ویژه ها

اصلاح طلبان اگر خودشان دولت را دربست در اختیار داشته باشند،مدعی می شوند که 16 سال زمان برای آواربرداری نیاز دارند و اگر دیگران در دولت باشند مدعی می شود که چرا ظرف مدت 8 ماه، همه مشکلات رفع نشده است!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** مشروبخواری را آزاد کنید تا آسیب کمتری به جامعه وارد شود!

روزنامه شرق در یادداشتی در صفحه اول با عنوان «مسمومیت الکلی تا کی؟» نوشت:«خبر دردناک مسمومیت ده‌ها نفر از شهروندان بندرعباس و فوت غم‌بار حداقل 16 نفر از آنان که عمدتا جوان بودند، بر اثر مصرف الکل تقلبی، اتفاق عجیب‌وغریبی نیست؛ گوش ما ایرانیان پر است از اتفاقات ناشی از مصرف سوء الکل که منجر به فوت یا بیماری گروهی افراد مصرف‌کننده شده است... در ماجرای مسمومیت‌های الکلی، نمی‌توان صرفا مصرف‌کنندگان را مقصر دانست. اینکه بگوییم مصرف نکنند و مشکل خودشان است، عین بی‌مسئولیتی و فرار از جایگاه پاسخ‌گویی است.»

در ادامه این مطلب آمده است:«تجربه این 42 سال نیز نشان داده است که با وجود ممنوعیت مصرف (مشروبات الکلی)، از میزان مصرف کم نشده است...به عبارتی، هنجار اجتماعی نوشیدن مشروبات الکلی در جامعه وجود دارد و در میان برخی از اقشار مذموم نیست؛ به‌ویژه در میان بخشی از جوانان که با میل به تجربه، هنجارشکنی و کم‌نیاوردن در جمع دوستان همراه است.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«دولت نمی‌تواند وظیفه خود را در حد اعلام ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی و مبارزه با تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان آن تقلیل دهد. دولت در قبال مصرف مشروبات الکلی مسئول است و در قبال آن باید سیاست‌ورزی‌ای را در پیش گیرد که کمترین صدمه را به جامعه و افراد وارد کند.»

در ادامه این مطلب آمده است:«در مجلس ششم مشروطه، در جلسه 238 (13 اردیبهشت 1307)، در بحث لایحه تعرفه گمرکی آیت‌الله مدرس بحث مفصلی مطرح می‌کند که گمرکات را نباید امری مالی و درآمدزا دید. در فرازی از این بحث نسبت به واردات مسکرات با توجیه اخذ تعرفه گمرکی و درآمدزایی مخالفت می‌کند و گذری سریع به توجیه شرعی و علمی آن هم دارد؛ اما در ادامه می‌گوید: «به مناسبت اینکه نگویند آخوندها همه‌اش حرف آخوندی می‌زنند، شاعر هم‌ولایتی خودمان دهقان [سامانی] می‌گوید به شیراز ار نصیب ما نشد از آن می‌ خلر/ مباد آسیبی از دوران نجف‌آباد و جلفا را. حرام‌خورهامان اگر بخواهند بخورند این‌قدر تو ولایت خودمان هست. خیلی عجیب و غریب است این چه عقل اقتصادی است؟.» به نظر می‌رسد بعد از سال‌ها تجربه و صرف هزینه‌های بسیار در این زمینه، نیازمند تأملی دیگر در این زمینه و اخذ سیاست‌های نوینی هستیم تا جامعه با چنین فجایعی مواجه نشود

دولت در قبال مصرف مشروبات الکلی مسئول است!/ بازی اصلاح طلبان در پازل برجامی آمریکا

اکنون بسیاری از جوانان عزیز کشورمان دغدغه تأمین مسکن دارند. دغدغه ای که در 8 سال «دولتِ اصلاح طلبان» به آن بی اعتنایی شد. مسکن در 8 سال گذشته و در شرایطی که دولت دربست در اختیار جریان اصلاح طلب بود، حدود 700 درصد گران شد. اجاره بهای مسکن نیز در این مدت رشد سرسام آوری داشت.

در حال حاضر بسیاری از دختران جوان و خانواده آنان در تکاپو برای تأمین جهیزیه هستند. و اما در 8 سال گذشته به دلیل سوءمدیریت در دولت قبل و قصور و تقصیرهای فراوان، قیمت لوازم خانگی به طرز نگران کننده ای افزایش یافت.

اکنون بسیاری از دختران و پسران سرزمینمان دغدغه اشتغال دارند. فراهم کردن مقدمات ازدواج، مهیاکردن شرایط اقتصادی برای فرزندآوری، مشکلات اقتصادی زوج های نابارور، دغدغه های جدی زنان سرپرست خانوار، موانع پیش روی جوانان شاغل در شرکت های دانش بنیان، استعدادیابی دختران و پسران ایرانی در رشته های ورزشی مختلف در اقصی نقاط کشور و به ویژه نقاط محروم و...بخشی از اولویت های کشور برای پیشرفت و کاهش مشکلات است.

با اینحال رسانه های اصلاح طلب در اقدامی مسبوق به سابقه با توهین به فهم و شعور مردم و به ویژه جوانان عزیز و فهیم کشورمان، لزوم آزادی مشروبخواری را به عنوان دغدغه اصلی آنان فاکتور می کنند!

رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب مدعی هستند که نباید با «قانون» و «بگیر و ببند» در موضوع مشروبات الکلی ورود کرد. این رویکرد تأمل برانگیز در حالی است که در کشورهای اروپایی اعتراضات به مصرف مشروبات الکلی در حال افزایش است و این مسئله به حرکتی مردمی تبدیل شده است.

در حال حاضر گستردگی استفاده از مشروبات الکلی در سراسر جهان، پیامدهای ناگواری را برای جوامع مختلف به وجود آورده و بسترساز بسیاری از معضلات اجتماعی و اقتصادی بوده است.

«سوزانا جاکاب» مدیر بخش اروپا در سازمان جهانی بهداشت چندی پیش گفته بود که میزان مصرف الکل در اروپا ۲ برابر متوسط مصرف جهانی است که این مساله تاثیر منفی بر سلامت شهروندان اروپایی گذاشته است.

قبح زدایی رسانه های اصلاح طلب از شراب خواری در حالی است که خوردن مشروبات الکلی در هر حالتی حرام بوده و اقدام روزنامه مذکور، دهن کجی به احکام اسلام، گردن کشی مقابل قانون و ترویج فحشا است.

در شرع مقدس اسلام و قانون مجازات کشورمان برای شرب خمر در مرتبه اول «۸۰ ضربه شلاق» و در صورت تکرار «اعدام» در نظر گرفته شده است، این احکام جزء حدود الهی است و قانونگذار نمی‌تواند از آن کاسته یا به آن بیفزاید، راه حل کاهش شرب خمر در جامعه این است که در مقام اجرا نیز اغماض‌های نابجا صورت نگیرد. قطعاً چنانچه همان مجازات بدنی مرحله اول (۸۰ ضربه شلاق) بدون اغماض اجرا شود کار اغلب افراد به مرحله دوم و اعدام کشیده نخواهد شد.

** در دولت سیزدهم بر حجم مشکلات افزوده شد!

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «محمدصادق جوادی حصار» از بازداشت شدگان فتنه 88 و سخنگوی حزب اعتماد ملی نوشت:«اگر دولت سیزدهم طی ماه‌های زمامداری‌اش، بتواند بیش از 80 درصد مشکلات کشور را علی‌رغم وجود تحریم‌ها حل کند، می‌توان باور کرد که تئوری آنها برای بی‌اثر بودن تحریم‌ها درست است. اما واقع آن است، نشانه‌هایی که طی ماه‌های اخیر از فضای اقتصادی نمایان شده، بیانگر آن است که دولت توفیقی در حل مشکلات نداشته است. نه‌تنها توفیقی برای کاهش مشکلات مشاهده نمی‌شود، بلکه به نظر می‌رسد، بر حجم مشکلات نیز افزوده شده و ریسمان کار از دست متولیان امر خرج شده است

در ادامه این مطلب آمده است:«برخلاف دولت بسیاری از تحلیلگران و اساتید برجسته علم اقتصاد به این واقعیت اشاره می‌کنند که تحلیل و تفسیر اتمسفر اقتصادی کشور، بدون مورد توجه قرار دادن بحث تحریم‌ها و موضوع FATF  ممکن نیست و نقش این متغیرها در بروز نوسانات اقتصادی، بسیار بالاست. در این میان همه دلسوزان واقعی کشور آرزو می‌کنند، ساختار مدیریتی کشور به اندازه‌ای تدبیر و توانمندی از خود نشان دهد که علی رغم تحریم‌ها و بحران‌های بین‌المللی، ایران بتواند مشکلات را پشت سر بگذارد. اما هنوز نشانه‌ای از این کامیابی به چشم نمی‌خورد. شخصا معتقدم تحریم‌ها نقش جدی در بروز مشکلات دارند.»

دولت در قبال مصرف مشروبات الکلی مسئول است!/ بازی اصلاح طلبان در پازل برجامی آمریکا

رسانه های اصلاح طلب استاد تناقض گویی هستند. اگر خودشان دولت را دربست در اختیار داشته باشند، مدعی می شوند که حداقل 16 سال زمان برای آواربرداری نیاز دارند و اگر دیگران در دولت باشند مدعی می شود که چرا ظرف مدت 8 ماه، همه مشکلات رفع نشده است.

دولت قبل با اجرای سیاست دلار 4200 تومانی خسارت هنگفتی به کشور تحمیل کرد. کارشناسان تاکید داشتند که دولت روحانی باید خود ارز 4200 تومانی را متوقف کرده و از استمرار خسارت جلوگیری کند، اما دولت قبل به هیچ عنوان به دلایل فنی و کارشناسی منتقدان و صاحبنظران توجه نکرد و از حذف ارز 4200 تومانی امتناع کرد.

و اما دولت سیزدهم در اقدامی کارشناسی و البته شجاعانه و با مدیریت میدانی سیاستگذاری «مردمی سازی یارانه» را اجرا کرد و گام موثری در کوتاه کردن دست رانت خواران و مفت خوران و دلالان برداشت.

با اینحال برخی رسانه ها و فعالین اصلاح طلب که در فتنه 88 دستی بر آتش داشته و در دولت روحانی نیز حامی سیاست های دولت بودند، حالا مدعی هستند که در دولت سیزدهم نه تنها مشکلات کاهش نیافته بلکه بر حجم آن نیز افزوده شده است.

گویا از نگاه این طیف، کاهش فوتی های کرونا از 700 نفر به کمتر از 7 نفر، نشانه بدتر شدن اوضاع است. شاید هم اینکه در زمستان سال گذشته برخلاف دولت قبل شاهد قطعی گاز در استان های شمالی نبودیم، مصداق بدتر شدن اوضاع است. یا شاید چون قطعی مکرر برق در دولت سیزدهم تکرار نشد، نشانه وخیم تر شدن اوضاع است!

گویا از نگاه افراطیون اصلاح طلب، اینکه دولت سیزدهم هم ماهیان 10 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت روحانی را تسویه کرده و هم حقوق کارمندان بدون کم و کاست و بدون تاخیر پرداخت می کند، یعنی اوضاع خیلی خراب است.

در دولت قبل شاهد توزیع ۱۲۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه، با عایدی تورم ۶۰ درصدی، بدهی ۱۵۰۰ هزار میلیاردی و کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیاردی دولت، و درماندگی در پرداخت حقوق مرداد و شهریور ۱۴۰۰ کارمندان بودیم. دولت رئیسی، ماموریت طاقت فرسای تغییر ریل را از چنان نقطه خطرناکی آغاز کرد و بی‌آنکه منفعل شود، به پاک‌سازی تدریجی این میدان مین همت گماشت. رساندن صادرات نفت از ۵۰۰ هزار بشکه به ۱ تا ۱/۵ میلیون بشکه و احیای تدریجی ذخائر ارزی جارو شده، در کنار تامین واکسن کرونا، از جمله اقدامات آغازین دولت بود.

رئیس جمهور در هفته های گذشته در دیدار با اصحاب رسانه گفته بود: «در مرداد ماه ۱۴۰۰ که دولت تغییر کرده بود ولی وزرا هنوز رای اعتماد نگرفته بودند و با وزرای دولت قبل کار می‌کردم، آنها می‌گفتند که حتی توان پرداخت حقوق مرداد را هم نداریم. اما دولت از این وضعیت به شرایطی رسیده که حتی یک بار هم در پرداخت حقوق‌ها تاخیر نشد، آن هم بدون استقراض.»

در روزهای اخیر یکی از فعالین رسانه ای در مطلبی نوشته بود:«در دولت قبل ۶۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی، ظرف سه سال به شکل ظاهرا بی‌هدف، در اختیار معدودی تسهیلات بگیر قرار گرفته بود؛ اگر دوست داشتند کالای اساسی وارد کردند اما به قیمت آزاد فروختند. اگر هم دوست نداشتند، همان ارز را در بازار آزاد فروختند و مابه‌التفاوت چند ده هزار تومانی را به جیب زدند. یا با ارز واردات کالاهای اساسی، کالای دیگری وارد کردند و کمر تولید را شکستند.»

افزایش فروش نفت و دریافت درآمد حاصل از آن، امضا و اجرای قرارداد سوآپ گازی میان ایران و ترکمنستان و آذربایجان- که از قطعی گاز و برق در زمستان در استان های شمالی کشور جلوگیری کرد-، پیوستن به سازمان اقتصادی شانگهای، افزایش چشمگیر تبادلات منطقه ای و افزایش صادرات، دریافت بخشی از اموال بلوکه شده ایران، امضای بیش از 55 قرارداد و تفاهم‌نامه نفتی و گازی به ارزش 16،5 میلیارد دلار و...تنها بخشی از عملکرد دولت سیزدهم در سیاست خارجی است.

اصلاح طلبان پیش از این فروش نفت، واردات واکسن کرونا، پیوستن به سازمان اقتصادی شانگهای، تعاملات اقتصادی منطقه ای و افزایش صادرات غیرنفتی و ...را به برجام و FATF گره زده و مدعی بودند که تا برجام احیا نشود و تا ایران به FATF نپیوندد هیچ اتفاق مثبتی رخ نمی دهد.اما همه این موارد در دولت رئیسی انجام شد و این در حالی بود که هیچ تغییری در پرونده های برجام و FATF رخ نداده است. بر همین اساس ادعاهای توخالی و بی پایه و اساس جریان اصلاح طلب بیش از پیش آشکار شد.

** بازی اصلاح طلبان در پازل برجامی آمریکا

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:«تا زمانی که پایتخت دو کشور ایران و آمریکا تصمیم نگیرند زمینه‌ای را برای رسیدن به تفاهم فراهم کنند، اگر هیات‌های مذاکره‌کننده هم به وین برگردند اتفاق خاصی نخواهد افتاد. به ادعای امریکا، تأکید ایران بر موضوعاتی مانند خروج سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی، یک درخواست فرابرجامی بوده و مدعی هستند که موضوع سپاه ربطی به برجام ندارد

در ادامه این مطلب آمده است:«از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران هم تأکید دارد که آمریکا باید تعهدات خود را انجام دهد. با توجه به شفاف بودن مواضع ایران و آمریکا، بازگشت هیات‌های مذاکره‌کننده به وین گره‌ای را باز نمی‌کند، مگر اینکه در تهران و واشنگتن اتفاقات خاصی رخ دهد.»

دولت در قبال مصرف مشروبات الکلی مسئول است!/ بازی اصلاح طلبان در پازل برجامی آمریکا

در روزهای گذشته روزنامه اعتماد در مطلبی نوشته بود: «با توجه به بحران انرژی ناشی از جنگ اوکراین، اروپا منافع زیادی در لغو تحریم‌های نفتی ایران دارد. اکنون  باید دید که آیا ایران و امریکا  با «راه میانه» بورل(مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) که ظاهرا حذف سپاه از لیست FTO  و افزودن سپاه قدس به آن است، موافقت می‌کنند یا خیر. امریکا پیش از این برداشتن سپاه از لیست FTO  را به برخی از خواسته‌های غیر برجامی و نیز طولانی‌تر و قوی‌تر کردن برجام گره زده بود.» 

طرف آمریکایی و اروپایی مدعی است که سپاه را از فهرست FTO حذف کرده اما سپاه قدس را در این لیست تحریمی قرار می دهد. این پیشنهاد، گستاخانه، بی شرمانه و فریبکارانه است؛ چرا!؟

کارشناسان معتقدند که برداشته شدن تگ FTO از سپاه پاسداران به معنای انتفاع ایران از برجام نیست، لیست SDN آنچنان گسترده است که تگ تشریفاتی FTO نمی تواند در میان مدت انتفاع ساز باشد، تنها در شرایطی می توان از طرح برداشتن FTO استقبال کرد که قبل از آن آمریکایی‌ها تگ‌های SDGT (ذیل کاتسا) را برداشته و حسن نیت خود را اثبات کننددر حال جاضر گفتگو برای برداشتن نام سپاه پاسداران از لیست گروه های تروریستی امری بی‌فایده بوده و تنها جنبه تبلیغاتی برای آمریکایی ها داشته و هیچ انتفاعی حاصل نمی کند!

حالا طرف غربی با بغض و کینه درصدد عقده گشایی علیه غیورمردان سپاه قدس است. جالب اینجاست که طرف اروپایی، از تحریم سپاه قدس با عنوان راه میانه نام برده است.! با اینحال بخشی از رسانه های اصلاح طلب با بازی در پازل برجامی آمریکا، از این طرح ضدایرانی دفاع می کنند.

مشکل اصلی برجام، بی عملی و عهدشکنی آمریکا و اروپا است. اما طرف غربی با شعبده بازی در پی آن است که سپاه را به عنوان مشکل اصلی در احیای برجام معرفی کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • FR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 3
    من عامدا- به دلایلی- برخی کلمات اشتباهی تایپ کردم! طی سالهای اخیر،در خبرها مدام تکرار میشود که "رژیم سهیونیها" از بابت غنی سازی اورا نیوم و تجمیع چند تنی نگران است و از جمله اخیرا میگوید ایران فقط چند هفته مانده به توان شکافت هست ه اتی!!! مگر هدف برجام چه بود؟ جز اینکه یکی شدیدترین سیستمهای نظارت و کنترل و محدودیت برای غنی سازی اورا نیوم بر ایران اجرا شد! اما از جمله شما "رژیم سهیونیها" نبودید دائما کارشکنی کرده اید در برجام؟! شماها نبودید حمایت کردید از کارهای عهدشکنی و ضد قانونی تراممممپپپپپ برای لغو و بی اثر کردن برجام؟! کل نیروهای مسلح عضو سپاه تحریم و ترو ریییت اعلام کردید!! حتی رحم نکردید به سرباز وظیفه ای که بعضا بخاطر اجبار قانون تن به سربازی داده! حتی رزمندگان دوران دفاع در برابر رژیم جنایکار و متجاوز صدام را به اسم تحریم سپاه، در لیست ترورییییست ها کرید! این ظلم بزرگ شما کردید و همچنان ادامه میدهید! بارها حتی مخالفان نظام ج.ا آمدند کامنت گذاشتند در سایتهای معاند با چ.ا که شماها میخواهید سپاه تحریم کنید، چرا فله ای تحریم میکیند؟! سرباز وظیفه و رزمنده دوران دفاع جنگ ایران و عراق را چرا تحریم و ترورییسسست اعلام کردید؟! چرا حتی اجازه ندادید اینتکس که کانال تبادل کالاهای بشردوستانه مثل دارو بود خنثی کردید با تحریمهای سوئیفت؟! اما چکار کردند آن رسانه های فارسی زبان معاند ج.ا؟! تا توانستند سانسسسور کردند کامنتها را! بلکه اخیرا بسیاری حتی اجازه درج کامنت نمیدهند! یعنی حتی اجازه حاضر نیستند کامنتهای انتقادی در سایتشان وارد شود و بماند سانسسسور میکنند! حتی اجازه شنیدن انتقاد نمیدهید، بلکه جلوی درج انتقاد در پایگاه داده سایتهایتان بستید! اکنون شما "رژیم سهیونیها" یکی عوامل اصلی احیای برجام هستید. یکسال است دولت بایدن اعلام کرده میخواهد برجام احیا شود، اما عملا راه غیر از احیای برجام میرود! اجازه اجرای برجام ندادند، حرف برجام 2 و 3 و .. میکنند! شماها حتی سر برجام 1 سه سال نه ایستادید در حالیکه این عهدنامه برجام 25 ساله است! هر چند معلومست تندروهایی در سیاست و کاسبان تحریم در داخل ایران، دارند کارشکنی میکنند. اما امرییییکا و "رژیم سهیونیها" چرا حاضر نیستید تحریمهای ترامپپپپی به بهانه اینکه نوعش چیزی دیگرست بردارید! حتی عملا اجازه نمیدهید ایران از منافع برجام استفاده ک
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      3 0
      دولت روحانی افلیج و ناتوان بود دولت سیزدهم هم واکسن وارد کرد هم صادرات غیرنفتی را 50 درصد افزایش داد هم صادرات نفت را 2/5 برابر افزایش داد و ارز حاصله را به کشور آورد و هم بخشی از پولهای بلوکه شده را آزاد کرد و هم یارانه به مردم داد.
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    5 1
    گوساله تساهل و تسامح سامری به خاتمی ارث رسیده ! عدالت اجتماعی از منظر بهایی یهودی های نقابزده:آزادی خریدو فروش و شرب خمر،آزادی قوم لوط در هم جنسبازی،اما حق چپاول و غارت انفال مسلمین ،اموال عمومی و شخصی ملت برای فرقه نئولیبرال مجاز است! بقول زیبا کلام و نقویان و فایزه هاشمی از پیامبر اسلام تقلیدنکنید و از ما تقلید کنید البته نه در چپاول اموال عمومی،بلکه در شرب خمر.
    • SE ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      5 0
      بقول زیبا کلام و نقویان و فایزه هاشمی و مشائیان از پیامبر اسلام تقلیدنکنید و مطیع بی چون و چرای ما نوکران بزرگ سرمایه دارن غربی به رهبری یانکیها و انگلها باشید. تفکر اصلاح طلبی در اصل کاملا بر پایه و هدف بازگرداندن مردم ایران به زیر یوق و چکمه های غرب وحشی استوار است. لذا لعنت به اصلاح طلبی از این سنخ.
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    4 0
    نظام و دولت مردمی مراقب خدعه ها و سناریو های طراحی شده برای تحریم مردم باشند و پیش دستانه خنثی کنند و منتظر بروز اغتشاش و برخورد نمانند
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    3 1
    افسادطلبان برای بازگشت به قدرت شدیداً روی دروغگویی خودشان و ضعف حافظه تاریخی مردم ایران حساب باز کردند وگرنه هنوز یادمان نرفته روحانی پارسال بدون دست زدن ب هیچ چیزی (ارز ترجیحی) ۵۰ درصد گوشت۱۰۰درصد لبنیات و ۸۹ درصد روغن را گران کرد یارانه را که زیاد نکرد و هیچ توضیحی هم به افکار عمومی نداد و بعد از گران کردن یک شبه بنزین و راه انداختن فتنه بعد از آن با وقاحت جلو دوربین درچشم میلیون ها ایرانی نگاه کرد و با خنده گفت منم صبح جمعه فهمیدم، سرطان اصلاحات، محاکمه روحانی
  • سید IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    4 0
    و اما؛ توبیخ نظام به سبب منع مشروبات الکلی که به زعم جماعت تهوع آور اصلاح طلب زمینه مشوبات تقلبی را سبب شده است، مانند آن است که بگوییم چون همه ساله عده ای سارق در سرقتهای شان دچار آسیب می شوند، قانونی وضع کنیم تا ورود و خروج دزدان به اماکن آسان باشد تا این جماعت زحمت کش در اثر سرقت مصدوم و مقتول نشوند! واقعاً که این نوع تفکر حاصل تهوع آورترین اندیشه می تواند باشد!
  • سید IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    5 1
    و اما؛ آیا تا به حال به یاد دارید که از زمان محمد خاتمی که روزی نامه های زرد متولد شدند، تاکنون حتا برای یک بار بدون نگرانی از دغدغه غربی ها مطلبی را به نفع کشور و مردم و انقلاب و در جهت خلاف منافع غربی ها قلم بزنند! چنین چیزی هرگز اتفاق نیفتاده است و نخواهد افتاد! پس چرا شک نکنیم که این روزی نامه ها مواجب بگیر اربابان صهیونی هستند!؟
  • سید IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    4 0
    و اما؛ ریشه همه مشکلات چند ده ساله سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور در یکی یا چند مورد از این موارد است: بی خردی اصلاح طلبان، بی کفایتی اصلاح طلبان، بی وجدانی اصلاح طلبان، بی وطنی اصلاح طلبان، بی تدبیری اصلاح طلبان!!
  • سید IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    3 0
    و اما؛ کاسبان برجام که اینک نگران بر باد دادن شرافت و حیثیت نداشته خود از باب این که چون زلفشان را به زلف برجام شان گره زده بودند، هستند و با نابودی برجام نابودی خودشان را تصور می کنند، بهتر است بیندیشند چرا در دوره تصدی گری شان به اندرز خردمندان گوش نکردند که به ایشان می گفتند به جای اتکا به کدخدا، توکل به خدا کنید؟! و چرا برجام را به شیشه عمر خود تبدیل کردند؟!
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 1
    فقط چندنکته...درآمدنفت ایران سال 98 به 7وسال 99به 4میلیارددلاررسید؛قیمت نفت سال 99منفی هم شده بود... وابستگی به نفت دردهه های اخیرهم بوده والبته تحریم های تاریخی دوره ترامپ بی سابقه
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    4 1
    با افتخار در دولت مردمی با جراحی اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و اقتدار منطقه ای به زودی تمام مشکلات به ویژه فقر، فساد ، تبعیض، زمبن خواری ، کوه خواری ، رشوه، بیعدالتی، اقازادگی، تجزیه طلبی حل گردیده و در تمام شاخص های بهداشتی، زیست محیطی، شایستگی، عدالت، اقتصهدی ، توسعه یافتگی، اقتدار منطقه ای ، دموکراسی و ... رتبه اول منطقه ای و جهانی را کسب خواهیم کرد.
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 2
    ببندید فقط، هر شخصی میاد روکار به مردم ضعیف جامعه که اکثر مردم هستند یه لگدی میندازه میگه این براتون بهتره.
  • كريم IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 1
    اي افساد طلبان فقط دار و دسته شما خائنين براي رسيدن به پيروزي آمريكا بر ايران، بر مشكلات مملكت مي افزاييد نه كسان ديگري.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    6 1
    اتفاقاً مرگ و مسمومیت و نابینایی باید همیشه در کمین شرابخوار باشه
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      1 4
      نادانی. حکومت باید امر به معروف و نهی از منکر کنه . الکل هم مثل تریاکه . باید فردی که استفاده می کنه مجاب بشه که کارش غلطه .
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    3 0
    سطح بسیار وسیع اراضی دنیا مختص کشت انگور با هدف تولید مسکرات شده البته فقط انگور هم نیست بسیاری از غلات و نیشکر و گیاهان دیگر نیز با این هدف کشت میشود گیاهان دخانی و مخدر هم به کنار و اگر این اراضی و آب و انرژی و نیروی انسانی و کارخانه اگر معطوف به غذای انسانها میشد چه بسا گرسنگی ریشه‌کن می‌شد
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    6 1
    درسریال یوسف پیامبرکه دستوربت پرستی راجرم اعلام کردندموقع ان نرسیده که جمهوری اسلامی این اصلاح طلبان خائن به کشوروملت وسرمایه های اسرائیل وامریکا راریشه کن کند.۳۰۰هزارجوانان پاک کشورشهیدشدندتاکشورزیرسلطه امریکا نرودوچه خون دلهامردم در۴۳سال خورده اند.این کثافتهاراحداقل بزرگانشان رااعدام کنید یکباربرای همیشه مردم راازاین نگرانی هانجات دهید
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟!
  • مجید IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    1 1
    دست از جنگ بین زید و عمر بردارید مشکلات ملت را دریابید
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    1 1
    فلج ممکنه شفا پیدا کنه اما مغز اصلاح طلب همیشه پوک وتوخالیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس