کد خبر 1376072
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
یونان

نخست وزیر یونان اعلام کرد که آتِن سرمایه گذاری در نیروهای مسلح خود را برای تقویت این کشور و همچنین تقویت قدرت ائتلاف نظامی ناتو در جنوب شرق اروپا، ادامه خواهد داد.

به گزارش مشرق، دفتر مطبوعاتی «کریاکاس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان در بیانیه ای اعلام کرد که وی در دیدارش با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از تصمیم آتن برای آغاز مذاکرات با واشنگتن جهت خرید جنگنده های «اف-۳۵» (F-۳۵) و دریافت آنها در سال های آینده خبر داده است.

میتسوتاکیس در این باره گفت: ما به همکاری طولانی مدت بین صنایع دفاعی دوکشور ادامه خواهیم داد. ما روند به دست آوردن یک اسکادران از هواپیماهای اف-۳۵ را آغاز خواهیم کرد و امیدواریم که بتوانیم این هواپیمای فوق العاده را تا قبل از پایان این دهه به نیروی هوایی یونان اضافه کنیم. همچنین خوشحالم که (کمپانی) «لاکهید مارتین» رسماً علاقه خود را برای سرمایه گذاری در شرکت هواپیما سازی یونانی ابراز کرد.

وی در سخنان خود در این زمینه گفت که یونان به سرمایه گذاری در نیروهای مسلح خود ادامه خواهد داد و این کار را نه تنها برای تقویت این کشور، بلکه برای جناح جنوب شرقی ناتو انجام می دهد.

بیشتر بخوانید:

هشدار ۷ سازمان آمریکایی نسبت به فروش اف-۱۶ به ترکیه

پیشتر اعلام شد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در دیدار با میتسوتاکیس در کاخ سفید گفته است که ایالات متحده و یونان در کنار یکدیگر در برابر روسیه در قبال اوضاع در اوکراین می‌ایستند و با هم از دموکراسی در هر جایی که امروز مورد تهدید واقع شود، دفاع خواهند کرد.

یونان به عنوان یکی از اعضای ائتلاف نظامی ناتو با غرب در اعمال تحریم‌ها برضد مسکو همکاری می‌کند. پیشتر و در همین رابطه، میتسوتاکیس اعلام کرده بود که این کشور که طی مدت ۲۰ ماه با تکمیل ساخت ایستگاه ذخیره سازی شناور و انتقال گاز طبیعی مایع (LNG) واقع در بندر «الکساندروپلیس» یونان قادر خواهد بود به طور کامل گاز روسیه را جایگزین کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 5
    اردوغان قمارباز بازنده. خخخخخخ
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      2 2
      بیچاره یونان، یه مشت آشغال انداختن بهش حالا تپ و تپ مثل مگس امشی خورده از آسمون میفتن زمین!! خخخخخخ
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 0
      تسلیت به رجب عردوغان ، تسلیت به جریانات مجازی رجب پرست خخخخ
  • ایرانی IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 0
    نکته ای که این جنگنده رو خطرناک میکنه قابلیت داگ فایت فوق العاده یا مانوردهی خارق العاده اش نیست (مثل جنگنده اف-22 یا سوخو35 یا 57) ، بلکه قابلیت فوق پیشرفته جنگ الکترونیک این جنگنده یا سوپرکامپیوترپرنده هست. یعنی این جنگنده توانایی اخلال در سامانه های پدافندی زمین پایه ی مختلف گرفته تا حتی رادارهای AESA جنگنده های دشمن رو داره (نه رادارهای معمول بلکه پیشرفته ترین رادار ها رو جم میکنه) در کنار اینها این جنگنده میتونه پوششی برای حمله جنگنده های نسل چهار ایجاد کنه، یعنی به عنوان مثال فقط یک اف-35 میتونه با یک اسکادران متشکل 12 یا 24 فروندی از مثلا جنگنده های اف15 یا اف16 رو (با جنگ الکترونیک شدیدی که روی رادارهای دشمنش ایجاد میکنه) مخفی کنه و کار سرکوب و بمباران رو اونها براش انجام بدن. حالا یونان در کنار اف-16 های بلاک 70 و خطرناک تر از اونها ، در کنار رافائل های پیشرفته اش (که فرانسه هم معروف هست به سامانه های جنگ الکترونیک پیشرفته) یه ترکیب مرگبار رو برای نیروی هواییش درست کرده. اینها رو گفتم که بدونید رژیم صهیونیستی همینطوری الکی این جنگنده رو نخریده و باید برای این جنگنده برنامه داشت، به نظرم اولویت ما برای نیروهوایی من باید خرید از چین باشه، با شرایطی که امریکا و چین سر تایوان دارند موقعیت طلایی برای ما پیش اومده و امکان خرید جی-20 چینی برای بیشتر از همیشه فراهم شده البته اگر خودمون بخواهیم...
  • DK ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 0
    کنترل این هواپیماها از آمریکا هست، فقط به اهدافی که ضد منافع آمریکا هستند شلیک خواهند کرد و هزینه نگهدار آن بسیار بالا هست، مبارک یونان، بنویسید به حساب، یونان یک بر دیگر ورشکسته می‌شه
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 1
    اردوغان سوخو 35 و 57 بخرد
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 0
    یونان بمب اتم هم داشته باشد از پس ترکیه بر نخواهد آمد دلیلش ساده است کل سرزمین یونان در تیرس توپخانه و موشکهای کوتاه برد ترکها قرار دارد و ترکیه هم احتمال بسیار از طریق پاکستان به سلاح اتمی دست پیدا کرده و الا اروپایی ها این قدر کوتاه نمی آمدند
  • رضا IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 2
    چقدر مفت خور از آلبانی و ترکیه هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس