1

ناکامی دشمنان و ضد انقلاب باعث شده است که آن‌ها با توسل به یگان‌های سایبری و اکانت‌های فیک «عملیات ضد ادراکی» دروغ‌پردازی سنگین به سبک«پینوکیو» کلید بزنند.

سرویس سیاست مشرق-  با آغاز اصلاح ساختار اقتصادی کشور و به دنبال حذف تدریجی ارز ترجیحی توسط دولت سیزدهم، جریان رسانه‌ای غرب با کمک رسانه‌های فارسی زبان، یگان‌های سایبری با صدها هزار اکانت فیک  فصل جدیدی از عملیات رسانه‌ای خود را آغاز کرده‌اند. دستورالعمل اتاق فرماندهی این عملیات جنگ شبکه‌ای و مهندسی افکار عمومی بوده است. این یگان‌ها توسط سازمان‌های اطلاعاتی موساد، استخبارات سعودی و بخشی ویژه در پنتاگون و پیاده نظام سایبری گروهک رجوی هدایت و کنترل شده و با انتشار اخبار دروغین سعی دارد جنگ خیابانی و شورش ‌های کور را هدایت کند.

نکته قابل تامل آنکه این اکانت‌ها برخی ناآرامی‌های کوچک توسط اوباش میدانی در چند محله را بزرگنمایی می‌کنند. در این عملیات  یگان‌های سایبری اقدام به انتشار فیلم ها و ویدئوهایی می کنند که برای اعتراض‌های سال‌های گذشته در شهرهای مختلف کشور و حتی بخشی فیلم‌های مربوط به خارج از ایران است. طبیعی است که هدف از این کار نیز آشوب‌سازی و ایجاد رفتار هیجانی در مخاطب به بهانه اصلاحات اقتصادی اخیر دولت است. در ادامه بخشی از ترفندهای‌ روانی را مشاهده خواهید کرد.

اعتراضات با اورکت آمریکایی زیر پل سید خندان!

یکی از کلیپ‌هایی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده و در تلویزیون‌های ضد انقلاب بازتاب یافته است؛ مربوط به برخی ناآرامی‌ها است که با نام «تظاهرات در زیر پل سید خندان» وایرال شده است.

نکته عجیب در این فیلم چند دقیقه‌ای آن است که زمان فیلم مربوط به فصل زمستان بوده و برخی معترضان با اورکت آمریکایی در صحنه حاضرند! و جالب تر آن است که در این تظاهرات هیچ خبری از پل سید خندان واقع در اتوبان شهید سلیمانی نیست. بررسی‌ها دقیق از سوی «مشرق» نشان داد که  علاوه بر غیر واقعی بودن زمان و مکان این تحرک خیابانی؛ برای آن صدا سازی نیز شده است.

نمایش دروغین سایبری با اورکت آمریکایی/ پشت پرده اتاق عملیات آشوب سازی در کشور

ترفند استفاده از تصاویر آرشیوی

روزنامه گاردین سال ۲۰۱۸ در مقاله‌ای نوشت که اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی ۵۰۰ یگان سایبری برای اثر گذاری در شبکه‌های اجتماعی ساخته است؛ در این مقاله افشا شده بود که صهیونیست‌ها حتی از دانش آموزان نیز در شبکه سایبری خود استفاده می‌کنند. البته استفاده از کودکان باعث می‌شود جنگ شبکه‌ای دشمن گاف ‌های زیادی نیز بدهد، به عنوان مثالاخیراً ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که یکی شهرهای جنوب کشور (کازرون) نا آرام بوده و مردم اعتراضات گسترده‌ای نسبت به مساله اصلاح اقتصادی دارند، اما قطع و کندی اینترنت بهانه‌ای است تا خبرها از اعتراضات به کاربران شبکه‌های اجتماعی نرسد.

در همین راستا شبکه تلویزیونی من و تو با بازنشر یک ویدئوی قدیمی مدعی شده یک پمپ بنزین در پی اعتراض به گرانی‌های اخیر به آتش کشیده شده است؛ با جستجویی ساده در تاریخچه و زمان فیلم مشخص می‌شود فیلم مربوط به سه سال قبل بوده و مربوط به  ماجرای افزایش قیمت بنزین است.

در ویدئویی دیگر که از سوی کانال‌های تلگرامی در فضای مجازی منتشر شده تصویری از اعزام نیروهای یگان ویژه به استان قم دیده می شود؛ بررسی ماهیت این ویدئو نیز نشان می‌دهد که این تصاویر برای اعتراض‌های بنزینی سال ۹۸ قم است. به این‌ها البته باید ویدئوی منتشر شده از پارک تمدن شیراز که ادعا می‌شود مربوط به جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ هست را اضافه کرد که ظاهراً در آن عده‌ای مشغول شعار دادن علیه نظام و حمایت از سران منافقین هستند؛ اما با دقت در ویدئو و رفتار مردم در آن مشخص می‌شود که علاوه بر این که هیچ نشانه‌ای از وجود جمع معترض در آن وجود ندارد، این ویدئو نیز صداگذاری شده است.

نمایش دروغین سایبری با اورکت آمریکایی/ پشت پرده اتاق عملیات آشوب سازی در کشور

در ویدئویی دیگر ضد انقلاب با راه انداختن یک نمایش غمگین؛ پیرمردی را نشان می‌دهد که توسط پلیس مورد ضرب و جرح قرار گرفته است، با یک جستجوی ساده اینترنتی متوجه می‌شویم که ماجرا مربوط به چند ماه قبل بوده و پیرمرد آسیب دیده نه یک فرد عادی، بلکه عضوی از یک باند شمشیر به دست است که با پلیس درگیر شده است! این ترفند در جنگ سوریه بارها مورد استفاده یگان‌های سایبری قرار گرفته است؛ در مهندسی فضای مجازی به این روش «ترور روانی» می‌گویند.

بخشی از ترفند سایبری با عنوان ترور روانی!

واقعیت فایل صوتی جعلی منتسب به رهبر انقلاب 

یکی دیگر از اقدامات رسانه‌های ضدانقلاب در روزهای اخیر انتشار کلیپی کوتاه باعنوان «فایل صوتی لو رفته از رهبری در جمع فرماندهان ارشد نظام» است، بررسی‌های دقیق نشان می‌دهد این فایل، به‌صورت بسیار حرفه‌ای و با ترکیب بیانات مختلف رهبر معظم انقلاب تولید شده است.

سازندگان این کلیپ کوتاه با تقطیع زیرکانه و بسیار حرفه‌ای سخنان رهبری و با استفاده از تکنیک‌های تدوین صدا سعی کرده‌اند صوتی روان و یکنواخت از بیانات مقام معظم رهبری ایجاد کنند تا مخاطب چنین برداشت کند که این صداها مربوط به یک سخنرانی واحد است. آنها برای افزایش کیفیت صوتی این کلیپ مونتاژ شده، یک صدای محیطی (آمبیانس) واحد را در زیرصدای بیانات رهبری گذاشته‌اند تا مشخص نشود این سخنان تقطیع شده رهبر انقلاب است.

تحریف سخنان رهبر انقلاب با استفاده از تکنیک‌های تدوین

شکست پروژه غارتگری

سال ۹۸ در میانه اعتراضات بنزینی، غارتگران و عوامل سازمان یافته داعشی به تعداد زیادی فروشگاه حمله کرده و در یک فقره به یکی از آن‌ها نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت زدند، همچنین طبق اطلاعیه ناجا ۲۵۳ جایگاه سوخت نیز توسط اوباش اجاره‌ای آتش گرفت.

در روزهای اخیر و پس از اعمال سیاست‌های جدید از سوی دولت بسیاری از این فیلم‌های آرشیوی بار دیگر تاریخ جدید زده شده و در جهت تهییج عمومی در شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی(رسانه ملکه انگلیس) باز نشر می‌شوند!

در برخی موارد نیز گاف‌های سنگینی از سوی ارتش سایبری رخ داده است؛ از جمله آن‌که در روزی که دمای هوای قزوین در ۲۰ اردیبهشت نزدیک به ۲۵ درجه بود؛ فیلمی از غارت یک فروشگاه در آن شهر با تصاویری از اوباش با لباس زمستانی منتشر شد، این فایل توسط فرماندار قزوین به سرعت تکذیب شد و این مقام دولتی اعلام کرد که هیچ گزارشی در این باره صحت ندارد.

اهداف وارونه‌نمایی سایبری‌ها

هرچند در برخی شهرها نسبت به مساله طرح اصلاح اقتصادی دولت سیزدهم (به دلیل عدم آگاهی از محتوا و اثرات آن در بلند مدت) رفتارهای هیجانی مشاهده شده است؛ اما گزارش های دقیق از وضعیت شهرهای مختلف کشورمان نشان می‌دهد، حضور بدنه دولت در میان مردم، اعتماد مردم به رئیس جمهور، آگاه سازی از شیوه اجرای طرح، پرداخت یارانه و هدف گذاری برای آن و نیز اشراف عمیق اطلاعاتی نهادهای نظارتی و انقلابی نقشه دشمن را نقش بر آب کرده و کف جامعه از همراهی با آشوب سازان سر باز زده‌اند. رهبر انقلاب اسلامی مدتی پیش نسبت به ناامیدی دشمن از براندازی و تمسک آن‌ها به جنگ میان سطحی و ترکیبی هشدار داده اند، مانور سایبری در روزهای اخیر نشانه‌هایی از این ماجراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    46 24
    هنوز هم زمان مدیریت درست و قانونمند کردن فضای مجازی رهاشده و اشغال شده بدست دشمنان نفوذی و اربابان غربی آنها نرسیده است ؟؟
    • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      24 15
      احسنت ، خیلی هم از زمانش گذشته و باید انجام بشه!!!
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      10 9
      دامن مخالفین در مجلس را خواهد گرفت کسانی که خودشان را سوپر من و ناجی فضای مجازی جا می زنند و می گویند من مخالف طرح سیانت از فضای مجازی هستم.
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      14 13
      طرح صیانت واجب است برای خود مردم واجب است برای جلوگیری از هرگونه لیبیزاسیون ایران این طرح لازم است متاسفانه اکثر مردم سواد رسانه ندارند! تقریبا از زمانی که شبکه‌های اجتماعی فراگیر شد مردم بخصوص افراد سن و سال دار تر که هیچ اطلاعی از روش‌های جست‌وجو و کاربرد نرم افزارهای تدوین ویدیو و صوت و جلوه‌های ویژه و روتوش و میکس تصاویر و ندارند بیشتر در این جعلیات غرق میشوند! صدا و سیما بجای پخت کیک و سوپ منجوق بافی هفته ای 1ساعت به زنان خانه‌دار سواد رسانه آموزش دهد (( چرا یکبار برای همیشه پایگاه سازمان مجاهدین ترور را بر سرشان خراب نمیکنیم!؟ ))
    • ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      1 2
      ایرانی های عزیز فکر نمیکنند اشرار و دشمنان خارجی دنبال بهم ریختن کشورمون هستن؟! میهن دوستی و تعهد حکم میکنه در شرایط تحریم ظالمانه و زورگویانه خارجی کمک همدیگه باشیم و تحملمون رو زیادتر کنیم.وضع اطراف کشورمون رو ببینیم.آیا علاج تحریم ظالمانه تسلیم شدن مقابل زوره؟ میهنمون و هم میهمنمون رو دوست داشته باشیم.خصلت ایرانی اینه
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      2 0
      فرقه رجوی با استفاده از ترفندهای کامپیوتری نمونه صدای مسئولان را جوری تقطیع کرده و مجددا وصل میکنند که انگار خود شخص دارد حرف میزند. برای چهره هم اینگونه عمل میکنند. در ملاقات پمپئو با سلیطه قجر وعده پشتیبانی های بسیار پیشرفته کامپیوتری از نوع فیلم های حرفه ای هالیوودی داده شده و باید منتظر اقدامات شرورانه بیشتر از سوی فرقه باشیم.
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      این نفوذی ها نامرئی ان؟
  • US ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    34 7
    با نرم افزارهای فعلی براحتی میشه هر گونه کلیپ جعلی صوتی و تصویری را ساخت.
  • فالکروم RU ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    1 1
    مشرق،گلوبالیسم جهانی منتشر کن تا مشخص بشه من راست میگم یا دروغ
  • فالکروم RU ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    8 22
    هیچ جا هیچ خبری نیست قیمتش بازم زیاد بشه که میشه مردم میخرم چون قدرت خرید رفته بالا
  • رضا IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    25 49
    مشرق لعنتى كم خالى ببند ! مگه ميشه همه شون فيك باشند
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      30 14
      بله که میشه، حتی خود تو هم فیکی مناخیم، دیدی!! خخخخخخخخ
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      7 14
      فک کنم توی چشم ما هم تصاویر رو فیک درست می کنن داریم با چشم خودمون میبینیم انقدر ابروی خودتون نبرید
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      6 3
      تو چشم کی بودی ... این همه میبینی
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      2 1
      یه چیزایی هست ولی نه در این حد، اکثر کشورها ازین مسائل دارن
  • DE ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    8 13
    مگر ما از آمریکا و یا کشورهای اطراف ، واردات پوشاک آمریکائی داریم ؟؟
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      7 1
      اسم مدلش اوركت امريكايى هست مثلًا يقه انگليسى رو كه از انگليس وارد نميكنند
    • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      1 0
      تو‌ هنوز نمیدانی این اسمش دیگه کلا باب شده اورکت یا اورکت آمریکایی، پوشاک از آمریکا چیه
    • DE ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      45 : 8 واقعا که چه سطحی با مسائل برخورد می کنید ..
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    9 6
    داداش!!! شما کلاً تشریف ببرید پشت پرده!
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    21 31
    اشوب اونا درست کردن ک اجناس اولیه مردم گرون کردن هر روز میخوان رو این ملت جراحی کنن بدون اینکه نظر ملتو بخواهند، مشرق نیوز فراافکنی نکن
    • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      18 8
      میخوای از تورات تحریف نشده برای تو بخوانم،صهیونی!
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      4 4
      میخوای از تورات تحریف نشده برای تو بخوانم،صهیونی!...جواب .. کافر همه را به کیش خود پندارد.یه نگاهی به خودت بنداز .ببین مثل مسلمون هستی ؟ کجایت شبیه مسلمان است ؟؟؟
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      7 6
      روحانی خوب بود که گرون میکرد و ربطش میداد به برجام و یارانه هم قطع میکرد و نیشخند میزد
  • US ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    20 5
    چرا دست به تنبیه مسوولان شبکه های فارسی خارجی نمی زنید؟ جنگ شوخی ندارد. آنها آنقدر این دروغها را تکرار می کنند تا بالاخره مردم باور کنند. خوب می دانند که راز موفقیت در ایجاد فتنه، اعتماد به نفس در دروغگویی است.
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 3
      برادر عزیز بنده تا حالا حتی یک شبکه خارجی ندیدم و ماهواره اصلا نداشتیم .اما شبکه داخل را هم گوش نمی دهم
    • NO ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      گوشی و اینترنت هم نداری؟ در کانالی عضو نیستی؟
  • US ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    12 4
    چرا دست به تنبیه مسوولان شبکه های فارسی خارجی نمی زنید؟ جنگ شوخی ندارد. آنها آنقدر این دروغها را تکرار می کنند تا بالاخره مردم باور کنند. خوب می دانند که راز موفقیت در ایجاد فتنه، اعتماد به نفس در دروغگویی است.
  • US ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    14 3
    چرا صدا سیما سواد رسانه درست یاد نمی‌ده.
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    13 7
    مردم خودشان دارند می بینند هیچ خبری نیست و اثری از آن قیام گرسنگان که همه فضای مجازی را پر کرده در دنیای واقعی دیده نمی شود. پس خود به خود ای شبکه ها ان شاء الله دارند گورخود را می کنند و اعتماد مردم را از دست می دهند. همه وحشت آنها از بارسازی اعتماد بین مردم و نظام در دولت رییسی است و می ترسند اگر این فرصت را از دست بدهند دیگر هیج زمانی نتوانند شورش راه بیندازند. برای همین دارند با همه وجود یک فضای افراطی و شورش نشان می دهند که البته خارج از گوشی ها وجود ندارد!
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      6 3
      آفرین درسته
  • علی IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    14 5
    در خیلی از تصاویر آشوب ، هنوز درختان برگ ندادن ! یعنی آشوب سازان رسانه ای بد جوری به خفت افتادن!!
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    7 1
    علی برکت الله
  • ابوالفضل HU ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    11 17
    تو راست میگی مشرق اما...
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      7 5
      اما بی بی سی ملکه خبیث انگلیس دشمن ایران و ایرانی خوشگل دروغ میبافه!
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    6 6
    این طرح مزخرف و من در آوردی مردمی سازی یارانه ها از همان روز اول با استقبال مردم مواجه نشد و شکست خورد. کسی هم مرغ ۵۹ تومنی نمی خرد امروز هم توی **** مغازه داران التماس میکردن و یخچالها پر بود کسی نمی خرید. دیروز مرغ شد کیلویی ۴۸ ت و امروز شد کیلویی ۴۲ ت. این هم دستاورد قانون جدید یارانه ها. با این وضع بی ثباتی قیمت ها بیداد می کند. حتی چلوکبابی ها و... هم تکلیفشون نمی دونند و معلوم نیست با چه نرخی ارائه میدن.
    • رضا IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      3 4
      من دیروز ۳۸ تومن خریدم
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    4 3
    دیروز رفتم ماست بخرم فروشگاه های ***** و ***** فقط ماست برند **** میدادن با قیمت ۵۴۰۰۰ ت!!! منصرف شدم و تحریمشان کردم
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    8 4
    مردم باید سواد رسانه ایشون رو ببرن بالا و با هر فیلم و صوت جعلی گول نخورن و فوری اینارو به اشتراک نذارن، امید ضدانقلاب به نادانی مخاطبه
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    5 5
    کشوری که فضای مجازیش آزاده چه انتظاری میشه ازش داشت ....
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    8 6
    درود بر مشرق
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    4 3
    ممنون
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    1 4
    چی بگم
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    5 7
    مرگ بر آمریکا
  • SE ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    8 12
    با اورکت آمریکائی نمیشه اعتراض کرد؟!!
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      9 3
      در بهار و تابستان خیر.
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    6 1
    بیش از یک سال است که این فایل صوتی میان مردم عادی رد وبدل میشود وباید متاثر شد ازاینکه مشرق و مسئولین مربوطه با این تاخیر ورود کرده اند.
  • پند IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    4 5
    موافق مشرقم
  • حمید IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    1 2
    چی بگم
  • DE ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    5 2
    سایبری فقط خودتون
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    8 3
    شماها فقط تکذیب کنین
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    5 0
    به جای این تحلیل ها امید به زندگی را به مردم برگردانید.بزرگترین ضربه به دشمن امید دادن به مردم ایران است.مردم واقعا از این همه گرانی خسته شده اند و حق هم دارند.ای کاش وضعیت اقتصادی را اینقدر بحرانی نمی کردید.البته منظورم هر دو دولت اصولگرا و اصلاح طلب است.
  • تقی IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    5 3
    حتی اگر دست عسلی هم در دهانشان قرار گیرد بازهم گاز میگرند چون آنها مامور دشمن هستند.
  • DE ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    10 4
    اگر گرانی ۱۰ برابر بیشتر بود و حقوقها کمتر ، ولی ایران متحد امریکا و اسرائیل بود هیچگونه اعتراضی صورت نمیگرفت و اینهمه شبکه تلویزیونی و اینترنتی مخالف هم وجود نداشت و امثال مسیح علینژاد و شیرین عبادی هم وجود نداشتند .
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    5 3
    تو بهار با اورکت اومدن؟ خخخ
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    5 4
    نوع حرف زدن و نوشتن شما آشوب است .
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    7 2
    خدالعنت کنه منافقین و عوامل دشمن رو
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 2
    صدبار گفتم، آهسته و پیوسته دلم بخشیید زدم اهنگ فلانی،این شبکه های ئینستاگرام و کلا پروگرام رو ببندید و فقط واتس اپ و یوتیوب بزارید، نیروی امنیتی نمیتانه این شبکه های، من با تو ، ایران انتر دوغان رو دستگیر یا بیاره خاک ایران، خدارو شکر حکومت عرستان با ایران دارن گفتگو میکنند چون میدانند سران حکومتی عرستان نه آمریکا نه اسرائیل کاری بهش نداره آمده ایران ازش مفاظبت کنه، گناه داره چه کارش کنیم
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 1
    صدبار گفتم، آهسته و پیوسته
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 2
    خب ایران این شبکه ها وادم هاش رو نابود کنه،مگرجنگ نرم و سخت داره چنه ی خمیر نانوایی هستش، بنظرم تا ریشه خشک نشه تا اسرائیل رو نابود و عرستان رو خر نکنیم با مذاکره، وبه بهانه ای تمام سران اینتر نشنال و من وتو رو نیاره عرستان و از آنجا بریم بیارمشان اینجا فایده نداره
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    باز مسرقی
  • رضا IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    4 2
    مشرق جان در بسیاری از علوم از جمله اقتصاد می گویند اگر میخواهیم سیستم اقتصادی دچار نوسان نشود باید تغییرات تدریجی باشد متاسفانه اکنون کشور ما نزدیک 50 سال است تورم بالا را تجربه می کند ظاهرا هیچ اراده ای در هیچ دولت برای کنترل تورم وجود نداشته است و اصلاح قیمتها باید تدریجی انجام می گرفت ولی اکنون با 3 برابر شدن قیمت در بعضی کالاهای اساسی متاسفانه اغلب خانواده ها دچار مشکل شده اند
  • خودم IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    3 2
    پولها ی اونور آبی را لدرهای فتنه به جیب می زنن، عربده های مفتی رایک عده ساده لوح می کشند. عربده بکشید تا بترکید!
  • خستگی جوامع IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    مشرق جان یه قانونی هست به نام خستگی مواد که تو انسان و جوامع و همه جا صدق میکنه . خستگی مواد : به شکست ماده در اثر اعمال نیروهای متناوب کمتر از استحکام نهایی و (اغلب) کمتر از حد تسلیم، خستگی گفته می‌شود.
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    1 4
    اخیرا صدا و سیما یه گزارش تهیه کرده خبرنگاره با خانمی میره خرید...برنج پاکستانی و ۱ دونه ماکارونی و ۱دونه پنیر و شیر وچندقلم دیگه برمیدارن بعد حساب میکنن ۸۰۰ تومن میشه با خنده رو به دوربین میگن چه خوبه یه چیزی هم از ته یارانه مون مونده آره بابا اصلا پس اندازش کنید خونه دار میشید :)) یعنی تو طول ماه ۴ نفر آدم فقط یدونه پنیر و شیر استفاده میکنن؟
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    2 1
    اون کلیپ قزوین اصلا برای ایران نیست به شکل و شمایل فروشگاه و به ستونی که وسط فروشگاه کار شده و یک پلاکاردی هم روش نصب شده دقت کنید بعد من این کلیپو شاید 10 بار دیدم هیچ کالایی که تو فروشگاه های ما هست را نمی بینم شما ببینید می تونید فقط یک برند که تو فروشگاه های ما هست را پیدا کنید ؟
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    زمان کافی داشتین اما مشخص شد اینکاره نیستین
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 4
    اعتراض کردن به گرانی افسار گسیخته حق هر شهر وند ایرانی است و وظیفه مقامات سیاسی این است روش اعتراض صحیح و مشروع و قانونی را به مردم آموزش بدهند تا هر اعتراضی با عث خسران به مردم و جامعه نشود .
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    3 0
    با هر دروغ ضدانقلاب، سواد رسانه ای ملت ایران رشد می کند، دشمن از شدت یأس، به هر ابزاری متوسل می شود. ما نباید بگذاریم دشمن و پادوهای آنان، از طریق شبکه های مجازی رها شده، هر غلطی خواستند بنویسند و بگویند.
  • سعید IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    2 0
    تو همون کلیپ اول درخت سمت چپ جلو دوربین کاملا برهنه از برگه! 23 اردیبهشت درخت‌ها کاملا سرسبز‌ هستن. حماقت محض!
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 3
    برادران محترم ما نمی خواهیم شما با گران کردن دولار کشور را اداره کنید .ما باید چکار کنیم ؟
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 1
    مشرق چرا نظراتو سانسور میکنی
  • عطا IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    شایعه را دشمن میسازد؛منافق پخش میکند؛ احمق های بنفش باور میکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس