واکنش به فرافکنی اتحاد ملت/دروغ‌های عجیب یک حزب

معاون سیاسی موتلفه تاکید کرد: حزب اتحاد ملت در بیانیه خود عنوان می‌کند که نظام حکمرانی کنونی جزئی‌نگر و غیرسیستمی است. آیا نظام حکمرانی که در دست شما بود کلی‌نگر و سیستمی بود؟

به گزارش مشرق، محمد کاظم انبارلویی معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در یادداشتی به بررسی ادعاهای حزب اتحاد ملت که اخیراً در قالب بیانیه‌ای منتشر شده پرداخت که متن کامل آن در ادامه آمده است: 

 بیانیه حزب اتحاد ملت ایران در مقابله با اصلاحات اقتصادی دولت نشان داد که این حزب نه‌تنها ارتباطی با فهم ملت ایران ندارد بلکه مخالف هرگونه اصلاحی در نظام اقتصادی کشور است؛ چندین نکته در این بیانیه وجود دارد که نشان می‌دهد آنها متوجه نشده‌اند که مبانی اصلاحات اقتصادی دولت چیست و متاسفانه بیانیه خود را به دروغ، تهمت، تشویش اذهان و فریب افکار عمومی آلوده‌اند. آنچه در حال حاضر دولت در حوزه اقتصاد مشغول اصلاحات آن است، حذف یارانه‌ها یا رهاسازی قیمت‌ها نیست و هیچ یارانه‌ای حذف نشده که آنها برای آن عزا بگیرند بلکه یارانه در بودجه‌های سنواتی هر سال وجود دارد و تنها تفاوت امسال این است که دولت‌ها یارانه را قبلاً در مبدا می‌دادند اما اکنون در مقصد آن را می‌پردازد.

درواقع پیش از این دولت یارانه‌ها را در مبدا به توزیع‌کننده و تولید کننده می‌داد تا قیمت کالاهای خود را براساس آنچه به آنها دیکته می‌شود، در بازار بفروشند اما حالا دولت آن یارانه‌ها را در مقصد می‌پردازد و از این رو یارانه‌ای حذف نشده است.

از سوی دیگر این حزب در بیانیه خود به دروغ و تهمت مدعی شده‌اند که کاسبان تحریم و حامیان آنها به هر بهانه‌ای در مقابل رفع تحریم‌ها در دولت گذشته سنگ‌اندازی می‌کردند و نگذاشتند برجام و پروژه تنش‌زدایی در روابط خارجی به نتیجه برسد. این دروغ بزرگی است چراکه دولت آقای روحانی با اختیارات تام و با حمایت رهبری، مجلس و شورای عالی امنیت ملی رفت و برجام را امضا کرد و بعد اعلام کرد ما از برجام چیزی را امضا نمی‌کنیم مگر اینکه از فردای آن روز تحریم‌ها برداشته شود. اما با اینکه برجام را امضا کردند، چنین اتفاقی نیفتاد و بدون اینکه حتی یک امتیاز بگیرند، امتیازاتی به طرف مقابل دادند لذا نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه چند برابر هم شده است.

گردانندگان حزب اتحاد ملت ایران به شعور مردم توهین می‌کنند و سوال از آنها این است شما که برجام را امضا کردید چرا تهدیدها و تحریم‌های آمریکا چند برابر شد. شما از چه پروژه تنش‌زدایی در روابط خارجی صحبت می‌کنید و از چه رفع تحریمی صحبت می‌کنید؟ درحالی که پیش از این تنش‌زدایی وجود نداشته است.  شما به دروغ گفتید چیزی را امضا نمی‌کنید مگر اینکه بعد از آن همه تحریم‌ها برداشته شود، اما هیچ تحریمی‌ برداشته نشد ضمن اینکه امتیازهای عجیبی به طرف مقابل دادید بدون اینکه حتی یک امتیاز بگیرید. دروغ‌پردازی، تحریف و فریب آن هم در بیانیه حزب شما شگفت‌انگیز است.

حزب اتحاد ملت در بیانیه خود همچنین عنوان می‌کند که نظام حکمرانی کنونی جزئی‌نگر و غیرسیستمی است. آیا نظام حکمرانی که در دست شما بود کلی‌نگر و سیستمی بود؟ با آن کلی‌نگری و سیستمی چه چیزی را توانستید حل کنید؟ دولت در سال ۱۳۹۷ اعلام کرد که همه بیایند و ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیرند و برخلاف قوانین و مقررات، همه مقررات ارزی را نقض کردند حتی برای خوراک سگ و گربه ارز ۴۲۰۰ تومانی دادند و کشور را وارد گرانی و تلاطم بازار کردند. در دوره همین‌ افراد بود که بازار به تلاطم افتاد و اغتشاش و افزایش قیمت‌ها صورت گرفت. حذف یارانه‌ها در دولت آقای روحانی اتفاق افتاد بدون اینکه به مردم بگویند. یکباره مردم صبح بیدار شدند و دیدند قیمت گوشت از ۳۰، ۴۰ هزار تومان به ۱۳۰، ۱۴۰ تومان رسیده است. اکنون آقای رئیسی با واریز ۴۰۰ هزار تومان به پایین‌ترین دهک‌های جامعه و ۳۰۰ هزار تومان به ۶ دهک بعدی، حقوق شهروندی را رعایت می‌کند. کسانی که این کمک معیشتی را گرفته‌اند نه تنها می‌توانند مایحتاج خود را با مکانیزم‌های بازار دریافت کنند بلکه می‌توانند مبلغی را هم هرچند کم پس‌انداز کنند.

نکته جالب اینجاست همین افراد دولت آقای رئیسی را متهم می‌کنند که حق شهروندی را به رسمیت نمی‌شناسد و با نظام بین‌الملل تقابل دارد و در روابط با همسایگان و سیاست خارجی انزواگراست! این دروغ‌ها را چه کسی باور می‌کند؟ ما کجا با نظام بین‌الملل در تقابل هستیم؟ در همان روزهای اول دولت آقای رئیسی در پیمان شانگهای پذیرفته شدیم و روابط‌مان را با همسایگان تنظیم کردیم، ‌سطح مناسبات اقتصادی‌مان را با دنیا افزایش داده و سیاست خارجی‌مان را در نگاه کشورهای بزرگی مانند چین، روسیه و هند گسترده کردیم. آمریکا و سه کشور شرور اروپایی که هنوز در نظام اقتصادی ما اخلال می‌کنند، ما را مورد تحریم اقتصادی قرار داده‌اند و در دولت‌های گذشته بر خصومت نسبت به ملت ایران اصرار داشتند اکنون هم این خصومت را با ملت ایران دارند. ما رفتیم با آنها گفت‌وگو کردیم و گفتیم به برجام بازگردند، اما گفتند باید علی‌الدوام به ما امتیاز بدهید.  

این جریان می‌خواهد برجام دیگری که در زمان آقای روحانی به واسطه آن، ملت ایران تحریم شد و اینطور بود که ما فقط باید امتیاز بدهیم و امتیازی نگیریم را دوباره به ملت ایران تحمیل کنند. بنابراین حزب اتحاد ملت ایران در اینجا منافع آمریکا و سه کشور اروپایی را تامین می‌کنند نه منافع ملت ایران و باید به این سوال پاسخ دهد کدام سیاست خارجی ما انزواگرا بوده است؟ در بیانیه حزب اتحاد ملت ایران یک‌ کلمه به ستیز آمریکا و اروپا با ملت ایران و تداوم تحریم‌ها اشاره نشده است.

از سوی دیگر بیانیه حزب این موضوع را مطرح می‌کند که دولت نباید با نان و معیشت ابتدایی مردم درگیر شود. اول اینکه دولت نان را گران نکرده است و یارانه نان وجود دارد و این دولت اولین دولت پس از انقلاب بوده که بیمه همگانی را تصویب کرده و اجرا می‌کند؛ یعنی دولت برای جان و نان مردم تضمین داده است. همچنین در بیانیه حزب عنوان شده که دولت آقای رئیسی به سمت حذف یارانه نان و دارو می‌رود. چنین موضوعی صحت ندارد و این یک دروغ بزرگ دیگر است و پذیرفته هم نیست. در بیانیه حزب همچنین این موضوع مطرح شده که فضای ارتباطات را مسدود کرده‌اند و از اجرای اطلاع‌رسانی آزاد ممانعت می‌کنند و حق اعتراض به نفع هیچکس نیست اما این موضوع هم صحت ندارد چراکه اتفاقی که اکنون افتاده این است که تعداد زیادی جاسوس که تبعه انگلیسی، فرانسوی و آمریکایی که دست‌اندرکار اعتصابات عمومی بوده‌اند دستگیر شده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    7 2
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟!
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    4 4
    حزب اتحاد ملی ، فرزندان معنوی بازرگان و با عقبه ی ترور هزاران نفر ایرانی ، بستن قراردادهای ننگین و اجرای آن ها در سی و اندی سال (مثل تحدید جمعیتی ) همان کسانی هستند که گاهی در لباس مذهبی ها پونز بر پیشانی بد حجاب می زنند و در دانشگاه‌ها بین مرد و زن دیوار می کشند و... و گاهی به عنوان کارمند و سرمایه ی صهیونیست ها با کرونا هراسی و برجام و ....تیشه به ریشه ی ایران و ایرانی می زنند ، با اجرای دستورات کدخدا اغتشاشات راه می اندازند بعد همه را به حساب رهبری و نظام می گذارند و ... به برکت خون شهدا نیت این تفاله های آمریکایی ، برای اکثر مردم اشکار شده و ان شاالله به یاری خداوند ریشه ی این مزدوران را می خشکانیم.
  • علی IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    15 4
    همه شما مثل هم هستید .
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    10 2
    موتلفه با اتحاد ملت فرقی ندارد آدرس اشتباه نده
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 11
      آن کس که نفهمد و نخواهد که بفهمد......... این مورد دقیقا شرح حال امثال تو هست
  • محمود IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 5
    این دولت که شما حامی اون هستید تو یکسال مذاکره جه دستاوردی داشته؟ البته که برجام خسارت محض بود به قول همین هایی که رفتن دارن مذاکره میکنن پس چی شد خسارت محض رو ول نمیکنن. اقتصاد رو هم که به برجام گره نزدن خداروشکر.
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      2 11
      دستاوردهای این دولت را اگر بخواهی بفهمی میفهمی اما اگر نخواهی... در ثانی در مورد مذاکرات برجام نا فرجام قرار نیست همه هزینه ها رو ما بدیم که فقط یک حُسن ادامه مذاکرات لجن مال کردن هیکل آمریکا هست که مثل چی در گل مانده و ما آمریکا را تحقیر کرده و خواهیم کرد به اذن الله...
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    8 21
    شاخک های فتنه گران خیلی حساس هستند، وقتی بترسند غده های دروغشون شروع به ترشح می کند. اونها می فهمند جراحی اقتصادی یعنی چه. یعنی قطع دست مافیا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس