سردار کریمی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۹۰ نفر و از ابتدای سال جاری نیز هفت نفر از سازمان‌دهندگان و عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر که مواد مخدر را از شرق کشور وارد می‌کردند، بازداشت شده اند.

به گزارش مشرق، سردار مجید کریمی با اشاره به کشف حدود ۱۰۰ تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون توسط انتظامی کشور، اظهار کرد: در این مدت اقدامات خوبی در راستای شناسایی باندها و شبکه‌های اصلی قاچاق مواد مخدر صورت گرفته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۹۰ نفر و از ابتدای سال جاری نیز هفت نفر از سازمان‌دهندگان و عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر که مواد مخدر را از شرق کشور وارد می‌کردند، توسط همکاران بنده شناسایی و بازداشت شدند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مواد مخدر جدیدی نیز اخیراً توسط پلیس کشف شده است، گفت: خیر؛ خوشبختانه مواد مخدر جدیدی وارد کشور ما نشده است، هر چند بنده نیز در رصد فضای مجازی، اخباری دال بر مواد مخدر با اسامی جدید می‌بینیم که البته این نوع مواد مخدر نیز قبلاً توسط پلیس شناسایی شده و اطلاع‌رسانی نیز در این رابطه صورت گرفته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: قاچاقچیان برای ایجاد رغبت و تمایل بیشتر در جامعه هدف و مصرف‌کنندگان مواد مخدر، سعی می‌کنند مواد مخدر را با اسامی و بسته‌بندی‌های جذاب معرفی کنند اما با بررسی‌های صورت گرفته در آزمایشگاه‌های تجزیه و تحلیل مواد مخدر، ما به مواد مخدر جدیدی چه سنتی چه صنعتی برخورد نکردیم.

کریمی درباره شناسایی عناصری که در فضای مجازی اقدام به ترویج و فروش مواد مخدر می‌کنند، بیان کرد: ما در فضای مجازی با نواقص قانونی مواجه هستیم که قدری کار را با مشکل مواجه کرده است البته لایحه و پیش‌نویس قانون جدید مبارزه با مواد مخدر تهیه شده، در هیئت دولت قرار دارد و فکر می‌کنم امسال به مجلس ارائه و نهایی شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، تصویب قانون جدید مبارزه با مواد مخدر را کمک‌کننده در راستای برخورد قاطع و جدی با قاچاقچیان مواد مخدر مخصوصاً در فضای مجازی دانست و گفت: قوانین فعلی مربوط به گذشته است و در گذشته خرید و فروش مواد مخدر را در قانون در حوزه فضای مجازی نداشتیم و قانون جدید در صورت تصویب قرار است کمک‌کننده به ما و قضات باشد تا برخورد جدی‌تر با مجرمان در حوزه مواد مخدر صورت گیرد هرچند که در حال حاضر نیز شناسایی فروشندگان مواد مخدر در فضای مجازی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد از روی کنجکاوی نه خرید و فروش مواد مخدر در حوزه فضای مجازی اقدام می‌کنند که این افراد توسط پلیس شناسایی و احضار شده‌اند، بعضاً برخی از این افراد با تذکر اولیه پلیس توجه لازم را داشته و اقدامات مجرمانه خود را ترک کرده‌اند.

این مقام انتظامی با تأکید بر ولنگاری و رهایی فضای مجازی در کشور و سراسر جهان، از والدین خواست تمرکز بیشتری روی فرزندان خود داشته باشند و عنوان کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک درباره خرید، فروش و ترویج مواد مخدر چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی، مراتب را با پلیس درمیان بگذارند تا برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمر فاروق IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 3
    بگیرید این بی پدر و مادر را اعدام کنید
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 7
    اگهمه قاچاقچی موادرااعدام کرده بودید حالا کشوردرست شده بود
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      اعدام شدنها
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      همه که مفسد فی‌الارض نیستن
  • عمو IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 1
    خسته نباشید دلاوران.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس