کد خبر 1376068
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
کنگره

برخی نمایندگان دموکرات آمریکایی طرح به رسمیت شناختن روز نکبت (فاجعه) در سرزمین های اشغالی را در کنگره ارائه کردند.

به گزارش مشرق، رشیده طلیب نماینده میشیگان در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که امروز طرح به رسمیت شناختن روز نکبت که در جریان آن ۴۰۰ شهر و روستای فلسطینی تخریب و بیش از ۷۰۰ هزار فلسطینی آواره شدند را به کنگره آمریکا ارائه کرده است.

طلیب که خود اصالتی فلسطینی دارد، در صفحه توئیتر خود نوشت: در این روز، ما باید حقوق بشر و عدالت را ترویج کنیم. مردم فلسطین از سال ۱۹۴۸ تحت ظلم و ستم و نژادپرستی خشونت آمیز زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید:

تظاهرات مردمی در اروپا علیه جنایات اسرائیلی‌ها

این نماینده دموکرات افزود: باید اذعان کنیم که وقتی مردم از اعتراف جنایات جنگی و نقض حقوق بشر در آپارتاید اسرائیل امتناع می ورزند، موجودیت فلسطینی ها انکار می شود.

طلیب در ادامه از ماری نیومن، بتی مک کولوم، الهان عمر و الکساندر اکاسیو کورتز دیگر نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان بابت همراهی وی در ارائه این طرح به کنگره قدردانی کرد.

روز ۱۵ ماه مه در تاریخ فلسطین با نام «یوم النکبة» یا روز نکبت نامگذاری شده است. این همان روزی است که در سال ۱۹۴۸ میلادی صهیونیست‌ها شمار زیادی از فلسطینی ها را آواره کرده و بخش بزرگی از سرزمین فلسطین را اشغال و سپس تأسیس رژیم جعلی خود را به طور رسمی اعلام کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس