کد خبر 1376214
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
اتریش به دنبال عضویت در ناتو نیست

«الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش اعلام کرد که این کشور برنامه‌ای برای الحاق به ناتو ندارد.

به گزارش مشرق، در حالی که تلاش فنلاند و سوئد برای عضویت در ناتو خبرساز شده است، وزیر خارجه اتریش اعلام کرد که قصدی برای الحاق به این ائتلاف نظامی غربی ندارد.

منابع رسانه‌ای غربی خبر دادند، «الکسالندر شالبرگ» وزیر خارجه اتریش در حاشیه نشست وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا هر گونه طرح احتمالی وین به منظور پیوستن به ناتو را رد کرد.

 دیپلمات ارشد اتریشی با اشاره به تلاش سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو گفت: «ما شرایط جغرافیایی کاملاً متفاوتی داریم. ما همچنین تاریخ بسیار متفاوتی داریم و معتقدم که این موضوعات باید در نظر گرفته شود».

وزیر خارجه اتریش با اشاره به بحران اوکراین، روسیه را محکوم کرد و در دفاع از موضع وین گفت: « در یک جنگ تجاوزکارانه، هیچ بی‌طرفی وجود ندارد. ما موضع بسیار روشنی اتخاذ کرده‌ایم و از همه تحریم‌ها حمایت می‌کنیم».

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اتریش با وجود باقی ماندن در خارج از ناتو می‌تواند امنیت خودش را تضمین کند، گفت که اتریش قصد دارد سرمایه‌گذاری در امنیت خودش را افزایش دهد.

وزیر خارجه اتریش با تاکید بر اینکه برخی کشورها آماده توسل به قدرت نظامی به منظور تامین منافع خود در جهان هستند، افزود: «مهم است که این موضوع شناخته شود که جهان آنقدر که ما شاید دوست داشته باشیم، دوستانه نیست».

این اظهارات در شرایطی مطرح شده که دو کشور سوئد و فنلاند که همانند اتریش موضع بی‌طرف داشته و از عضویت در بلوک‌های نظامی از قبیل ناتو سر باز زده بودند، طی هفته جاری رسما متقاضی پیوستن به ناتو شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 0
    اتریش یه زره اون وسط بودن و نبودنش در ناتو یا جای دیگه چه خاصیتی داره؟
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    اتریش مانند فنلاند و ایران سابقه تهاجم و از دست دادن خاک توسط روس ها را ندارد
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس