کد خبر 1376751
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳
به کارگیری سلاح‌های لیزری جدید در عملیات نظامی روسیه

یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه در یک برنامه زنده تلویزیونی از به کارگیری نسل جدید سلاح‌های لیزری در ارتش این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از  خبرگزاری تاس، یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه روز چهارشنبه در برنامه زنده تلویزیونی گفت: این کشور در عملیات ویژه خود در اوکراین از سلاح‌های لیزری موسوم به سیستم زادیرا استفاده می‌کند که قادر است اهدافی در ۵ کیلومتری خود را نابود کند.

بوریسوف گفت: این سلاح‌ها در حال ارسال به پایگاه‌های روسیه در مرزهای اوکراین است و اولین نسل از این سلاح‌ها به زودی استفاده خواهد شد.

این مقام ارشد دولت روسیه در توضیحاتش درباره سلاح جدید روس‌ها اعلام کرد این سلاح لیزری زادیرا می‌تواند ماهواره‌های شناسایی در فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری را کور کند.

زادیرا بر روی تخریب فیزیکی جسمی در فاصله ۵ کیلومتری متمرکز است. معاون نخست وزیر روسیه تصریح کرد: این سامانه قادر است به راحتی انواع پهپادها را ساقط کند و از شلیک موشک‌های پرهزینه از نوع پانسیر و تور جلوگیری کند.

ایالات متحده اعزام نیروهای خود یا ناتو به اوکراین را رد کرده است، اما واشنگتن و متحدانش میلیاردها دلار تسلیحات از قبیل پهپاد، توپخانه سنگین هویتزر، ضد هوایی استینگر و موشک‌های ضد تانک جاولین را در اختیار کی‌یف قرار داده اند.

اظهارات بوریسوف نشان می‌دهد که روسیه در زمینه تسلیحات لیزری پیشرفت چشمگیری داشته است، روندی که مورد توجه دیگر قدرت‌های هسته ای مانند ایالات متحده و چین است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    4 1
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 1
    نحوه ازادسازی اوکراین از دست نئونازی ها همان نحوه ازادسازی گروگان های مدرسه روسلان استیای شمالی و همچنین ازادسازی گروگان ها ی سینمای مسکو از دست چچن ها است همیشه تروریستها مردم عادی را به گروگان می گیرند در راه ازادسازی گروگان ها همیشه مردم عادی می میرند ایراد ندارد
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    5 1
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    8 1
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    5 1
    بایدن جون چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    3 1
    جنگ اوکراین فقط 4 بازنده دارد المان و فرانسه و ژاپن و انگلیس که نفت و گاز را گرانتر می خرند همان 4 کشوری که در جنگ جهانی نابود شدند و الان با یک سیاست پیچیده ای دارند خودشان را نابود می کنند اما روسیه و امریکا که فروشنده نفت و گاز هستند دارند در سایه افزایش قیمت انرژی قدرت پیدا می کنند باید این چهار کشور این جنگ امریکایی را با تحریم خود امریکا تمامش کنند
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 5
    اسباب بازی‌های روسی خخخخخخخ
    • محمد IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      این پایان پیروزی های ماهواره ای غرب در اکراین خواهد بود
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 3
    قابل توجه کشورهایی که روی پهپاد و موشک سرمایه گذاری می کنن .
    • محمود IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      3 1
      پس باید روی تعهدات امریکا و اروپا سرمایه گذاری کرد
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    2 0
    زمانیکه اوکراینی ها با تانک های T80 رها شده توسط روسیه عکس یادگاری می‌گرفتند و خبرهایی از سرنگونی هواپیماهای جنگنده روسی و اسیر شدن خلبان روسی منتشر میشد ، همون موقع عرض کردیم که استفاده روسیه از سلاح های قدیمی در شروع جنگ و استفاده از هواپیماهای جنگنده با سرنشین یه تاکتیک جنگی از سوی روسیه است و باید منتظر سلاح های جدید روسی به میدان جنگ با اوکراین باشید / خوب می‌بینید که حدسمون درست بود و الان باید شاهد استفاده روسیه از سلاح های لیزری پیشرفته در جنگ علیه اوکراین باشیم / آمریکا میدونست که وارد شدن مستقیم او و اعزام نیروی آمریکایی برای جنگ با روسیه ببخشید خریت و اشتباه محض است واسه همین وارد. رویارویی مستقیم با روسیه نشد / الان هم عرض میکنیم که ورود سلاح های لیزری پیشرفته روسی به جنگ با اوکراین پایان رونمایی روسیه از سلاح های پیشرفته اش نیست و نخواهد بود / همینقدر میدونیم که هشدار مسکو نسبت به ارسال سلاح و تجهیزات نظامی اروپایی - آمریکایی و.. هشدار جدی است و روسیه تماشاگر این قضیه نخواهد بود پشت این هشدارهای روسیه به غرب یک نیرو و قدرتی و توانی وجود داره و روسیه به بولوف زدن و جنگ رسانه ای و آمار کذب دادن مثل آنچه که ی زلنسکی و حامیان غربی - اروپایی اش در پیش گرفته اند نیاز ندارد و همین امر باعث شده که شاید تحلیلگران، روسیه رو بازند ه جنگ رسانه ای غرب علیه روسیه بدونن و معتقد باشند که.روسیه در جنگ رسانه ای ضعیف عمل کرده / یه مثل قدیمی در بین ما ایرانیها وجود داره که میگه : از آن نترس که های و هوی دارد (مثل زلنسکی) از آن بترس که سر به تو دارد ( از ی پوتین)
  • FR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 1
    اینهم یک گزافیه گوییه دیگه است چرا که الان اسرائیل هم این سیستم حتی قدرتمند ترش را در اختیار دارد فقط داری خودت را بیشتر در گرداب فرو میبری فکر میکنی از ناتو جلویی ولی دراین جنگ همه توان نظامیت به فنا رفت به حول قوه قلمی این یکی هم ناکارآمدیش ثابت خواهد شد
    • سروش IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      اگر رژیم آشغال اشغالگر قدس چنین سیستمی داشت تا حالا هزاران بار ازش استفاده کرده بود پس نه باباش داره و نه خودش نه مادرش ملکه شاید در حدتحقیقاتی داشته باشند نه عملیاتی، غربیها از سلاح های عملیاتی شده روسیه واهمه دارند.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    خخخخ آره داریم میبینیم!! تجهیزات جنگ جهانی دوم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس