کد خبر 1376098
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
گوشی

برند ال جی به تازگی در رویداد Display Week ۲۰۲۲ از نمایشگر تاشویی پرده‌برداری کرده است که می‌تواند تا ۳۶۰ درجه بچرخد.

به گزارش مشرق، علی‌رغم این که ال جی سال گذشته از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شد، این برند شناخته شده حوزه فناوری در بین شرکت‌های تامین قطعات گوشی‌های هوشمند به خصوص حوزه نمایشگرهای LED جایگاهی ویژه دارد. در همین راستا، ال جی به عنوان مهمان ویژه در رویداد ویژه نمایشگر Display Week ۲۰۲۲ که هفته گذشته در سن خوزه کالیفرنیا برگزار شد دعوت شد تا از آخرین فناوری‌های خود رونمایی کند. در طی این رویداد، ال جی به طور رسمی اعلام کرد که موفق شده است تا نمایشگر تاشو اولدی را توسعه دهد که قادر خواهد بود تا ۳۶۰ درجه خم شود.

نمایشگر تاشو لمسی که ال جی در این رویداد به بازدیدکنندگان نشان داد برابر با ۸.۰۳ اینچ است که به طور افقی خم می‌شود. نکته برجسته این نمایشگر خم شدن آن به داخل و به بیرون است که می‌تواند تا ۳۶۰ درجه بچرخد. از نظر استقامت، نمایشگر جدید تاشو ال جی از فناوی شیشه فوق نازک UTG بهره می‌برد و بخشی از نمایشگر که به عقب می‌چرخد نیز با لایه‌ای از مواد ضد اثر انگشت پوشانده شده است تا همیشه تمیز باقی بماند.


 

نمایشگرهای ۳۶۰درجه‌ای گوشی‌های تاشو +عکس

بنابر ادعای ال جی، این نمایشگر در شرایط کاربری عادی تا ۲۰۰۰۰۰ بار بدون مشکل باز و بسته خواهد شد و رزولوشن آن نیز برابر با ۲۴۸۰ در ۲۲۰۰ خواهد بود که تراکم پیکسلی ۴۳۱ ppi را به ارمغان خواهد داشت. از دیگر مشخصات فنی نمایشگر جدید ال جی می‌توان به پشتیبانی ۱۰۹ درصدی از فضای رنگی DCI-P۳، روشنایی معمولی ۴۳۰ نیتی و روشنایی حداکثری ۶۰۰ نیتی اشاره کرد.

نمایشگرهای ۳۶۰درجه‌ای گوشی‌های تاشو +عکس

شایان ذکر است که البته هنوز قاب مناسبی برای فرم فکتور این نمایشگر توسعه داده نشده است ولی به هر روی این فناوری جدید ال جی آینده گوشی‌های تاشو را نشان می‌دهد و متخصصین حوزه نمایشگر قطعا در حال کار روی این نمایشگر هستند تا بتوانند آن را در گوشی‌های هوشمند جا دهند.


 

نمایشگرهای ۳۶۰درجه‌ای گوشی‌های تاشو +عکس

در نهایت باید اشاره کرد از دیگر محصولات ال جی در این رویداد می‌توان نمایشگر ۱۷ اینچی اولد تاشو را نام برد که البته به طور ۱۸۰ درجه عمودی خم می‌شود ولی از فرم فکتور لپتاپی بهره می‌برد. این نمایشگر در حال حاضر در مرحله آزمایشگاهی قرار دارد.

منبع:جی اس ام آرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس