کد خبر 1374937
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
هشدار عون به غرب‌گراها: لبنان با همه فرزندانش زنده است

رئیس جمهور لبنان با اشاره غیرمستقیم به خطر جریان سازی غرب‌گراها در لبنان علیه مقاومت تاکید کرد که لبنان با همه ارکان و فرزندانش زنده است.

به گزارش مشرق، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور طی نطقی خطاب به لبنانی‌ها آنها را به حضور گسترده در انتخابات دعوت کرد و گفت:  لحظه حسابرسی و تعیین گزینه‌ها فرارسیده است.

به گزارش النشره، عون با بیان اینکه حسابرسی همیشه از طریق صندوق‌های رای است، گفت: انتخابات فرصت شماست، پس آن را هدر ندهید؛ مخصوصاً بعد از حقایقی که در این دو سال آشکار شد و دروغ‌هایی که برملا شد و و چهره‌های فساد شناسایی شدند. رئیس جمهور لبنان گفت:مسئولیت شما برای حسابرسی از فاسدین و سارقین بزرگ است. سی سال پیش ما را به یک دروغ بزرگ وادار کردند. آنها ما را به این باور رساندند که لیره خوب است و پول ما موجود است و جای نگرانی نیست. چنین دروغی بدون شک لذت‌بخش و راحت است؛ اما زمان باید فرا می‌رسید و ما هزینه آن را پرداخت می‌کردیم، و هر چه این دوره طولانی‌تر می‌شد، بهای سنگین تری می‌دادیم.

رئیس جمهور لبنان گفت: امروز یک کارزار بزرگ ناامیدی وجود دارد که عنوان آن این است که لبنان شکست خورده و ورشکسته شده است؛ «آن را رها کن و فرار کن». نه...! سال‌ها پیش گفتم و اینجا هم تکرار می‌کنم که لبنان غارت شده است. پول‌های آن به خارج قاچاق شده است. شکسته و ورشکسته نیست.  من کسی هستم که بیش از ۲۵ سال است همیشه نسبت به سیاست‌های مالی که کشور را به رهن می‌آورد و سیاست‌های اقتصادی که منجر به بحران‌های آینده می‌شود، هشدار داده‌ام.

رئیس جمهور لبنان گفت: امروز برای اینکه اوضاع لبنان درست شود، رد و بدل اتهام و مسئولیت بی فایده است، قوه قضائیه باید کار خود را انجام دهد، نام مفسدان را اعلام و آنها را محاکمه کند و برخی از این مفسدان شناخته شده هستند.

عون افزود: ما منابع و انرژی‌هایی داریم که می‌تواند اقتصاد و کشور را نجات دهد، پس ناامید نباشید. اگر بتوانید نمایندگانی را انتخاب کنید که قوانین لازم را برای نجات کشور وضع کنند و به دنبال حفظ حقوق شما باشند، ما یک فرصت واقعی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: پس از افشای اولین دروغ، آنها در صدد اختراع یک دروغ جدید و بدعت خطرناک هستند و به دنبال آن هستند که آن را در اذهان لبنانی‌ها به‌ویژه جوانان جای دهند؛  اینکه امکان حذف یکی از اجزای جامعه ما وجود دارد، بدون اینکه این امر به ثبات و آرامش کشور لطمه بزند. این تفکر بسیار خطرناک است و هزینه آن بسیار زیاد است. به قیمت فتنه‌گری تمام می‌شود. به قیمت جنگ داخلی تمام می‌شود. لبنان فقط می‌تواند با تمام اجزا و همه فرزندانش زنده بماند.

وی یادآور شد که تلاش برای انزوای بخشی از لبنانی‌ها قبلاً آزمایش شد که لبنان را در دریایی از خون و اشک غرق کرده بود. آیا کسی حاضر است فرزندان و نوه هایش با آن ترس، آن درد و آن فجایع زندگی کنند؟.

عون خطاب به دلواپسان ادعایی در لبنان گفت: سخنان نفرت انگیز، شعارهای تحریک آمیز و رویای انزوا و حذف(مقاومت) را متوقف کنید! شایعه پراکنی و هراساندن شهروندان از یکدیگر را متوقف کنید. این راه جز به نابودی جامعه و وطن نمی‌رسد.

او افزود: میشل عون که عمر خود را در مبارزه برای وحدت و حاکمیت لبنان بر هر وجب از خاک و دریای لبنان سپری کرد به شما می‌گوید که فردا انتخابات به پایان می‌رسد و شما به زندگی در کنار یکدیگر بازخواهید گشت. هیچ کسی از کسی دیگر خلاصی پیدا نمی‌کند  و اجازه نمی‌دهیم به حاکمیت کشور لطمه زده شده یا در بازار سیاه فروخته شود یا مورد چانه زنی قرار گیرد.

رئیس جمهور لبنان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه کشورش دیگر تحمل بار سنگین پناهندگی آوارگان سوری و پناهندگان فلسطینی در آنجا را ندارد، گفت: ما با هر گونه اشکال ادغام و اسکان آوارگان و پناهندگان در سرزمینمان مخالفیم. امضای من فقط برای بازگشت ایمن آوارگان و پناهندگان به کشورشان خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس