از درآمد نیم میلیون دلاری تا رد درخواست یک میلیون دلاری توسط فدراسیون فوتبال

درآمد واقعی فدراسیون فوتبال از برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی با کانادا مشخص شد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال کشورمان طبق هماهنگی با فدراسیون فوتبال کانادا قرار است ۱۵ خرداد اولین دیدار دوستانه خود پیش از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را در ونکوور مقابل این تیم انجام بدهد.

در روزهای اخیر اخبار زیادی در مورد درآمد تیم ملی از برگزاری این بازی دوستانه و هزینه پرواز به کانادا برای فدراسیون‌نشین‌ها مطرح شده است.

طبق پیگیری‌ها، ظاهرا فدراسیون فوتبال که از طریق روابط بین‌الملل خود به صورت مستقیم با کانادا وارد مذاکره شده، برای این مسابقه درآمدی بالای ۴۰۰ هزار دلار (در حدود نیم میلیون دلار) خواهد داشت که حدود ۲۰۰ هزار دلار از این مبلغ صرف هزینه رفت و برگشت به کانادا می‌شود. البته طبق قرارداد کشور میزبان تعهد کرده هزینه اقامت تیم ملی ایران در کانادا را پرداخت کند.

فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از ورود واسطه‌ها در برگزاری این دیدار حاضر نشد پیشنهاد دریافت ۳۰۰ هزار دلار از این مسابقه را قبول کند، زیرا در این حالت احتمال داشت به جز هزینه ۲۰۰ هزار دلاری برای رفت و برگشت به کانادا، ۱۰۰ هزار دلار در اختیار شرکت واسطه قرار بگیرد و به این ترتیب درآمدی به فدراسیون نمی‌رسید.

از طرفی برخی کشورهایی که فدراسیون برای برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی در ماه‌های اخیر وارد مذاکره شده بود، در شرایطی که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم حضور ندارند، خواستار دریافت مبلغ یک میلیون دلار شده بودند که همین موضوع سبب شد از بین گزینه‌های موجود کانادا که بهترین شرایط را برای برگزاری دیدار دوستانه با شرایط دراگان اسکوچیچ داشت، انتخاب شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس