کد خبر 1374024
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
کتاب های دفاع مقدسی

کتاب‌هایی همچون «مربع‌های قرمز»، «حوض خون»، «بابا رجب»، «هدایت سوم»، «تقویم تاریخ دفاع مقدس» و «سفرنامه عشق» از جمله آثار دفاع مقدسی عرضه شده در نمایشگاه هستند.

به گزارش مشرق، در چشم به هم زدنی پنج روز از نمایشگاه گذشت و علاقه‌مندان کتاب تنها یک هفته دیگر فرصت دارند تا در فضای فرهنگی بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور مشارکت کنند.


گزارش‌ها و شواهد میدانی نشان می‌دهد که طی مدت چهار روز گذشته (به‌ویژه روزهای دوم و سوم) بازدید از نمایشگاه بسیار بالا بوده و در این میان ناشران حوزه دفاع مقدس هم سرشان شلوغ بوده است. هرچند در لابه‌لای صحبت‌هایشان برخی چندان رضایتی از میزان خرید بازدیدکنندگان ندارند و به ظن آنها خرید از ناشران حوزه‌های دیگر وضع بهتری دارد.

البته خریداری کتاب‌های پر طرفدار دفاع مقدس وضعیت دیگری دارد و این کتاب‌ها در نمایشگاه مجازی و بخش حضوری نمایشگاه مشتریان خاصی دارند و بسیاری از بازدیدکنندگان این کتاب‌ها را نه به شکل مواجهه تصادفی بلکه با هدف خرید قبلی در نمایشگاه پیدا می‌کنند.

شش کتاب موفق حوزه دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب


مربع‌های قرمز

کتاب «مربع‌های قرمز: خاطرات شفاهی حاج حسین یکتا از کودکی تا پایان دفاع مقدس» یکی از آن دست کتاب‌هاست که هم اکنون نوبت چاپ ۲۸ این کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. این کتاب به قلم زینب عرفانیان و ویراستاری حسین قرایی است. کتاب مذکور در ۵۴۴ صفحه نوشته شده است و انتشارات شهید کاظمی آن را روانه بازار نشر کرده است.
 
این کتاب دارای ۱۴ فصل است که عناوین آن به این شرح است: صدای انقلاب، جنگ که بچه بازی نیست، روپوش‌های سرخ و سفید، لباس خاکی‌ها، شهادت حساب و کتاب دارد، خداحافظ فرمانده، مربع‌های قرمز، انگار جنگی نیست، به فاو خوش آمدید، چشم شیشه‌ای، راه خون، زیر دریایی، دختر مردم، تلخ‌تر از زهر.

شش کتاب موفق حوزه دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب

حوض خون

کتاب «حوض خون» یکی دیگر از آثار پر طرفدار در نمایشگاه کتاب است و هم اکنون چاپ چهاردم این اثر در نمایشگاه به علاقمندانش عرضه می‌شود. این کتاب توسط نسرین تتر و مهناز الفتی پور به رشته تحریر درآمده است و منیره زین‌ العابدین آن را ویراستاری کرده است. البته برای این اثر محققان دیگری هم حضور داشته‌اند. (سمانه نیکدل، زهرا بختور، نرگس میردورقی، آمنه لهراسبی، فاطمه سادات میرعالی)

این کتاب توسط انتشارات راه یار منتشر شده و آخرین نوبت چاپ این کتاب مربوط به سال جاری است. اثر مذکور ۵۰۴ صفحه دارد. از جمله ویژگی‌های این کتاب این است که در بخش انتهایی آن تصاویری از شهدای منتسب به خانم‌های رخت‌شوی را دارد و مکان رخت‌شویی و بیمارستان شهید کلانتری در دهه ۹۰ را هم به قصه‌های مربوط به رخت‌شوی‌های دوران دفاع مقدس اضافه کرده است.

شش کتاب موفق حوزه دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب

بابا رجب

کتاب «بابا رجب: روایت زندگی طوبی زرندی همسر شهید رجب محمدزاده (بابا رجب) جانباز دفاع مقدس» اثری موفق  به قلم نسرین رجب پور است که آخرین نوبت چاپ آن در سال ۱۴۰۰ منتشر شد. هم اکنون در نمایشگاه چاپ هفتم این کتاب به فروش می‌رسد.

عناوین فهرست این کتاب به این شرح است:‌خواستگاری، خانه ما، مادر رجب، خداحافظی، بی خبری، دیدار رجب، دیگر صورتی نمانده، فکر آینده، ازدواج، دیدن پدر، اعزام به آلمان، بازگشت به خانه، زن همسایه، صورت جدید، حمام با محمدرضا، هوس بیرون رفتن، نفس کشیدن، چه زود پیر شدم، خانه جدید، جانباز بیچاره، در حسرت یک بوسه، بابام ترس نداره، آلبوم عکس، سوغاتی‌ها، غذا خوردن در ماین جمع، عزاداری تنها، دلم شکست، شهر غریب، در میان مردم، قاب تلویزیون، سنگ مزار، حلالیت، دستمال متبرک، بازهم زندگی می‌کنم.

شش کتاب موفق حوزه دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب

هدایت سوم

کتاب «هدایت سوم» اثری از انتشارات سوره مهر است که به خاطرات سردار محمد جعفر اسدی از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اختصاص دارد. این کتاب به قلم سید حمید سجادی منشر است که در سال ۱۳۹۶ منتشر شد و هم اکنون چاپ ششم این کتاب در اختیار علاقمندان قرار دارد. این کتاب مربوط به خاطرات سردار محمد جعفر اسدی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

شش کتاب موفق حوزه دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب

تقویم تاریخ دفاع مقدس

کتاب «تقویم تاریخ دفاع مقدس» مربوط به حوادث و اتفاقات سال ۱۳۵۹ است ضمن اینکه تلخیصی از روزشمار جنگ ایران عراض حدفاصل بین سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷ را در بر می‌گیرد. این کتاب به قلم مسعود فرهمند زاده با همکاری فرهاد بهروزی و احمد کریمی است. ضمن اینکه این اثر توسط حمید رضا هدایت عبدی و محسن صادق نیا ویراستاری شده است.

این کتاب توسط انتشارات سوره سبز منتشر شده است و شامل ۸ بخش اصلی به این شرح است:

*- چکیده رخدادهای شهریور ماه ۱۳۵۹
*- چکیده رخدادهای مهر ماه ۱۳۵۹
*- چکیده رخدادهای آبان ماه ۱۳۵۹
*- چکیده رخدادهای آذر ماه ۱۳۵۹
*- چکیده رخدادهای دی ماه ۱۳۵۹
*- چکیده رخدادهای بهمن ماه ۱۳۵۹
*- چکیده رخدادهای اسفند ماه ۱۳۵۹

شش کتاب موفق حوزه دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب


سفرنامه عشق

کتاب «سفرنامه عشق: ویژه آشنایی با حماسه دفاع مقدس» یکی از کتاب‌های دیگر در حوزه دفاع مقدس است که تا کنون انتشارهای مکرری را تجربه کرده است. این کتاب توسط انتشارات حدیث راه عشق منتشر شده است و محسن نصری آن را به رشته تحریر درآورده است.
 
هم اکنون این کتاب از طریق بخش مجازی نمایشگاه کتاب قابل تهیه است و نوبت چاپ هفدهم آن در اختیار علاقمندان این اثر قرار گرفته است. فصل‌های این کتاب با عنوان «خاکریز» نام‌گذاری شده‌اند. خاکریز اول این کتاب تحلیل تهاجم دشمن و دفاع مقدس ملت ایران نام گرفته است که به موضوع چرایی و تحلیل‌هایی درباره عملکرد جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس می‌پردازد. نویسنده کوشیده تا دلایل پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران در جنگ را نیز تشریح کند.

در خاکریز بعدی کتاب (فصل دوم) کتاب سراغ آشنایی مخاطب با مناطق عملیاتی و زیبایی‌های دفاع مقدس می‌رود. در خاکریز سوم (فصل سوم) نویسنده تلاش کرده به ابهامات و سوالات درباره دفاع مقدس پاسخ دهد و در نهایت خاکریز چهارم کتاب (فصل آخر) نویسنده تلاش کرده به زمان حال بپردازد و دهه چهارم و جنگ نرم را مورد واکاوی قرار دهد.

لازم به یادآوری است علاوه بر این کتاب‌ها، در حوزه دفاع مقدس کتاب‌های موفق دیگری هم در نمایشگاه کتاب عرضه شده‌اند که در گزارش‌های آتی به آنها پرداخته خواهد شد. البته از آنجایی که سال انتشار برخی از این آثار مربوط به پیش از سال ۱۳۹۷ است در بخش فروش نمایشگاه حضوری محدودیت‌هایی دارند و علاقمندان می‌توانند به راحتی این کتاب‌ها را از سامانه ketab.ir تهیه کنند.
منبع: ایبنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس