کد خبر 1375679
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

الکتروموتور (موتور الکتریکی یا دینام) دستگاهی است که انرژی الکتریکی (برق) را به نیروی محرکه و انرژی مکانیکی تبدیل می کند. کاربرد الکتروموتور در صنعت بسیار متنوع بوده که به حرکت در آوردن تجهیزات صنعتی از جمله انواع گیربکس ها از مهم ترین آنها می باشد. در واقع داخل دینام تعدادی سیم پیچ موسوم به روتور قرار دارد که با به جریان افتادن برق و در نتیجه ایجاد میدان مغناطیسی، شروع به دوران کرده و انرژی مکانیکی تولید می کنند. امروزه اکثر دینام های مورد استفاده در صنایع، از نوع روتور قفس سنجابی و دائم کار می باشند.

الکتروموتور صنعتی را از کجا تهیه کنیم؟

هایپر صنعت فامکو با بیش از دو دهه تجربه در زمینه انواع محصولات کشاوری، ساختمانی، برقی و صنعتی از بزرگترین و متعبرترین ارائه دهندگان انواع الکتروموتور صنعتی خارجی و ایرانی سه فاز و تک فاز می باشد. فروش الکتروموتور ایرانی از جمله دینام جمکو، دینام موتوژن و دینام الکتروژن نیز در هایپر صنعت فامکو همراه با مشاوره رایگان فنی صورت می گیرد.

انواع الکتروموتور

دینام ها در دو دسته کلی زیر یافت می شوند:

· تک فاز

o تک خازن (رله ای)

o دو خازن (کلاچ دار)

· سه فاز

این دسته بندی را بر اساس متغیرهای دیگری نیز می توان انجام داد، برای مثال الکتروموتور صنعتی یا خانگی. تنوع موتورهای الکتریکی بسیار زیاد است و این محصولات مدل های گوناگونی را در بر می گیرند. برای مثال ممکن است برخی از موتورهای الکتریکی وزنی کمتر از 10 کیلوگرم و برخی وزنی برابر با چند تن داشته باشند. در ادامه به بررسی متغیرهای مهم می پردازیم.

نحوه انتخاب الکتروموتور

برخی از متغیرهای مهمی که هنگام خرید الکتروموتور صنعتی باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

· تعداد فاز: دینام ها می توانند سه فاز یا تک فاز (220 ولت) تک خازن یا دو خازن باشند.

· توان خروجی: میزان توانی که دینام ارائه می دهد بسیار مهم است. توان می تواند از 0.06 کیلووات (60 وات) تا چندین مگاوات متغیر باشد.

· جنس پوسته: پوسته دینام های استاندارد اغلب از جنس چدن یا آلومینیوم می باشد.

· نحوه اتصال: بطور کل موتور های الکتریکی را می توان با استفاده از پایه یا فلنج (B5 یا B14) یا بصورت پایه-فلنج در مکان مورد نظر نصب کرد.

· تعداد قطب: تعداد قطب ها یا پل های دینام به تعداد سیم پیچ ها مرتبط است. مدل های استاندارد در انواع 2، 4، 6 و 8 پل موجود می باشند.

· تعداد دور در دقیقه (rpm): دینام های استاندارد در انواع 3000، 1500، 1000 و 750 دور یافت می شوند که در فرکانس 50 هرتز به ترتیب معادل تعداد پل 2، 4، 6 و 8 می باشند.

· فریم سایز: اندازه پوسته موتور الکتریکی با متغیر فریم سایز نمایش داده می شود که با توجه به فاصله مرکز شافت تا پایه دینام تعیین می شود. فریم سایز دینام های استاندارد می تواند از 56 تا 450 باشد، یعنی قطر شافتی برابر با 9 تا 120 میلی متر.

برندهای معتبر الکتروموتور ایرانی

شما می توانید برای انتخاب مدل مورد نظر خود و تعیین فاکتورهای متغیر با کارشناسان بخش ماشوره فنی هایپر صنعت فامکو، تنها هایپر مارکت تجهیزات صنعتی در خاورمیانه، تماس گرفته و مشاوره رایگان برای خرید نوع مناسب دریافت نمایید. اکنون برندهای معتبر موتور الکتریکی ایرانی که توسط هایپر صنعت فامکو ارائه می شوند را به شما معرفی خواهیم کرد.

الکتروموتور جمکو

شرکت جمکو یکی از مهم ترین تولیدکنندگان انواع الکتروموتور سه فاز پوسته چدنی در کشور می باشد. الکتروموتور جمکو در مدل های فشار ضعیف، فشار متوسط و ضد انفجار تولید می شود. شما می توانید دینام جمکو را در توان 5.5 کیلووات تا 2000 کیلووات (2 مگاوات) از هایپر صنعت فامکو، به عنوان نمایندگی رسمی و معتبر شرکت جمکو تهیه نمایید. تمامی مدل های الکتروموتور جمکو با 15 ماه گارانتی این شرکت توسط هایپر صنعت فامکو ارائه می شوند و برگه گارانتی محصول بصورت نامه برای مشتری ارسال خواهد شد.

الکتروموتور چیست؟ معرفی بهترین الکتروموتورهای ایرانی

الکتروموتور موتوژن

الکتروموتور موتوژن یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موتور الکتریکی در ایران می باشد. محصولات موتوژن شامل الکتروموتور صنعتی (معمولی و ضد انفجار) و خانگی (مانند موتور کولری) بوده و در انواع الکتروموتور موتوژن سه فاز و الکتروموتور موتوژن تک فاز توسط هایپر صنعت فامکو به مشتریان عزیز ارائه می شوند. توان این دینام ها از 0.55 کیلووات (با پوسته آلومینیومی) تا 1000 کیلووات معادل 1 مگاوات (با پوسته چدنی) متغیر است. این دینام ها فریم سایز 56 تا 450 دارند. لازم به ذکر است کلیه مدل های الکتروموتور موتوژن با 12 ماه گارانتی در هایپر صنعت فامکو ارائه می شوند.

الکتروموتور چیست؟ معرفی بهترین الکتروموتورهای ایرانی

الکتروموتور الکتروژن

دیگر تولیدکننده بزرگ دینام در ایران شرکت الکتروژن با بیش از 30 سال قدمت می باشد. الکتروموتور الکتروژن سه فاز از توان 0.12 کیلووات (فریم سایز 63) تا توان 18.5 کیلووات (فریم سایز 160) پوسته آلومینیوم و از توان 18.5 کیلووات (فریم 180) تا توان 200 کیلووات (فریم 315) بدنه ای از جنس چدن دارد. انواع الکتروموتور الکتروژن تک فاز نیز توان 0.18 تا 2.2 کیلووات با فریم سایز 63 تا 112 دارند، پوسته آنها آلومینیومی می باشد و در دو مدل تک خازن و دو خازن عرضه می شوند. هایپر صنعت فامکو تمامی مدل های الکتروموتور الکتروژن را اعم از تک فاز و سه فاز به مشتریان عزیز ارائه می دهد. محصولات این شرکت 12 ماه گارانتی دارند.

الکتروموتور چیست؟ معرفی بهترین الکتروموتورهای ایرانی

هایپر صنعت فامکو علاوه بر فروش الکتروموتور موتوژن، الکتروموتور جمکو و الکتروموتور الکتروژن و برندهای اروپایی اورجینال، به شما مشاوره رایگان نیز در مورد انتخاب بهترین مدل ارائه می دهد. برای اطلاع از قیمت الکتروموتور صنعتی می توانید به وبسایت هایپر صنعت فامکو مراجعه نمایید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس