ویژه ها

طیف اصلاح طلب که دیروز واردات واکسن کرونا را به برجام و FATF گره زده بود، امروز سراغ اصلاح یارانه ها رفته و موفقیت این طرح را به احیای برجام و پذیرش FATF منوط کرده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با    «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** مردم ایران بخاطر آمریکاستیزی، «پریشان حال» هستند!

«احمد نقیب زاده» فعال اصلاح طلب که پیش از این مدعی بود «باید برای رضایت خاطر اروپا، بُرد موشک هایمان را کاهش دهیم» در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «یکی از دلایل مهم پریشان‌حالی مردم و دولت هم به سیاست خارجی بازمی‌گردد. گفتمان سیاست خارجی ما مربوط به دهه ۸۰ میلادی است که هنوز فروپاشی شوروی رخ نداده‌ و جهان دوقطبی بود. مبارزه با امپریالیسم ‌معنا داشت. بعد از فروپاشی شوروی هم اگر یک دهه همان سیاست استقرار پیدا می‌کرد، شاید عواقب منفی در بر نداشت اما در ۲۰ سال گذشته دنیا به سرعت تغییر کرده و این مفاهیم، معنا و بار ارزشی‌شان را از دست داده‌اند. طبیعی است که از آن زمان تاکنون دنیا متحول شده، جامعه متحول شده و دستگاه دیپلماسی حاضر نیست پابه‌پای تحولات اجتماعی پیش بیاید و این فاصله‌ای که به وجود آمده به نفع دولت، ملت و کشور نیست.»

همچنین «محمود جام ساز» فعال اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «اخیرا” وضعیت اقتصادی کشور پس از اجرای طرح یارانه‌های جدید و برداشتن ارز ترجیحی به سمت و سوی گرانی‌ و افزایش قیمت انواع کالاها و خدمات حرکت کرده است و این اتفاق علیرغم وعده‌هایی است که دولت در ابتدای آغاز کار خود به مردم داده بود. امروز مردم برعکس این وعده‌ها را در زندگی خود احساس می‌کنند. از سوی دیگر شاهد کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارزهای دیگر هستیم و دلار از ۳۱ هزار تومان هم فراتر رفته است و اگر توافق برجام حاصل نشود که به نتیجه رسیدن آن نیز بعید به نظر می‌رسد، قیمت‌ها بالاتر هم خواهد رفت.   علت به وجود آمدن این مشکلات این است که درآمدهای نفتی و مالیاتی کشور به هیچ وجه پاسخگوی مصارف نیست.»

عبدی: روحانی مجبور به پذیرش ارز ۴۲۰۰ تومانی شد/ مردم ایران بخاطر آمریکاستیزی، «پریشان حال» هستند!

حامیان رویکرد منسوخ شده و منقضی شده ی «ارباب-رعیتی» به حامیان استقلال و عزت و پیشرفت ایران خرده می گیرند که چرا مقابل خوی زورگویی و غارتگری آمریکا سر خم نمی کنید؟ و چرا مخالف استکبار هستید؟

به این نمونه توجه کنید: در شهریور ۹۹ رئیس جمهور صربستان با خفت و خواری در مقابل ترامپ نشست؛ با اینحال اصلاح طلبان این رفتار را نشانه عقلانیت سیاسی دانسته و رئیس جمهور صربستان را انسانی سرافراز و متعهد به منافع ملی نامیدند! این در حالی است که تحلیلگران و رسانه ها خارجی، رفتار رئیس جمهور صربستان را رفتاری تحقیرآمیز و ذلت بار توصیف کردند.

در همین رابطه نشریه «صدا» از اقدام تحقیرآمیز رئیس جمهور صربستان استقبال کرده و از رفتار عجیب وی تمجید کرد. این نشریه اصلاح طلب در همین رابطه در مطلبی نوشت: «آیا اقداماتی از جنس کنش رئیس‌جمهور صربستان را باید مایه شرمساری او دانست؟     

عبدی: روحانی مجبور به پذیرش ارز ۴۲۰۰ تومانی شد/ مردم ایران بخاطر آمریکاستیزی، «پریشان حال» هستند!

فرض کنیم سیاستمدار صرب همچون متهمی در اتاق بازجویی و حتی یک برده در مقابل همتای آمریکایی خود نشسته است؛   اگر منافع صربستان چنین اقتضایی کند،   باید اقدام رئیس‌جمهور این کشور را تمسخر کرد یا باید آن را عقلانیتی سیاسی خواند!؟     رئیس‌جمهور صربستان در بلندمدت سیاستمداری خواهد بود سرافراز و متعهد به منافع ملی، حتی اگر در کوتاه مدت بی‌هنران مدعی او را به باد تمسخر بگیرند...از نگاه رسانه‌های منتقد عکسی که ترامپ از مذاکره و مذاکره‌کننده می‌پسندد، این استهمچون برّه‌ای در مذبح و برده‌ای در مسلخ».

مدل مطلوب افراطیون اصلاح طلب برای سیاست خارجی ایران در مواجهه با آمریکا، قرارگرفتن یک برده در مقابل ارباب خود است؛ و به عبارت دیگر قرارگرفتن یک برّه در مذبح است. بر همین اساس این طیف به راحتی پیشنهاد کاهش بُرد موشک هایایران برای کسب رضایت دولت های غربی را مطرح می کند.

در مدل مطلوب جریان تندرو اصلاح طلب، باید بر هر آنچه که مولفه قدرت برای ایران محسوب می شود، از صنعت هسته ای تا توان دفاعی و قدرت منطقه ای و...چوب حراج زده شده و دودستی تقدیم ارباب شود.

بر همین اساس یکی از الگوهای طیف تندرو اصلاح طلب در سیاست خارجی، «معمر قذافی» است. همان شخصی که با اعتماد به آمریکا و اروپا، توان هسته ای خود را بار کشتی کرده و آن را تقدیم آمریکا کرد؛ اما در نهایت اعتماد وی به طرف غربی به مرگی ذلت بار منجر شد.

واقعیت این است که برای افراطیون اصلاح طلب، لغو تحریم ها و گشایش اقتصادی اصلا محلی از اعراب ندارد؛ که اگر داشت وقتی وزیر خارجه سلبق علیرغم وعده و وعیدهای فراوان دولت درباره فتح الفتوح و لغو یکباره تحریم ها، گفت «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود» برای او سوت و کف و هورا نمی کشیدند.

«سعید حجاریان» از افراطیون اصلاح طلب و از بازداشت شدگان فتنه ۸۸ پیش از این گفته بود: «در الگوی مذاکره با خارج، ابتدا باید پذیرفت بر نفس مذاکره ایرادی مترتب نیست چه با جمهوری‌خواهان چه با دموکرات‌ها، چه بی‌واسطه و چه باواسطه...از تقاطع دو متغیر «خارج» و «مذاکره»...مقرر است میان دولت‌های خارجی و نظام مذاکراتی صورت بگیرد که اولا در رفتار نظام تغییراتی ایجاد شود و ثانیا بر سر مسائلی از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای،  موشکی و اتمی توافقاتی حاصل شود.».

نکته قابل توجه دیگر اینکه طیف اصلاح طلب که دیروز واردات واکسن کرونا را به برجام و FATF گره زده بود، امروز سراغ اصلاح یارانه ها رفته و موفقیت این طرح را به احیای برجام و پذیرش FATF منوط کرده است.

** عبدی: روحانی مجبور به پذیرش ارز ۴۲۰۰ تومانی شد

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «عباس عبدی» فعال اصلاح طلب نوشت: «روحانی...تحت تاثیر رفتار نواصولگرایان و برخی خطاهای خودش، مجبور به پذیرش ارز ۴۲۰۰ تومانی شد... اکنون پرسش این است که آیا دولت رییسی کار دیگری جز حذف این ارز می‌توانست انجام دهد؟ آیا این طرح موفق خواهد شد؟ اصلاح‌طلبان و منتقدان در برابر این طرح چه موضعی می‌توانند داشته باشند؟»

در ادامه این مطلب آمده است: «به‌طور قطع اجرای این طرح از حیث یکدستی نیروهای دولت و حکومت و سکوت نسبی منتقدان با مانعی بیرونی مواجه نمی‌شود. مانع اصلی احتمالا در ایرادات درونی طرح است که متاسفانه جزییات ابعاد آن روشن نیست و حتی طرح در حال تغییر است، به ویژه اینکه قانون مجلس در توزیع کوپن نیز باید اجرا شود. به نظر می‌رسد که مدیریتی متمرکز و با سخنگویی مسلط در اجرای این طرح وجود ندارد و در همین آغاز کار ناهماهنگی‌ها زیاد است و از همه مهم‌تر اینکه بدون حل برجام چشم‌انداز روشنی نخواهد داشت

عبدی: روحانی مجبور به پذیرش ارز ۴۲۰۰ تومانی شد/ مردم ایران بخاطر آمریکاستیزی، «پریشان حال» هستند!

این فعال اصلاح طلب مدعی شده است که روحانی مجبور شد ارز ۴۲۰۰ تومانی را بپذیرد. این ادعا در حالی است که در سال ۹۷ و پس از اعلام سیاستگذاری دلار ۴۲۰۰ تومانی، جریان اصلاح طلب و رسانه های منتسب به این جریان آنقدر ذوق زده بود که بلافاصله تصویر جهانگیری را در لباس سوپرمن منتشر کردند و دولت روحانی را منجی وضع اقتصادی کشور جا زدند.

در اردیبهشت ۹۷ و دقیقا در مقطعی که کارشناسان و صاحبنظران با دلایل فنی به مخالفت با دلار ۴۲۰۰ تومانی پرداختند، روزنامه اعتماد با دفاع تمام قد از این طرح غیرکارشناسی و غلط در گزارشی نوشت: «بازگشت اسحاق؛ اعتماد از حضور مقتدرانه جهانگیری برای حل بحران ارزی گزارش می دهد.»

این روزنامه اصلاح طلب در همان شماره در مطلبی با عنوان «میدان داری ارزی جهانگیری» به قلم «عبدالله ناصری» مشاور خاتمی نوشت: «تصمیم قاطع دولت در مورد تک‌نرخی شدن ارز به همت آقای جهانگیری گرفته شد. نوسانات بازار ارز بسیار حساس و بحرانی بود و دولت باید زودتر از اینها دراین‌باره تصمیم می‌گرفت. بالاخره هم آقای جهانگیری به عنوان میدان‌دار این ماجرا تصمیم خوبی گرفت

اصلاح طلبان در حالی از یک طرح غیرکارشناسی و عجولانه دفاع کردند که بعدها این طرح، خسارات هنگفتی به مردم تحمیل کرد. و اما اکنون دولت رئیسی در مسئله یارانه ها، در صدد توقف خسارت های بی تدبیری دولت روحانی و جبران تا حد ممکن آن در زندگی مردم است. به همین دلیل هم به جای پنهانکاری، شفاف سازی کرده و صادقانه با مردم سخن گفته است.  

دولت قصد دارد  برای کاهش شکاف طبقاتی تشدید شده در اثر همان سوء تدبیر، یارانه کالا های اساسی را که  در جیب رانت خواران می ریخت، به خود مردم بپردازد؛ که البته در مرور زمان، به شکل  کالا برگ خواهد بود.

با اینحال جریان اصلاح طلب نه حاضر است مسئولیت اشتباه بزرگ خود را بپذیرد و نه شهامت و صداقت لازم را دارد تا از اقدام مثبت دولت رئیسی حمایت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    26 4
    عبدی غلط زیادی میکنی روحانی ادم نبود وطن فروش
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      13 2
      ارز ۴۲۰۰ محصول ریلگذاری اقتصادی هست که خاتمی و حسن فریدون بعنوان دست چپ و راست و اکبر فتنه بعنوان نفس جورج سوروس پایه گذاری کردند،دزدان نئولیبرال نسخه یهودی را اجرا کردند که داراییهای عمومی و خصوصی ملت ،با شیب تند به حلقوم فرقه خودشان وارد شود،عباس عبدی ! دوره منافقان دوگانه ساز گذشته،الان انقلابی و خائن در کف میدان هستند.
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      13 2
      عباس عِبری خوشحال بود که اسحاق جهانگیری زیر پای آقای رئیسی پوست موز 4200 تومانی گذاشته است که هیچ علاجی ندارد! اما حالا که با آن عقل ناقصش فهمید که جناب رئیسی با تدبیر این پوست موز را برداشته و دور انداخته است، با مهمل گویی قصد دارد عرق شرم را از پیشانیش بزداید!
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      11 1
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      4 0
      ""عبدی: روحانی مجبور به پذیرش ارز ۴۲۰۰ تومانی شد" افاده ها طبق طبق سگها به دورش وق وق
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    16 1
    «عباس عبدی» این ماله کش روسیاه بویی از شرم و حیا نبرده است که با ادعاهای نجومی خودش رو اینطور آماج نفرین ملت می کند. یحتمل پشت پرده اینهمه فحش خوری تاوان درخوری در کار است! اینطور نیست؟
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    4 20
    برادران عزیز اصولگرا از رییس جمهور صربستان گفتند .شما همین الان دارین نفت کشور رو با تخفیف زیاد وسی فرایندی غیر شفاف به بهانه دورزدن تحریم‌ها به دوستان چینی خودتون میفروشین ‌معلوم نیست که پول اون رو چطور دریافت می کنین.
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      8 2
      داشتی از ترس کرونا قبل از ابتلاء به آن قالب تهی می کردی، حالا که واکسن هایت را زده ای بلبل زبانی می کنی؟!
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    10 2
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 5
      عزیزم خودت ناراحت نکن
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    16 1
    آمریکا شیطان بزرگ است. مرگ بر آمریکا
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    15 3
    گندی رو که خودشون زدن میندازن تقصیر رییسی تاریخ تکرار میشود ولی اینا مکارتر از معاویه نیستن
  • غلام جان IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    11 2
    عبدی! ۔۔۔۔ نخور۔
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 4
    این شیوه‌ توزیع یارانه‌ها به روش پلکانی، با کاهش جزئی 25 درصدی دریافتی شش دهک دوم نسبت به سه دهک اول، از عدالت دور است. اگر قرار باشد به 9 دهک یارانه پرداخت شود، بهتر بود به‌ازای هر نفر برای دهک اول، 600 هزار تومان؛ دهک دوم، 533 هزار تومان؛ دهک سوم، 467 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 333 هزار تومان؛ دهک ششم، 267 هزار تومان؛ دهک هفتم، 200 هزار تومان؛ دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم 67 هزار تومان و دهک دهم صفر لحاظ می‌شد. این روش خطی توزیع، دقیقاً معادل روش پلکانی اجرا شده برای دولت هزینه دارد، اما به عدالت نزدیک‌تر است. البته باز هم خیلی بهتر بود که به جای یک دهک بالا، پنج دهک بالا حذف می‌شد و به‌ازای هر نفر برای دهک اول، یک میلیون تومان؛ دهک دوم، 800 هزار تومان؛ دهک سوم، 600 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 200 هزار تومان و دهک‌های ششم تا دهم، صفر لحاظ می‌شد.
    • DE ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      7 0
      این دهک دهک ها همه داستان و خیالی هستند باید دولت به سرعت شفاف سازی کند و تولید کارو کشور را بازگرداند به قبل از خیانت غربگدایان و اصلاح طمعکاران و اشرافیون واشرفیون یعنی 40 سال پیش که همه از جان و دل کار میکردند وکارخانه های ما صادارات داشتند و با بسیاری از کارخانه های معروف همطراز بودند صدها کارخانه ریسندگی و بافندگی و چرم و کفش و روغن کشی ...صنعتی //از بین رفت و آبهای موجود هندوانه و خربزه و غرغابی پسته و بادام شدند رفت در حلقوم عربها و دلارش رفت در جیب مافیای اقتصادی سیاسی شیتیل و دلالی .40 سال پیش رانتخوار و آقا زاده نداشتیم . باید ایجاد شغل کرد نه فقیر پروری .بایستی ماهیگیری آموخت نه ماهی خوردن .. بایستی با کار سیاه مبازره کرد و یارانه ها را بر طبق در آمد های واقعی پرداخت کرد .یعنی سطحی که بشود آنرا زندگی نام نهاد. نتیجه اینکه 40 سال خرابی را نمیشود در یکسال درست کرد لذا باید همه مردم دست به دست هم دهیم تا دولت این قدم بسیار بسیار سخت و حیاتی و دارای ریزش رای زیاد را که اصلاحطمعکاران جرات و اعتقاد و علم نزدیک شدن به آن نداشتند را به پیروزی رساند. ملت ایران بایستی از بازوی خود امرار معاش کند نه از کاسه دولت و چاه نفت. انشا الله
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    8 1
    مولفه های قدرت به هیچ عنوان نباید معامله شوند. اگر برجام باعث رفع تحریم‌ها نشود پایبندی ایران به برجام و حتی NPT هم دیگر معنی نخواهد داشت یعنی وقتی تحریم‌ها هست چماصلا برای چه بازدارندگی هسته‌ای را با دست خودمان کنار بگذاریم؟ کنار گذاشتن بازدارندگی هسته ای و همزمان با آن تحریم بودن چه معنی دارد؟
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    9 1
    روحانی و دولت اصلاحاتی بنفش بعد از غارت بیت المال با حقوق های نجومی برای غارت کامل بیت المال دست به حراج چندین تن ذخیره طلای کشور و غارت ذخایر ارزی کشور به اسم ارز ۴۲۰۰ تومنی زدند
  • DE ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    12 1
    روحانی مجبور به پذیرش ارز ۴۲۰۰ تومانی شد چون ما اصلاح طمعکاران ۳۲ سال چنان کشور را با رانت و دلالی و شیتیل و خام فروشی و تعطیلی کارخانه ها و از گره زدن زاییدن گربه همسایه به برجام تا آب آشامیدنی وترمز جلوی همه چیز ایران کاری کردیم که فقط با برجام و نوکری ارباب و تسلیم در مقابل اون بشه یه کم نفس کشید./غربگداهای ایران بخاطر آمریکاستیزی، شما انقلابیون «پریشان حال» هستند. ما اصلن طلبکارها‌ی شیتیلگیر دلال ندانم کار ادباب پرست به همه جا اغتساش خواهیم کرد‌.
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    11 1
    تراوشات رسانه ای کارگزاران و اصلاحاتیون اصلأ ارزش دیدن هم ندارد چه خواسته پاسخ دادن. این طیف به جز خیانت به کشور و انقلاب از یک طرف و غارت بیت المال از طرف دیگر هیچ وظیفه و رسالتی برای خود قائل نیست. رسانه های کاسه لیسشان که دیگر جای خود دارند.
  • خسرو IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    7 1
    اصلاح طلبان دور هم جمع که میشوند حرف تازه ای که ندارند بزنند و مثل گرامافونهای قدیمی که خط میافتاد آنها هم داری یک خط دائمی میباشند و از احیای سریع برجام به هر قیمتی که شده و تصویب fetf و کم کردن برد موشکها حتی تروریست خواندن سپاه توسط آمریکا صحبت میکنند و تبدیل به عقب مانده های ذهنی شده اند و فقط همگی یک درد دارند تکلیف میلیاردها دلار پولهای غارت شده توسط آنها از ملت که در بانکهای آمریکا و کانادا و اروپا بلوکه شده تا اوامر غرب را اجرا کنند چی میشود
  • سید فروزان CH ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    7 1
    تسلیت به فامیل هاشمی بخاطر مرگ مک فارلین
  • IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    5 1
    مجبور یا غیر مجبور همون پوست موز که فرمودید درستـه...!
  • عبدالله IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    7 1
    جناب آقای احمد نقیب زاده! مبارزه با شیطان در همه حال لازم است و به قول امام خمینی (ره) ، آمریکا شیطان بزرگ است. پریشان حالی عده ای از ایرانیان ، نه به خاطر آمریکا ستیزی بلکه به خاطر بی دینی و بی ایمانی است. متاسفانه برخی از افراد، روابط اجتماعی و زندگی خود را نه در حد حیوانیت بلکه حتی گاهی پاین تر از آن هم تنزل داده اند! علت گرفتاری های انسان به خاطر گناه است نه چیز دیگر! اگر می خواهیم دنیا و آخرتمان اصلاح شود ، باید رو به سوی خدا بیاوریم ، از دستورات او پیروی کرده و از گناهان خود نیز توبه کنیم. راه سعادت این است و بقیه بیراهه است. لطفاً برای ملت ایران ، نسخه شیطانی و ذلت نپیچید که فردای قیامت حساب سنگینی باید پس بدهید!
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    7 0
    ( عبدی : روحانی تحت تاثیر رفتار نو اصولگرایان و خطای خودش مجبور به پذیرش ارز ۴۲۰۰ شد ! ) تمام مدت دولت اصلاح طلب گردن دولت قبلی می انداخت الان هم ادامه میده . آقای ماست بند ! اسم ارز ۴۲۰۰ به اسم جهانگیری لیبرال بانکدار ، پیوند خورده .
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    8 0
    آقای عبدی مگر ارز ۴۲۰۰ تومانی ارث و میراث روحانی بود که اجبارا قبول کنه که اموال مردم را به غارت چند نفر بدهد؟ خجالت هم خوب چیزیه عبدی جان
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 6
    شاید دوستی با آمریکا برا همه کشورها سود خالص نداشته ولی دشمنی باهاش صد در صد جز ضرر و مشکل چیز دیگر ندارد.تا تحریم های آمریکا وجود دارد هیچ کشوری جرئت تبادلات مالی با ایران را ندارد.تا ارز آوری هم داخل کشور انجام نشود مشکلات اقتصادی درست نمی شود و ارز آوری گرهش در دست از بین رفتن تحریم‌ها است
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    4 0
    فکر کنم نویسندگان مقالات اصلاحی، این ضرب المثل که "دیوانه همه را به کیش خود پندارد" رو نشنیدن!
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 2
    خودشون پشت میز باهاشون میشینند توافق می کنن رفاقت می کنن چوب دشمنیشونو مردم میخورند
  • سروش IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 1
    باید اونقدر ادامه بدهیم که آمپریالیسم آمریکا چنان نابود شود که همچون روسیه ای از توش در نیاد!!!! که گربه ملکه لندن نشین هم حساب کار دستش بیاد و باده به دست پاریسی هم خماری از سرش بپره!!!!!
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    6 0
    عبدی خبیث تو چجوری روت میشه حرف بزنی !!؟؟ تو و امثال تو حقه هاتون برای نابودی این مملکت نگرفته و به همین جهت پریشان شدید و حالا این پریشانی تونو به مردم نسبت میدید تا زیرابی برید ! شما و تفکر منحرف شما محکوم به نابودیه.
  • امید IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    تا غرب پرستای داخلی همچون عبدی هستند که نیازی به دشمن خارجی داریم
  • TR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 2
    «احمد نقیب زاده» «یکی از دلایل مهم پریشان‌حالی مردم و دولت هم به سیاست خارجی بازمی‌گردد. کاملا درسته کشوری که متکی به درآمد ارزی نفت و میعانات هست بدون آنها نمی تواند نیازهای مالی کشور را تامین کند چون زیرساختهای مناسب ، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت جهت بهر ه برداری از امکانات دیگر را ندارد. فقط با شعا چرا!
    • DE ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      1 0
      خب اگر پول نیست پس اینهمه حقوق نجومی بخور بخور 18000000000 هیجده میلیارد دلار کلاغ پر 65 تن طلا
  • FR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    این عقب افتاده های اصلاح طلب نفهمیدند که نظرات خودشان در این بیست شساله اخیر کهنه شده و همان دنیای مطلوبشان در حال حاضر در تقابل به همه آنچیزی ست که بعنوان ارزشهای اقتصادی فرهنگی و اجتماعی و...سعی در حقنه کردن به همه چهان داشتند .....یعنی این غربگداها انتظار دارند که دقیقا دنباله رو غرب باشیم حتی اگر خود آنها در حال زیر سوال بردن روش هایشان باشند
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    راه‌کارهای حل معضل گرانی: حفظ ارزش پول ملی با تصویب قانون ایجاد واحد جدید پولی معادل یک میلی‌گرم طلا، استفاده‌ی حداکثری از واحد جدید پول ملی، و حداقلی از سایر ارزها به‌ویژه دلار آمریکا در تبادلات بین‌المللی؛ جایگزین کردن نظام بانکی ربوی با بانک‌داری اسلامی بر اساس قرض‌الحسنه، برخورد قانونی با نزول‌خواران و قماربازان و دلالان مسکن، خودرو، ارز، طلا و کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی؛ ایجاد اشتغال مولد و پایدار، سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید دانش‌بنیان، افزایش تولید یا خدمات مفید سرانه‌ی ملی، ایجاد رقابت سالم و حفظ بهره‌وری؛ مبارزه‌ی با قاچاق و واردات بی‌رویه، اصلاح نظام توزیع، کنترل و نظارت بر بازار با سامانه‌ی هوشمند و یک‌پارچه، جلوگیری از تبانی در قیمت‌گذاری‌ها، ایجاد بازار سیاه و احتکار، حذف مدیران فاسد در بدنه‌ی دولت، جلوگیری از فساد در نظام توزیع با نظارت دائمی دولت و قوه‌ی قضائیه؛ اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف، کاهش هزینه‌های جاری دولت، جلوگیری از کسری بودجه، استقراض از نظام بانکی، خلق پول و افزایش تورم، گسترش عدالت در نظام مالیاتی؛ فرهنگ‌سازی انصاف و توجه به حلال و حرام، امر به معروف و نهی از منکر و تذکر به تقوی در بین اصناف، آموزش اقسام بیع در کتب فقهی، جلوگیری از مرابحه، دروغ، گران‌فروشی و کم‌فروشی در معاملات؛ اجرای احکام الهی و پیش‌گیری از منکرات شرعی و معصیت خداوند، برخورد با بدحجابی، بی‌حجابی، بی‌عفتی، بی‌حیایی، ولنگاری، استفاده‌ی ابزاری از بانوان و سایر عوامل ایجاد فساد، رخوت و تنبلی در جامعه و جوانان.
  • SE ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    آقای نقیب زاده شما با نوکری حالت خوب میشه برو شاگرد مصی رختشور شو و جوراب پمپئو را با هم بشوررید
  • احمد IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    ارز 4200 تومانی رانتی بود که دولت تغییر امید برای همپالگی های خودش ایجادکرد والا اگر قصدش خدمت به مردم بود همان موقع این پول را باید به حساب مردم می ریخت نه تعدادی وارد کننده خاص
  • سیف IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    اولا پریشان‌حال خودتی دوما اربابت آمریکا که 60 میلیون گرسنه و بی‌خانمان داره و نوزازادهاشون شیرخشک ندارن! و اون کشورای اروپایی که هشتا کشور اونورتر جنگ شده به روغن‌سوزی افتادن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس