کد خبر 1374491
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۴

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی جنایات غرب نوشت: یان کمبل در کتاب "شرم ملی ایتالیا" می‌نویسد که در ژوئن ۱۹۳۶، درست پس از ورود ارتش ایتالیا به پایتخت اتیوپی، رهبر ایتالیا دستور داد که «همه شورشیان اسیر شده را تیرباران کنند».  کشتار در شهرک‌های دورافتاده و در میان زندانیان محبوس در اردوگاه‌های موقت ادامه یافت. به گفته کمبل، فاش کردن تحصیلات رسمی یا تبار طبقات بالا برای اتیوپیایی‌ها مرگبار بود.

طبق تخمین کمبل، حدود ۱۹هزار مرد، زن و کودک در سه روز از ۱۹ تا ۲۱ فوریه ۱۹۳۷ در آدیس‌آبابا به قتل رسیدند. برخی از آنها به ضرب گلوله یا به دار آویخته شدند، برخی دیگر در اثر آتش‌زدن کلبه‌هایشان تا حد مرگ سوختند. با این حال، تعداد بیشتری از آنها با انداختن در چاه‌ها یا انداختن به رودخانه غرق شدند!

این تنها یکی از صدها جنایت ایتالیایی‌ها در مستعمراتشان بوده است.

در سال ۱۹۴۶ دولت تازه استقلال یافته اتیوپی شواهدی را به سازمان ملل ارائه کرد که نشان می‌داد نیم میلیون نفر از اتباع او در دوران حکومت ایتالیا قتل عام شدند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    5 0
    خدا لعنت کنه غرب زده ها رو
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    3 0
    الان هم با فروش اسلحه به عربستان ،در کشتار مردم یمن ، دست شان به خون صدها هزار نفر آغشته است از ایتالیا بدتر فرانسه ضد بشر در روانداست ، که هیچوقت فراموش نمیشه
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    در طول تاریخ کشورهای غربی همین‌گونه بودند جنایات و قتل عام ها کشتارها ی کشورهای غربی اتفاق تازه ای نیست حداقل در 2 تا سه هزار سال گذشته همین بوده جنایت و کشتار .. حالا مدعی حقوق بشریت شدن !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس