کد خبر 1375782
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
بحران شیرخشک در آمریکا؛ از مرگ دو نوزاد تا وعده رفع کمبود

رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا در پی بحران کمبود شیرخشک در کشورش، وعده بازگشایی کارخانه ای را داد که بر اثر مصرف محصولاتش دو نوزاد آمریکایی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش مشرق، کمبود شدید شیرخشک در سراسر آمریکا به یک نگرانی بزرگ برای خانواده های آمریکایی تبدیل شده است و هفته گذشته به یک مساله بزرگ در واشنگتن تبدیل شد.

با توجه به داده های منتشر شده، نرخ کمیابی محصولات شیرخشک در آمریکا در هفته گذشته به ۴۳ درصد رسد.

تارنمای نشریه هیل در گزارشی نوشت: کارخانه ابوت نیوتریشن (Abbott Nutrition) در میشیگان به دلیل نگرانی‌های ایمنی در مورد آلودگی احتمالی تعطیل شده است.

 گفته می شود چهار نوزاد پس از مصرف محصولات این  کارخانه در میشیگان دچار یک عفونت باکتریایی نادر شدند  که دو نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

"رابرت کالیف" رییس سازمان غذا و داروی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی وعده داد  کارخانه میشیگان شرکت "ابوت نیوتریشن" که به دلیل نگرانی های کیفیتی تعطیل شده بود، پس از دو هفته بازگشایی خواهد شد.

کالیف در مصاحبه با شبکه "ان بی سی" گفت: ما اکنون یک مسیر پیش رو داریم. شرکت ابوت اعلام کرده است که ظرف دو هفته می تواند کارخانه خود را بازگشایی کند. این مدت زمان امکان پذیر است.

کمبود شیرخشک که همزمان با افزایش تورم و قیمت ها در آمریکا که در طول ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده، بر دیگر معضلات آمریکایی ها افزوده شده است، موجب شد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا وعده رسیدگی به این موضوع را در اولویت کار خود قرار دهد.

پیش از این نیز اعلام شده بود که  کمبود شیر خشک به دلیل تعطیلی یک کارخانه است که با مشکلات زنجیره تامین و تورم تاریخی در آمریکا همراه شده و حدود ۴۰ درصد از محصولات شیر خشک در سراسر آمریکا را از دسترس خارج کرده است.

کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا  اعلام کرده بود که قصد دارد در مورد چهار تولیدکننده بزرگ شیرخشک در این کشور  تحقیق کند و راه حل های چگونگی افزایش تولید این محصول را بررسی نماید.

این کمیته در یک پیام توییتری نوشت: کمبود شیر خشک برای خانواده‌های آمریکایی یک بحران است.

الیز استفانیک، نماینده جمهوری خواه کنگره نیز گفته بود: نوزادان در حالیکه والدینشان در تلاش جدی برای پیدا کردن شیرخشک جایگزین هستند، به رختخواب می روند.

 سخنگوی کاخ سفید گفته بود که سازمان غذا و داروی آمریکا در چند روز آینده واردات برخی از انواع شیر خشک نوزادان را آغاز خواهد کرد.

بر اساس داده های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا، کمتر از نیمی از نوزادان در این کشور در سه ماه اول از تولدشان به صورت طبیعی شیر می خورند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تینا IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    بچه های یمن رو درک کنن یکم و جلوی دولت پلیدشون رو برای این همه جنگ در دنیا بگیرن اگر کسی هم از خودش دفاع کنه مثل سگ هار طلبکار میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس