کد خبر 1375718
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
اجاره مسکن نباید بیشتر از ۲۵ درصد افزایش یابد

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که اجاره بهای مسکن نباید بیشتر از ۲۵ درصد افزایش یابد، ‌گفت:بنگاه‌های املاک باید از وزارت راه مجوز فعالیت دریافت کنند.

به گزارش مشرق، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: مسکن نیز مانند بسیاری چیزهای دیگر، یک بازار ملتهبی است. در این راستا جلساتی در ستاد تنظیم بازار برگزار شده و وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار مسکن به ستاد مذکور ارائه شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس وزارت راه پیشنهاد پرداخت وام ودیعه مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی را برای تهران ارائه کرده که فردا در شورای عالی مسکن درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود: مردم بلافاصله می‌توانند برای این وام ثبت‌نام کنند و بانک‌ها موظف شده‌اند این وام را پرداخت کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که میزان سود وام ودیعه فردا مشخص می‌شود، تصریح کرد: اساسا معتقدیم اجاره بهای مسکن در سال جاری نباید بیشتر از ۲۵ درصد افزایش یابد. به همین دلیل هم بحث مفصلی داریم مبنی بر این‌که بنگاه‌های املاک به سامانه وزارت راه و شهرسازی متصل شوند تا برای فعالیت کارت دریافت کنند.

قاسمی تاکید کرد: به این ترتیب در سامانه فردی که واحدی را با یک مبلغ اجاره کرده است بخواهد برای سال آینده قرار را تمدید کند اگر بیشتر از ۲۵ درصد باشد بلافاصله آلارم می‌دهد و ما متوجه می‌شویم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کامل IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 1
    بس روغن چرا 400درصد شتر
  • علی اصغر قاسم پور IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    این قاعده و دستور به شرطی کارا و مؤثر است که در رسانه ها مخصوصا" صدا و سیما به حد کافی به گوش مالکان خانه ها برسد، در این بازار به جد پیگیری و پیاده شود و فقط اشاره ای گذرا نباشد، در مورد بنگاههای املاک هم که برای سود و منافع خودشان با صاحبخانه ها غالبا" تبانی می کنند و موجب بالا رفتن اجاره ها می شوند نظارت دقیق صورت گیرد وگرنه در میدان عمل نه بنگاهی به آن توجه می کند و نه صاحبخانه ای به آن پایبند است و به دلخواه و به طرق مختلف و بدون توجه به این مصوبه و دستور هر مبلغی را به مستأجر تحمیل و یا با بهانه از او می خواهند خانه را تخلیه و در مرحله ی بعد با مستأجر جدید قراردادی با نرخ دلخواه و بسیار بالاتر مخصوصا" اگر سال و یا سالهای قبل آن، قرارداد فی مابین موجر و مستأجر و بدون حضور و ثبت مبلغ در بنگاه تمدید شده باشد، می بندند، گذشته از اینها بسیاری مستأجران و صاحبخانه ها به صورت دوجانبه و بدون حضور در بنگاه قرارداد را تمدید می نمایند که البته صاحبخانه ها در این شرایط هم از مستأجران می خواهند یا آن را تخلیه و یا به این دلیل که دیگران اجاره ها را تا فلان مقدار بالا برده اند و معمولا" این بالا رفتن اجاره ها با هماهنگی و تقلید، صورت می گیرد، با مبلغ دلخواه او که بسیار بیشتر از نرخ مصوبه است موافقت نماید که باز هم اگر مانند سال گذشته در حد حرف این مصوبه مطرح و گفته و در واقع، عمل و پیگیری و نظارتی در آن نباشد اجاره ها را سرسام آور بالا خواهند برد.
  • احمد IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    موجرها منتظر دستور شما بودند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    پس چرا حقوق کارمندان رو ده درصد اضافه کردید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس