آشنایی با حریف تدارکاتی تیم ملی ایران

تیم ملی ایران در اولین دیدار تداکاتی خود به مصاف کانادا خواهد رفت. تیمی که توانسته بالاتر از مکزیک و آمریکا برای دومین بار به جام جهانی صعود کند.

سرویس ورزش مشرق _ تیم ملی فوتبال ایران قرار است در نخستین دیدار تدارکاتی خود ۱۵ خرداد به مصاف تیم ملی کانادا برود. بسیاری از کارشناسان بازی ملی پوشان با تیم ملی کانادا را به دلیل همگروهی ایران با آمریکا مفید می دانند و از این بازی به خوبی استقبال کردند.

تیم ملی کانادا تاکنون تنها یک بار در سال ۱۹۸۶ موفق به حضور در جام‌جهانی شده است که نتوانست از گروه خود در آن مسابقات صعود کند. جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر دومین حضور قرمزها در جام‌جهانی است.

همچنین تیم ملی کانادا تاکنون در ۱۲ دوره جام طلایی کونکاکاف شرکت که کرده است که در دو دوره این مسابقات موفق به قهرمانی شده است. همچنین در دو دوره به مقام سومی رسیده است.  

کانادا در آخرین رنکینگ فیفا با ۱۴۷۹ امتیاز در رتبه ۳۸ و هفده پله پایین تر از تیم ملی فوتبال ایران قرار گرفته است. این تیم پس از مکزیک، آمریکا و کاستاریکا چهارمین تیم در رده بندی فیفا از تیم های منطقه کونکاکاف است.

اولین حریف تدارکاتی تیم ملی ایران را بیشتر بشناسید/ ستارگان بایرن مونیخ و لیل مقابل شاگردان اسکوچیچ +عکس

هدایت تیم ملی کانادا به عهده جان هردمن انگلیسی است. سرمربی نه چندان نام‌آشنایی که ابتدا ۷ سال سابقه هدایت تیم فوتبال زنان کانادا را بر عهده داشت. موفقیت های او در فوتبال زنان باعث شد که فدراسیون فوتبال کانادا به اون اعتماد کند و این مربی را به عنوان سرمربی فوتبال مردان این کشور انتخاب کند.

تیم ملی کانادا پس از ۳۶ سال شگفتی بزرگی خلق کرد و موفق شد به عنوان تیم اول گروه در منطقه آمریکای شمالی و مرکزی به جام‌جهانی صعود کند. شاگردان هردمن در مرحله مقدماتی جام‌جهانی توانستند ۸ پیروزی، ۴ تساوی و دو شکست به دست آورند و با کسب ۲۸ امتیاز بالاتر از آمریکا و مکزیک، به طور مستقیم به جام‌جهانی ۲۰۲۲ صعود کنند.

اولین حریف تدارکاتی تیم ملی ایران را بیشتر بشناسید/ ستارگان بایرن مونیخ و لیل مقابل شاگردان اسکوچیچ +عکس

از بازیکنان مطرح کانادا می توان به آلفونسو دیویس، سایل لارین و جاناتان دیوید اشاره کرد. آلفونسو دیویس پدیده ۲۱ ساله باشگاه بایرن مونیخ آلمان است. این بازیکن در بودوبورام که یک کمپ پناهندگان در منطقه ای در غنا به دنیا آمد. در ۶ ژوئن ۲۰۱۷ ، وی به طور رسمی تابعیت کانادا را دریافت کرد و توانست برای این تیم به میدان برد.  دیویس در ۱۱ بازی تیم ملی کانادا در مرحله مقدماتی جام‌جهانی رکورد ۵ گل و ۸ پاس گل را از خود به جا گذاشته است.

اولین حریف تدارکاتی تیم ملی ایران را بیشتر بشناسید/ ستارگان بایرن مونیخ و لیل مقابل شاگردان اسکوچیچ +عکس

سایل لارین مهاجم ۲۶ ساله باشگاه بشیکتاش ترکیه، بهترین گلزن تیم ملی کانادا نیز محسوب می شود. این بازیکن در ۱۴ بازی موفق به ثبت ۱۳ گل شده است و شانس اول گلزنی قرمزها حساب می‌شود.

جاناتان دیوید دیگر مهره تاثیرگذار تیم ملی کانادا است. این بازیکنان ۲۲ ساله، عضو تیم فوتبال لیل فرانسه می باشد که در قهرمانی این تیم در لیگ یک فرانسه نقش پررنگی داشت. جاناتان دیوید در مرحله انتخابی جام‌جهانی در ۱۶ بازی آمار ۹ گل و ۵ پاس گل را ثبت کرد و به صعود کانادا به جام‌جهانی کمک بزرگی کرد. گفته می شود رئال مادرید او را به عنوان یکی از گزینه های تقویت خط حمله و ترکیب خود در نظر دارد. از آن جایی که لیل به بازگشت ادن هازارد به تیم خود علاقه دارد، رئال مادرید می تواند از معاوضه بازیکن در این معامله استفاده کرده و بهره ببرد.

اولین حریف تدارکاتی تیم ملی ایران را بیشتر بشناسید/ ستارگان بایرن مونیخ و لیل مقابل شاگردان اسکوچیچ +عکس

به نظر می رسد تیم ملی ایران رقیب مناسبی برای برگزاری انجام بازی تدارکاتی انتخاب کرده است. تیم ملی کانادا به دلیل موقعیت جغرافیایی، سبک بازی نزدیکی به رقیب ایران در جام‌جهانی دارند و از این حیث می‌توانند کمک شایانی به تیم ملی ایران بکنند. همچنین تیم ملی کانادا عملکرد تیمی خوبی در بازی های گذشته داشته است. قرمزها در ۲۰ بازی گذشته، ۱۳ پیروزی، سه تساوی و چهار شکست را تجربه کردند. در این ۲۰ بازی ۳۷ بار دروازه رقبا را باز کردند و ۱۲ بار هم دروازه شاگردان هردمن باز شده است. آنها موفق شدند با دو گل از سد آمریکا و مکزیک قدرتمند عبور کنند و نشان دهند برای جام‌جهانی برنامه دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سلطان IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 1
    مهاجم تیم چلسی را فراموش کردید کریستین پولیشیچ
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      2 0
      دوست عزیز پولیسیچ برای آمریکا بازی می کنه نه کانادا
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    اگر با بازیکنان اصلی بیاد خوب هست
  • محمدعلی خانی IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    کانادا هم به جورایی تیم ملی ایرانه از بس ایرانی اونجاس
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    اگر سلامت جسم و روح جامعه برای مسوولان در اولویت باشد، می‌توان هزینه‌های هنگفتی که از بیت‌المال برای هزاران ورزشکار در صدها رشته‌ و رده ورزشی می‌شود، کاهش داد و بجای آن ورزش همگانی را ترویج و تشویق کرد. مثلا مسابقات پیاده‌روی برگزار و تعداد زیادی جوایز مثلا کارت خرید بین برنده‌ها و نیز غیربرنده‌ها (با قرعه) توزیع نمود؛ البته همراه با نظارت مالی شدید برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی؛ ورزش همگانی هزینه بیت‌المال در جای درست خود است، نه اینکه افتخار یا سرشکستگی یک کشور و احساسات مثبت یا منفی یک ملت را در گرو بردن یا نبردن یک مسابقه ورزشی و کسب یک مدال یا جام! قرار دهیم
  • ایرانی عصبانی AU ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    ایشان بازی با نیوزیلند را رد میکند. تمایلی با بازی با استر الیا در امارات قبل از بازی انها با امارات ندارد. وقتی ایران احتیاج به بازی با حریفان بازی اوروپای دارد انها را قبول نمیکند.گویا ایشان حریفان دیگری را میشناسد که در این موقعیت تحریمی دارند سر و دست میشکنند که با ما بازی کنند. ولی خنده دار تر از همه صحبت سرپرست این تیم میباشد که میفرمایند با بعد از جام جهانی با برزیل و ارژانتین بازی میکنیم. ملت باید از این مربی و سرپرست این تیم جوابخواه باشد.چرا این تیمها را حذف کردید و بازی با برزیل و ارژانتین بچه درد میخورد حتی اگر انجام شود. و اگر نشد ما میتونیم شما را در دادگاه قظاوت اجتمایی بجرم خندیدن بریش ملت زیر سوال بگیریم؟.امیدوارم این را بطور کامل چاپ کنید چون مربیان این تیم بنظر نمی رسد ذره‌ای احترام برای مردم قاعل باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس