کد خبر 1374276
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
مسکو: یک جنگنده سوخو ۲۷ و ۱۵ پهپاد اوکراینی منهدم شد

وزارت دفاع روسیه با ارائه آمار جدیدی از خسارت ارتش اوکراین گفت: ۵۲۰ مرکز تجمع خدمه و تجهیزات نظامی اوکراینی در عملیات شبانه نابود شدند.

به گزارش مشرق، همزمان با ادعای انگلیس درباره تلاش روسیه برای تسلط بر شرق اوکراین، مسکو آمار جدیدی از تلفات و خسارات وارد شده به نیروهای مسلح اوکراینی را ارائه کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) با اشاره به عملیات بامدادی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای پدافند هوایی روسیه یک فروند جنگنده سوخو ۲۷ اوکراینی و ۱۵ پهپاد را در منطقه خارکیف سرنگون کردند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «نیروهای موشکی و توپخانه‌ای روسیه، ۱۵ پست فرماندهی اوکراین، ۵۲۰ مرکز تجمع پرسنل و تجهیزات نظامی و ۶ موضع توپخانه را منهدم کردند».

این وزارتخانه در ادامه افزود: «نیروی هوافضای روسیه نیز ۱۵۳ مرکز پرسنل و تجهیزات نظامی اوکراین را نابود کرد».

به نوشته اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه همچنین خبر داد از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، ارتش روسیه بیش از ۸۰۰ پهپاد، حدود ۳۰۰ سامانه موشکی ضدهوایی، ۱۶۵ هواپیما و بیش از ۱۲۰ بالگرد اوکراینی را منهدم کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «نزدیک به ۳ هزار تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، بیش از ۳۶۰ موشک انداز چندگانه، حدود ۱۴۶۰ قبضه توپ و خمپاره صحرایی و همچنین نزدیک به ۲۹۰۰ دستگاه خودروی ویژه نظامی اوکراینی نیز منهدم شد».

پیش از این، بخش اطلاعات ارتش انگلیس با ادعای تلاش روسیه برای پیشروی هرچه بیشتر در شرق اوکراین، گفت هدف آنها محاصره کردن نیروهای اوکراینی و جلوگیری از رسیدن پشتیبانی از غرب کشور است.

امروز همچنین نیروی دریایی اوکراین از حمله به یک کشتی لجستیک نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه و آسیب به آن خبر داد.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ارتشی IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 5
    اونها پهپادهای انتحاری هستند که به هدف برخورد میکنند و روسیه اونها رو منهدم نکرده من موندم با اینهمه امار اعلام شده چرا هر روز مناطق متصرفی روسیه کوچکتر از قبل میشه؟ چطور همش شما زدید اونها نزدند؟ کلا اوکراین تانک و نفر اینقدر در اختیار نداشت که شما بزنید شما از ترس پدافند اوکراین عملیات هوایی را محدود کرده و به حملات کور توپخانه ای بسنده کردید
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 3
    یاد اوایل جنگ سوریه افتادم که هر روز تلویزیون اعلام می کرد دو سه هزار نفر از مخالفان کشته شدن ولی هر روز مخالفان بخش های جدیدی را تصرف می کردند
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      3 2
      دقيقأ ، یاد اوایل جنگ سوریه افتادم که هرروز غربی‌ها و بخصوص گاوچرون ها میگفتن فردا صبح پرزیدنت بشار اسد قراره بره، الان خیلی‌هاشون سینهٔ قبرستون خوابیدن ولی جناب اسد هنوز سر کاره!!! الانم به حساب زلنسکی دلقک و ارباباش کل جمعیت روسیه تو این جنگ کشته شدن 10 هزار تا تانک هم بدهکارن!! خخخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 2
    ایران میگ۲۹ ها و سوخو۲۴ هایش را به اوکراین بدهد آمریکا اف۱۶ و اف۱۵ جایگزینش میکند
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 2
    امیدوارم این جنگ آریایی کشی هر چه زود تر پایان یابد روس ها و اکراینی ها هر دو اسلاو هستند و از سرافراز ترین آریایی ها دلیری و شجاعتشان هم که معروف است ولی این جنگ به جز خوشحال کردن دشمنان آریایی ها چیزی ندارد این جنگ برادر کشی باید متوقف شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس