پوتین: بروکسل تحریم‌های «انتحاری» انرژی روسیه را تحت فشار آمریکا اعمال می‌کند

رئیس‌جمهور روسیه گفت اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه بخش نفت و گاز این کشور را به دلایل کاملاً سیاسی و تحت فشار حاکمان آمریکایی خود اعمال می‌کند.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت، اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علی‌رغم تأثیر آن بر رقابت‌پذیری اقتصادی خود، علیه بخش نفت و گاز روسیه به دلایل کاملاً سیاسی و تحت فشار حاکمان آمریکایی این اتحادیه اعمال می‌کند.

به گزارش «اسپوتنیک»، پوتین که در نشستی با مقامات مربوط به بخش انرژی روسیه صحبت می‌کرد، گفت: رد منابع انرژی روسیه به این معنی است که اروپا به طور سیستماتیک به منطقه‌ای با بالاترین هزینه انرژی در جهان تبدیل خواهد شد. البته قیمت‌ها افزایش می‌یابد و منابع به این منطقه می‌رود، اما تغییر اساسی وضعیت ممکن نخواهد بود. این امر به طور جدی و به گفته برخی کارشناسان به طور غیرقابل برگشتی رقابت‌پذیری بخش قابل توجهی از صنعت اروپا را که در حال از دست دادن رقابت با شرکت‌های دیگر مناطق جهان است، تضعیف می‌کند.  

پوتین اظهار داشت که طبقه سیاسی غربی در مورد نگرانی‌های کاملاً طبیعی بسیاری از مردم در خصوص مسائل آب و هوایی حدس و گمان زده و اهمیت منابع سنتی انرژی هیدروکربنی را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد، در حالی که به طور همزمان اثربخشی انرژی جایگزین در پر کردن شکاف را بیش از حد برآورد کرده است. او گفت که این به جرقه بحران انرژی فعلی کمک کرد که مقامات غربی اکنون سعی دارند روسیه را مقصر آن بدانند.

وی افزود: امروز می‌بینیم که کشورهای اروپایی به دلایل کاملاً سیاسی به دلیل جاه‌طلبی‌ها و تحت فشار حاکم آمریکایی خود تحریم‌های بیشتری را بر بازار نفت و گاز اعمال می‌کنند و همه اینها باعث تورم می‌شود و به جای اینکه اشتباهات خود را بپذیرند، در جای دیگری به دنبال مقصر می‌گردند.

پوتین اظهار داشت: این تصور به وجود می‌آید که همکاران، سیاستمداران و اقتصاددانان غربی به سادگی پایه‌های قوانین ابتدایی اقتصاد را فراموش کرده‌اند، یا ترجیح می‌دهند عمداً آن‌ها را نادیده بگیرند که به زیانشان است.

رئیس‌جمهور روسیه افزود: بدیهی است که همراه با منابع انرژی روسیه، فعالیت‌های اقتصادی نیز اروپا را به سایر مناطق جهان ترک خواهد کرد. چنین خودکشی اقتصادی، البته مسئله داخلی کشورهای اروپایی است. ما باید عملگرایانه و در درجه اول با توجه به منافع اقتصادی خودمان پیش برویم.

او در ادامه از مقامات کشورش خواست تا با توجه به تصمیمات بدخواهانه و بی‌نظم غربی‌ها، فعالانه عمل کنند و از آن‌ها به نفع مسکو استفاده کنند؛ اما در عین حال هشدار داد که روسیه نمی‌تواند برای همیشه شاهد چنین اشتباهاتی باشد.  

او قول داد که دولت روسیه هر کاری که به آن بستگی دارد را برای ایجاد شرایط مناسب به منظور فعالیت شرکت‌های انرژی انجام خواهد داد.

بروکسل در تلاش است تا بسته ششم تحریمی جدید علیه مسکو به دلیل جنگ اوکراین را با اقداماتی که شامل تحریم نفت روسیه می‌شود، اعمال کند. مجارستان در برابر این اقدام مقاومت کرده و خواستار غرامت شده و تأثیر اقتصادی از دست دادن منابع انرژی روسیه را با بمب اتمی مقایسه کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس