کد خبر 1376643
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
گروگانگیری

در آخرین جزییات اعلام شده از واقعه گروگانگیری در سازمان املاک و اموال بنیاد مستضعفان ایلام، اختلاف شخصی انگیزه اصلی گروگانگیر اعلام شده است.

به گزارش مشرق، سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی ایلام روز چهارشنبه در گفت و گوی خبری در تشریح واقعه گروگانگیری در شهر ایلام اظهار داشت: ساعت ۹:۲۵ دقیقه صبح امروز طی تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ورود شخصی مسلح به سازمان اموال تملیکی ایلام یگان های ویژه به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور در محل مشخص شد فرد مسلح از کارکنان این سازمان بوده و به دلیل اختلاف شخصی با مدیران این مجموعه اقدام به تیراندازی به سوی تعدادی از کارمندان می کند.

فرمانده انتظامی ایلام یادآور شد: پس از حضور تیم های تخصصی و رهایی گروگان در محل، گروگانگیر عرصه را بر خود تنگ دیده و اقدام به خودکشی کرد.

بیشتر بخوانید:

تصاویری از محل گروگانگیری در سازمان اموال تملیکی ایلام

سردار القاصی مهر تاکید کرد: در این واقعه سه نفر توسط فرد گروگانگیر کشته و هفت نفر زخمی شدند و مصدومان بلافاصله به مراکز درمانی برای مدوا اعزام شدند.

فرمانده انتظامی ایلام گفت: سه نفر از افرادی که توسط گروگانگیر در اتاقی حبس شده بودند نیز سالم توسط تیم رهایی آزاد شدند.

۶ مصدوم گروگانگیری در ایلام به بیمارستان منتقل شدند

 محمدسبحان حسنی روز چهارشنبه در گفت و گوی خبر اظهار داشت: ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه صبح امروز حادثه ناگواری در بنیاد مستضعفان ایلام رخ داد که نتیجه آن چهار کشته و ۶ مصدوم بود.

وی افزود: فرد ضارب که یکی از کارکنان این سازمان بوده بدلیل اختلاف با این مجموعه با داشتن سلاح و نارنجک وارد این اداره شده و اقدام به تیراندازی کرده است.

حسنی ادامه داد: بر اثر این حادثه سه نفر از کارکنان این مجموعه کشته و خود ضارب نیز پس از کشتن افراد دست به خود کشی زد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام اظهار داشت: لازم به ذکر است عوامل انتظامی و امدادی بلافاصله به محل  اعزام شدند  و مصدومان حادثه که ۶ نفر بودند به مراکز درمانی اعزام شدند.

حسنی اضافه کرد: جهت بررسی این حادثه هم اکنون در بیمارستان هستیم و اوضاع تحت کنترل عوامل انتظامی و امنیتی قرار دارد.

وی تاکید کرد: هیچگونه حادثه امنیتی در سطح استان وجود ندارد و شهروندان ایلامی نگران نباشند و این موضوع در دست بررسی است و گزارش تکمیلی نیز متعاقبا اعلام می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    مردم ایلام
    • مصر IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      خوبه اطلاعرسانی بشه که اختلاف این فرد با مسئولین چی بوده و چرا باید فرد به مرحله ای از جنون برسه که دست به سلاح و نارنجک ببره!!؟؟
  • پرستار IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 1
    اقاى موزون سريعا بيايند بيمارستان ما با مصدومين مصاحبه كنند
  • عمر فاروق IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 1
    گروگانگیر هارا در میدان وسط شهر اعدام کنید
    • ایران IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      2 1
      بابا خدا پدرت را بیامرزد... سواد هم خوب چیزیه.... گروگانگیر با اجازت هم موقع با کشیدن ضامن نارنجک خودکشی کرد...
  • عمر فاروق IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 0
    گروگانگیری هم بچه بازی شده به خدا
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    باید نظارت کنند بر این ناامنی ها در ایلام
  • خودم IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 0
    گروگان گیر بوده یا انتحاری؟!
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 0
    با قاچاقچی سلاح ومهمات شدیدا برخورد شود
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    اقدام نابخردانه این فرد
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    این وهابی بوده و هدفش به هم زدن امنیت کشور
    • IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      1 0
      یه وقت شکرک نزنی مربای خیارشور
    • هابیل IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      اینکه کار این فرد هیچ سنخیتی با تعالیم اسلام و حتی شعور و شخصیت یک انسان سالم ندارد، به جای خود. اما من مانه ام که تو چطور از خونه خودت حکم به وهابی بودن این فرد می دهی؟ این برچسب های وهابی، تشویش اذهان عمومی، اقدام علیه امنیت ملی، بر هم زدن امنیت عمومی و... اینقدر نخ نما شده که دیگ6548ر حضرت آدم و حوا هم می دانند چه خبر است.
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 0
    خبرها حاکی از اینه که این آقا توسط رئیس اداره اخراج شده و همین باعث شده دست به این کار بزنه.. کارش قطعا اشتباه بوده
    • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      جمله آخرت خیلی تاثیر گذار بود
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 0
    یعنی اول همکارهاشو کشته بعد گروگانگبری کرده وبعد تیمهای تخصصی آمدنند رهایی گروگان کردنند واون هم خودشو کشته-۱-چرا جور درنمیاد!؟-۲-اختلاف سرچی بوده!؟
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      1 0
      خبر چین هایی که باعث بیکاری و اخراجش شده را کشته
  • حمیدرضا عزیزی IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    1 1
    بنده کارمند بنیاد مستضغفذان در ستاد اصلی می‌باشم، این همکار که به دلایل اداری و استخدامی از سوی مسولین بنیاد از کار تعلیق شده بودند، چنان فشار آورده شده بود که به نظر می رسد به ناچار به قتل مسولین از نظر وی خاطی اقدام نموده باشد. دلایل واقعی این اقدام از سر استیصال همکار به ظاهر قاتل مسلما به عملکرد خارج از حدود و اختیار موسولینی بازمی گردد که متاسفانه دستگاه خاطی مانند بنیاد مستضعفان را چون ذیل مقام معظم رهبری می دانند به خود اجازه می دهند هر اقدام خارج از قانونی را انجام داده و متاسفانه از جانب معظم له خرج نموده و وجه ایشان را ملکوک نمایند. بعنوان مثال در سال 1399 معاون وقت امور اداری و پشتیبانی بنیاد مستضعفان بخشنامه غیرقانونی ابلاغ نمود به شماره 54623 مورخ 27/ 3/ 1399 مبنی بر اینکه سیاست رئیس بنیاد مستضعفان بر این قرار گرفته است که کارکنان بالای 30 سال سابق بازنشسته شوند و در این بخشنامه تاکید شده است که به این دسته از کارکنان از تاریخ 31/ 6/ 1399 هیچگونه اضافه کار و کارانه و کارانه سه ماهه ای تعلق نمی گیرد. ودر بخشنامه دیگری به شماره 263618 مورخ 12/ 11/ 1399 بعنوان جبران خدمات کارکنان تصمیم گرفته شد به تناسب حقوق کارکنان از 5 درصد تا 15 درصد حقوق ایشان افزایش یابد و باز هم کارکنان با سابقه بالای 30 سال از پرداخت این افزایش حقوق مستثنی شدند. نهایتا موجب شکایت بنده از این کار غیر قانونی بنیاد شد و هیات عمومی محترم دیوان عدالت اداری طی دادنامه های 2940 و 2941 مورخ 12/ 11/ 1400 و پس از حدود یک سال بخشنامه های صادره بنیاد را غیرقانونی و خارج از حدود و اختیار آن بنیاد دانسته و رای به ابطال آنها داد. این در حالی بوده است که بنده به دلیل همین شکایتم از بنیاد قطع همکاری با بنیاد شده ام و حقوق و مزایا بنده نیز قطع شده، ولی باز هم متاسفانه متاسفانه متاسفانه درخواست‌های اینجانب از قضات و دادرسان دیوان عدالت اداری برای صدور دستور موقت جهت جلوگیری از اخراج و یا ابقاء شغلم پس از 25 سال کار در بنیاد مستضعفان بی نتیجه مانده و در همراهی آشکار با این دستگاه خاطی، از احقاق حق بنده خودداری می‌کند. تا جائیکه پس از ابطال بخشنامه های خلاف قانون بنیاد، قاضی اجرای احکام در ابلاغیه الف/ ج/ هه/ 9903225 مورخ 7/ 12/ 1400 خواستار اجرای رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری شد. ولی دستگاه خاطی
  • حمیدرضا عزیزی کارمند بنیاد مستضفان IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    1 1
    ولی دستگاه خاطی با ضمیمه کردن دو نامه صوری 329811 و 339831 مورخ 21/ 12/ 1400 به نامه خود با شماره 332575 مورخ 222/ 12/ 1400 و ارسال آن برای قاضی محترم اجرای احکام مدعی اجرای ابلاغیه ابطال بخشنامه‌های ابطالی از سوی هیات عمومی شده است. و اینجانب با مراجعه حضوری به قاضی محترم اجرای احکام عدم اجرای کامل رأی را به ایشان یادآوری و طی مکتوبی بیان کردم دستگاه خاطی طبق رای صادره نه حقوق جبران خدمات سال 99 ما را افزایش داده و نه جبران مافات و خسارت نموده است. ولی در نهایت تعجب قاضی محترم اظهار داشتند چون بنیاد مستضعفان کتبا اعلام نموده که رای دیوان را اجرا کرده است، از نظر ما دادنامه 2940 و 2941 اجرا شده و پرونده مختومه می باشد. این نوع جواب از سوی مسئولان قضایی نوعی همراهی با دستگاه خاطی به نظر می رسد. حال آنکه قانون صراحت دارد که اقرار کارفرما به تنهایی بر احراز امری دلالت ندارد (رای هیأت عمومی به شماره 600 مورخ 2/ 4/ 1393). و هنوز هم بنده از طریق ریاست محترم دیوان عدالت اداری پیگیر احقاق حق خود و سایر همکارانم در بنیاد مستضعفان هستم و طبیعی است چنانچه ظرفیت فکری و عملی اینجانب هم مانند این همکارم در سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان به جایی برسد که ببینم از طرق دوستانه و مسالمت آمیز و قانونی به نتیجه قانونی مورد انتظار نرسم ممکن است نتیجه ناخوشایند مشابهی حادث شود. لازم به توضیح است که رای هیأت عمومی محترم دیوان عدالت آدری پیش گفته هنوز هم عملیاتی نشده و طبق دستور قاضی اجرای احکام مختومه اعلام شده، حال آنکه بازگشت بکارم پس از 25 سال خدمت در بنیاد صورت نگرفته و افزایش حقوق مربوط به آیین نامه جبران خدمات بنیاد مستضعفان در سال 99 برای کارکنان بالای 30 سال سابقه بنیاد و اینجانب علی رغم مفاد صریح رای هیأت عمومی همچنان برای ما اعمال نشده و نمی شود. و این موضوع دلیلی است که مدیرکل حقوقی و مدیرکل منابع بنیاد چنان جناب فتاح رئیس بنیاد را اغواء نموده و فریفته اند که عنقریب است ایشان این نهاد خوشنام ذیل اوامر مقام معظم رهبری را غرق در هلاکت نماید.
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    دوتا نارنجک‌ بوده یکی داخل منفجر میکنه یکی هم برا پلیس ها میندازه،که‌ با شلیک و انفجار نارنجک و سپس انداختن نارنجک ضامن کشیده به طرف پلیس ها، با دستور صادره حکم تیرش صادر و به سرش شلیک میشه و تمام،منبع: مردم شهر ایلام،و کسانی که حضور داشتن، متاسفانه یه خانم تازه نامزد کرده بود و کارمند بود، روحشان شاد انشاهٔ الله هیچ کجای ایران بخصوص این مناطق غربی شاهد این اتفاقات نباشن
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      ان خانم تازه نامزد کرده فدای سر مدیر معزول شد که احتمالا چند صباح دیگر در اداره دیگر مشغول میشود!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس