت هوشمند ترکیبی از قدرت سخت و قهریه و قدرت نرم ، متقاعدسازی و جذب است.»

او معتقد است در اتاق فکر واشنگتن، آمریکایی‌ها با تجهیز به این قدرت، سلطه خود را در جهان مدیریت می‌کنند.

آنچه جوزف نای از آن به عنوان قدرت هوشمند آمریکایی یاد می‌کند یک توهّم است. پشت این قدرت یک هوش شیطانی وجود دارد که فقط به زیاده‌خواهی در قدرت، نژادپرستی، کسب جنون‌آمیز ثروت، شهوت‌پرستی، ظلم و ستم و جنگ وخونریزی پایان‌ناپذیر فکر می کند، این قدرت شیطانی یک جریان پلید را در تاریخ بشر نمایندگی می‌کند. جریانی که در برابر انبیا و اولیای الهی صف کشیدند و انسان‌های بی‌گناه را همراه با رهبران الهی کشتند و مظهر ستم و استبداد جهانی هستند.

پدیداری انقلاب اسلامی، آغاز تولید یک قدرت هوشمند مبتنی بر گفتمان مهدویت است که طی نیم قرن اخیر در برابر سلطه جنون‌آمیز آمریکا اعلام موجودیت کرد. قدرت جدیدی که امام خمینی (ره) با پایمردی روحانیت و ملت بیدار، آگاه و فداکار ایران وارد معادلات و مناسبات قدرت در جهان کرده یک قدرت الهی است. پشت این قدرت یک هوش الهی مبتنی بر «عدل» و «علم» قرار دارد. این قدرت برخاسته از «صدق» و «وفای به عهد» و متکی به قدرت لایزال الهی است شکست و ناکامی در آن راه ندارد.

اینکه دولت رئیسی در غوغای تحریم های ظالمانه،‌تورم روز افزون جهانی و تهدید های سخت و نرم آمریکا در مذاکرات هسته ای،‌با آرامش و اطمینان خاطر،‌با  اتحاد قوا و بصیرت مثال زدنی مردم یک جراحی اقتصادی را بدون خونریزی با موفقیت انجام می دهد،‌نشان گر آن است که جمهوری اسلامی با قدرت هوشمند اداره می شود و اقتدار خود را در داخل و خارج به رخ دشمنان انقلاب می کشد.

از قدرت هوشمند آمریکایی‌ها در تحولات جهانی به‌ویژه قرن بیست و یکم قدرت سخت و قهریه حذف شده است. آمریکایی‌ها نمی‌توانند همه جا دست به ماشه باشند چیزی به نام «مکانیزم ماشه» ندارند . آنها قدرت متقاعدسازی و جذب را هم از دست داده‌اند فعلا به قدرت نرم تکیه دارند که به زودی با قدرت سخت انقلاب اسلامی مجبور به پذیرش شکست خواهند شد.

آمریکایی‌ها آتش‌بیار جنگ اوکراین هستند. فشار چکمه آنها در اروپا روی گلوی روس‌ها با بسط و توسعه سلطه ناتو، آستانه تحمل مسکو را به آخر رساند. روس‌ها مجبور شدند از موجودیت خود دفاع کنند و نگذارند رویای آمریکایی‌ها در تقسیم و تجزیه روسیه به ۵ ایالت در درازمدت تحقق پیدا کنند.

آمریکایی‌ها با جنگ اوکراین دست به کار خطرناکی زدند. آنها جهان را در آستانه یک «جنگ هسته‌ای» و «جنگ جهانی غذا» قرار دادند.

آمریکایی‌ها درجنگ اوکراین دارند جیب اروپایی‌ها را می‌زنند. این چیزی نیست که نخبگان و رهبران اروپا نفهمند. آمریکایی‌ها با حمایت مطلق و بی‌چون و چرا از صهیونیست‌ها ننگ حمایت از یک رژیم نامشروع ، جعلی و اشغالگر را پذیرفته‌اند. آمریکایی‌ها با بهره‌گیری از قدرت هوشمند شیطانی، حمایت از یک رژیم مبتنی بر آپارتاید و نژادپرستی و کودک‌کشی را همواره طی ۷۰سال گذشته در کارنامه سیاست خارجی خود دارند.

آمریکایی‌ها با لشکرکشی مغول‌وار به غرب آسیا ؛ عراق، افغانستان و سوریه را به خاک وخون کشیدند اما قدرت هوشمند آنها جواب نداد .آنها با خفت و خواری از افغانستان فرار کردند و مجبور شدند میلیاردها دلار ادوات نظامی و زیرساخت‌های نظامی خود را به‌جا بگذارند. آمریکایی‌ها در عراق و سوریه زیر تیغ خط مقاومت هر روز تلفات می‌دهند و در نگاه چپ به ایران ضربه عین‌الاسد و سقوط پهپاد فوق پیشرفته خود را دریافت کردند. آمریکایی‌ها در حمایت از رژیم صهیونیستی با حق وتوهای ظالمانه چهره کریهی از خود به‌جای گذاشتند اعتبار و آبرویی از نظر کارنامه حقوق بشر ندارند. آمریکایی‌ها در تسلیم ملت یمن در حمایت از قارون‌های عرب خلیج فارس نیز شکست خورده‌اند.

کارنامه این سیاست‌های تجاوزکارانه این است که ۴۰ درصد مردم بزرگترین و ثروتمندترین دولت جهان به زیر خط فقر بروند و شمار زیادی از مردم آن در ایالت‌های به اصطلاح «متحده» شب را تا صبح درحاشیه خیابان‌های شهر به سر می برند و شهرداران این ایالت‌ها را برای جمع‌وجور کردن فضولات انسانی سر کار بگذارند.

آمریکا با این سیاست‌های تجاوزکارانه مبتنی بر قدرت هوشمند شیطانی بدهکارترین دولت جهان است. آمریکای دوران ترامپ و بایدن بی‌ریخت‌ترین چهره را به لحاظ دموکراسی و آزادی دارد. آمریکایی‌ها بدعهدترین دولت در جهان هستند ، قوانین و مقررات جهانی را که خود درتنظیمات آن نقش داشتند، نقض می‌کنند و عملا نظمی که خود ظالمانه برقرار کرده‌اند را بیش از پیش به‌هم ریخته‌اند.

آنچه که از تحولات جهانی در دنیای امروز به ذهن هر انسان می‌رسد این است که معادلات قدرت در جهان به‌هم ریخته است. چین، روسیه ، هند و به‌ویژه ایران از ویرانه‌های نظم قدیم سربرآورده‌اند و نظم آمریکایی مبتنی بر قدرت هوشمند شیطانی را قبول ندارند.

امروز جهانیان شاهدند نظم آمریکایی در درون و برون آنها در جهان دچار فروپاشی است. هیچ‌کس حاضر نیست در مسابقات قدرت در جهان روی اسب مرده وارد شرط‌بندی شود.

رهبران کنونی آمریکا دچار هذیان‌گویی سیاسی شده‌اند. واقعیات جهان را درک نمی‌کنند. حرص و طمع چشم وگوش و ادراکات عقلی آنها را کور کرده است.

آنها دچار یک «توهّم» و «خواب‌آلودگی سیاسی» هستند که فقط با مشت مقاومت ملت‌ها حاضر به پذیرش واقعیات هزاره سوم میلادی هستند. به‌زودی این مشت بر فرق سر آنها فرود خواهد آمد.

آمریکا باید بداند ملت ایران با قدرت هوشمند الهی آنها را به زانو درمی‌آورد.

ملت ایران امروز نه به اتکای قدرت نظامی بی‌نظیرش در زمین، هوا ، دریا و فضا نه به اتکای قدرت موشکی و پهپادی و قدرت سایبری ، بلکه به دلیل پرچمداری دفاع از مظلوم و پرچمداری اسلام ناب محمدی (ص) و دین‌داری در جهان و مبارزه بی‌وقفه و بی‌امان با امپریالیسم جهانی قدرتمند است و هر روز بر این قدرت به فضل الهی می‌افزاید.

ایران امروز به دلیل پرچم‌داری آزادی قدس و رهایی قبله اول مسلمین جهان و نیز پرچم‌داری دموکراسی و آزادی واقعی در جهان قدرتمند است و ملت‌های جهان این قدرت را به رسمیت شناخته‌اند و در حمایت از آن تردید ندارند.

هرچند  آمریکایی‌ها بیش از ۴۰ سال است از به رسمیت شناختن جمهوری اسلامی طفره می‌روند و هر روز بهانه‌ای برای ستیز و دشمنی با ملت ایران ساز می‌کنند . آمریکا از این قدرت می‌ترسد و آنچه از ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی مطرح می‌کنند ، فقط در کاخ سفید ، کاخ الیزه ، کاخ ملکه انگلیس و دربارهای فاسد کشورهای عرب قارون‌صفت خریدار دارد والا ملت‌های جهان به قدرت هوشمند ملت ایران افتخار می‌کنند و از آن تا پای جان دفاع می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    بسه ديگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس