بی‌ثباتی در کمین فدراسیون والیبال

معاون وزیر ورزش تایید کرد رئیس فدراسیون والیبال با مشکل بازنشستگی روبرو شده است.

به گزارش مشرق، از زمانی که موضوع ممنوعیت حضور افراد بازنشسته در فدراسیون‌ها مطرح شده تعداد از روسای فدراسیون‌ها مجبور شدند با وجود اینکه جزو مدیران موفق ورزش کشور بودند از سمت‌های خود کناره‌گیری کنند. به تازگی چنین مشکلی برای محمدرضا داورزنی هم به وجود آمده و شنیده می‌شود در صورتی که این مشکل حل نشود فدراسیون والیبال به صورت سرپرستی اداره خواهد شد.

از آنجایی که فدراسیون والیبال جایگاه مهمی در ورزش کشور دارد، به طور قطع، نبود ثبات مدیریت در آن می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد. اتفاقاتی که پس از کنار رفتن ضیایی از ریاست فدراسیون والیبال رخ داد مصداق همین موضوع است. در آن زمان فدراسیون والیبال با حواشی و مشکلاتی زیادی روبرو شد؛ مشکلاتی که باعث شد والیبال ایران به جای پیشرفت، عقب‌گرد داشته باشد.

محمد پولادگر، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در گفت‌وگویی که چندی پیش داشت موضوع بازنشستگی داورزنی را تایید و عنوان کرد: در حوزه قانون بازنشستگی هم شاهد اتفاق تلخی در ورزش بودیم‌ که در جهان بی‌بدیل است. میانگین سنی روسای فدراسیون‌های بین‌المللی بالای ۷۰ سال است و در ورزش دنیا بازنشستگی وجود ندارد. در ورزش همانطور که کسوت اهمیت دارد در حوزه مدیریت آن نیز این‌گونه است و کسانی که سال‌ها کسب تجربه کردند و تازه لیاقت نشستن بر کرسی مدیریت را پیدا می‌کنند ولی ما با این قانون بازنشستگی شرایط را تغییر دادیم.

البته این قانون است و باید به آن احترام گذاشت. همان‌طور که گفتم، امیدواریم بتوانیم به‌گونه‌ای تدبیر کنیم که بتوانیم از سرمایه‌های ورزش ایران استفاده کنیم.

این صحبت‌های پولادگر یکی از حقایق تلخ ورزش کشور است. در دوره‌ای که مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش بود برای حل مشکل بازنشستگی داورزنی مجوز ریاست جمهوری صادر شده بود و به نظر می‌رسد در حال حاضر هم تنها راه‌حل موجود، همین مجوز باشد.

طبق صحبت‌های پولادگر وزارت ورزش به دنبال حل این مشکل است و به نظر می‌رسد در نهایت این مشکل حل شود؛ اما با توجه به اینکه تیم ملی والیبال با کادر فنی جدید و همینطور تغییر نسلی که در این تیم انجام گرفته، هرگونه تغییر مدیریت در بدنه فدراسیون والیبال می‌تواند به شدت برای تیم ملی آسیب‌زا باشد.

برخی فدراسیون‌ها که به خاطر بازنشستگی دچار تغییر و تحول مدیریتی شدند در حال حاضر با مشکلات زیادی به لحاظ سوءمدیریت روبرو شده‌اند. این واهمه وجود دارد که چنین اتفاقی هم برای فدراسیون والیبال رخ دهد. با توجه به اظهارات پولادگر به نظر می‌رسد وزارت ورزش عزم جدی برای حل این مشکل دارد و باید دید تا چه حد می‌تواند به آن دست پیدا کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس