کد خبر 1376225
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
شکل‌گیری مجدد توده گردوخاک در عراق از جمعه/ هشدارتداوم شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم‌

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم شاخص آلودگی در حد ناسالم و در استان‌های مرزی در حد بسیار ناسالم‌ گفت: فردا وزش باد شدید و گردوخاک همراه با کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، محمد اصغری درباره آخرین وضعیت جوی کشور و گردوخاک با بیان اینکه امروز و فردا در شرق و بخش‌هایی از شمال شرق‌ گردوخاک داریم، اظهار داشت: گردوخاک منتقل شده از کشور عراق امروز در مناطق وسیعی از کشور شامل غرب، جنوب غرب، مرکز و بخش‌هایی از جنوب کشور وجود دارد.  

وی افزود: این گردوخاک امروز در استان‌های البرز، تهران، سمنان و بوشهر و دامنه‌های زاگرس مرکزی هم فعال است و موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی شده است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم امروز به تدریج از غلظت گردوغبار در دامنه‌های البرز مرکزی و مناطق شمالی کشور کاسته شود اما این شرایط در نوار غربی و جنوبی کشور روز چهارشنبه نیز ادامه دارد.

اصغری افزود: روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۲۸ در خوزستان، بوشهر، ایلام و کرمانشاه،  وزش باد شدید و گردوخاک همراه با کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: اثر این مخاطره، تداوم شاخص آلودگی در حد ناسالم و در استان‌های مرزی در حد بسیار ناسالم، کاهش شعاع دید، اختلال در تردد، شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت و احتمال تاخیر در پروازها است.

وی اضافه کرد: توصیه‌ می‌شود اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای همه گروه‌ها، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره در دستور کار باشد.

وی گفت: مجدداً روز جمعه ۳۰ اردیبهشت با شکل‌گیری گردوخاک روی کشور عراق شرایط برای انتقال آن به غرب و جنوب غرب کشور مهیا خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی عنوان کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک داریم.

اصغری اظهار داشت: روز پنج‌شنبه در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز شرقی و برخی نقاط اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار و رعدوبرق و باد شدید موقت داریم.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۰ و ۱۷ درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس