کد خبر 1374355
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
کاهش هزار تومانی قیمت دلار در بازار آزاد

امروز جمعه قیمت دلار در بازار آزاد و معاملات آنلاین با کاهش یک هزار تومانی مواجه شد و قیمت دلار در معاملات فردایی نیز به زیر ۳۰ هزار تومان رسید.

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر رئیس‌کل بانک مرکزی از افزایش ذخایر اسکناس ارز کشور به بالاترین سطح تاریخ خبر داد و اعلام کرد قیمت واقعی ارز بسیار پایین‌تر از آن چیزی است که در بازار آزاد اعلام می‌شود.

قیمت دلار در سامانه نیما که صادرکنندگان غیرنفتی در آن ارزهای خود را عرضه می‌کنند نیز در روز پنجشنبه به کمترین رقم ۱۰ روز اخیر کاهش یافت.

این در حالی بود که طی چند روز گذشته با اجرای طرح ساماندهی یارانه ارز کالاهای اساسی، دلالان با دمیدن بر موج تورمی به دنبال ایجاد التهاب در بازار ارز بودند اما به تدریج وضعیت بازار ارز در حال بازگشت به آرامش است و حضور میدانی رئیس‌جمهور در بازار و گفت‌وگوی مستقیم با مردم، سبب آرامش در اقتصاد کشور شده به طوری که قیمت‌ها در بازار ارز نیز دوباره نزولی شده است.

امروز جمعه در بازار آزاد و معاملات آنلاین، قیمت دلار از حدود ۳۱ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد. در معاملات فردایی نیز قیمت دلار به زیر ۳۰ هزار تومان کاهش یافته و در چند ساعت اخیر در کانال ۲۹ هزار تومان معامله شده که بیانگر چشم‌انداز نزولی قیمت دلار از نگاه معامله‌گران در هفته آینده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مجید IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    10 3
    دلاربالانبایدبره
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      2 6
      امر دیگه ای باشه؟
  • ناشناس IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    5 4
    چقدر زیاد ارزان شده..
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    5 1
    این شیوه‌ توزیع یارانه‌ها به روش پلکانی، با کاهش جزئی 25 درصدی دریافتی شش دهک دوم نسبت به سه دهک اول، از عدالت دور است. اگر قرار باشد به 9 دهک یارانه پرداخت شود، بهتر بود به‌ازای هر نفر برای دهک اول، 600 هزار تومان؛ دهک دوم، 533 هزار تومان؛ دهک سوم، 467 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 333 هزار تومان؛ دهک ششم، 267 هزار تومان؛ دهک هفتم، 200 هزار تومان؛ دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم 67 هزار تومان و دهک دهم صفر لحاظ می‌شد. این روش خطی توزیع، دقیقاً معادل روش پلکانی اجرا شده برای دولت هزینه دارد، اما به عدالت نزدیک‌تر است. البته باز هم خیلی بهتر بود که به جای یک دهک بالا، پنج دهک بالا حذف می‌شد و به‌ازای هر نفر برای دهک اول، یک میلیون تومان؛ دهک دوم، 800 هزار تومان؛ دهک سوم، 600 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 200 هزار تومان و دهک‌های ششم تا دهم، صفر لحاظ می‌شد.
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      1 3
      ریاضی تک ماده کردی؟
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 3
    برجام امضاء بشه قطعا دلار میاد پایین
  • بوسجين IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    تلزه اين هم نه از بصيرت و برنامه ريزي است بلكه بخلطر خبر هاي برجامي است خبر هاي خلرجي بيشتر از برنامه ريزي هاي داخلي در اوضاع تاثير بيشتر دارد متاسفانه
  • محمد IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 1
    وای چه خبر خوشحال کننده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس