کد خبر 1376086
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
قرارداد دو ساله، مانع جدایی ستاره فرانسوی استقلال/ مجیدی این بازیکن را از دست نمی‌دهد

قرارداد دو ساله یامگا تا حدودی خیال استقلال را برای ماندن این ستاره راحت می‌کند، ولی باشگاه باید مراقب باشد که تأخیر در پرداخت دستمزد بندهای قرارداد او را فعال نکند و سناریوی استراماچونی تکرار نشود.

به گزارش مشرق، استقلال در لیگ بیست و یکم خریدهای خیلی خوبی داشت و آنها نقش مهمی در قهرمانی این تیم داشتند، ولی در میان آنها یامگا با توجه به آمار و اثرگذاری بالاتر از دیگران می‌ایستد. او در شروع فصل قرار بود پیستون راست و ذخیره ‌وریا غفوری باشد، ولی با توجه به خلأ خط حمله یک خط جلوتر رفت و با زدن دو گل در فولادشهر از همان بازی اول نشان داد که در این پست بازیکن مؤثرتری خواهد بود.

در چیدمان ۱-۲-۴-۳ یامگا و حسین‌زاده مهاجمان سایه استقلال پشت سر ژستد بودند و فضایی که این مهاجم بلندقد می‌ساخت به آنها اجازه می‌داد که در موقعیت‌های خیلی خوبی قرار بگیرند. او همچنین در سمت راست زوج خوبی با وریا و بعداً حردانی ساخت تا اکثر حملات استقلال از این سمت باشد. یامگا تمام‌کننده‌ای خونسرد بود که مسئولیت زدن پنالتی‌ها هم به او سپرده شد و توانسته با ده گل زده بهترین گلزن این فصل استقلال باشد.

در اواخر فصل حریفان با شناخت بیشتر از یامگا تمرکز زیادی برای مهار او داشتند و او در هفته‌های گذشته نتوانست آمار گل‌هایش را بالا ببرد، ولی این یارگیری فشرده فضای خوبی را برای بازیکنان کناری‌اش ساخت تا مسئولیت گلزنی تقسیم شود.

بعد از قهرمانی لیگ یازدهم استقلال به‌دنبال حفظ ترکیب اصلی است و یامگا یکی از بازیکنانی است که باشگاه اصلاً دوست ندارد از دست بدهد، ولی درخشش این فصل او قطعاً مورد توجه مربیان تیم‌های دیگر قرار گرفته و بعید نیست که او مشتریان جدیدی پیدا کرده باشد.

بیشتر بخوانید:

این ستاره استقلال من را یاد خداداد می‌اندازد

دیروز این شایعه مطرح شد که تیم‌هایی از لیگ ایران و همچنین امارات و قطر مایل به جذب یامگا هستند. مطرح شدن چنین اخباری در روزهای پایانی فصل از اتفاقات عادی دنیای فوتبال است و گاهی حتی جنبه بازارگرمی دارد، ولی استقلال فعلاً هیچ واکنشی نسبت به آن نشان نداده است.

طبیعی است بازیکنی که در تیم قهرمان فصل درخشیده با پیشنهادات خوبی روبه‌رو شود. از طرف دیگر در جریان فصل نزدیکان یامگا مشکلاتی با مدیریت باشگاه و فرهاد مجیدی پیدا کردند و شاید این حاشیه‌ها هم کاتالیزوری برای جدایی او باشد، ولی استقلال هم براحتی حاضر به از دست دادن بازیکن کلیدی‌اش نخواهد بود. قرارداد دو ساله یامگا تا حدودی خیال استقلال را برای ماندن ستاره فرانسوی راحت می‌کند، ولی باشگاه باید مراقب باشد که تأخیر در پرداخت دستمزد بندهای قرارداد او را فعال نکند و سناریوی استراماچونی تکرار نشود.

یامگا رفتاری حرفه‌ای داشته و در این فصل هیچ مشکلی با کادر فنی یا بازیکنان استقلال پیدا نکرده. او محبوب هواداران و کادر فنی است و دلیلی ندارد که نخواهد دوران حضورش در استقلال طولانی‌تر شود، مگر اینکه پیشنهادات وسوسه‌کننده‌ای برسد که او را برای جدایی متقاعد کند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس