دولت رئیسی صادق الوعد است/ عدالت یارانه‌ای اعتماد مردم را جلب می‌کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی رویکرد رییس جمهور در برقراری عدالت یارانه‌ای را جلب اعتماد دوسویه بین مردم و حاکمیت عنوان کرد.

به گزارش مشرق، بهروز محبی نجم آبادی درباره هدفمندی یارانه‌ها که رییس جمهور در گفت و گو با مردم محورهای آن را تبیین و تشریح کرد، گفت: هر تصمیم حیاتی در کشور نیازمند اجماع بین سه قوه است و مقدمه این اجماع، اقناع افکاری عمومی است تا مردم در جریان کامل برنامه‌های دولت  قرار بگیرند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رییس جمهور که شفاف و صریح با مردم سخن گفت، افزود: اینکه مسوولان نظام مردم را در جریان کامل امور قرار بدهند، نشانه صداقت و اهمیت دادن به افکار عمومی است.

وی با بیان اینکه گفت و گوی رییس جمهور با مردم رفتار حسنه و ارزشمندی بود، تصریح کرد: قطعا در اصلاح نظام اقتصادی کشور، هر سه قوه موظف هستند نسبت به حل مشکلات و چالش‌های منافع عمومی هم‌صدا و همگام باشند.

محبی با اشاره به دوران سخت تورمی که مردم از سپری کردند، گفت: با توجه به اینکه شرایط مساعدی از نظر اقتصادی در کشور وجود ندارد، باید نگاه قوه مقننه، مجریه و قضاییه ایجاد اعتماد دوسویه بین مردم و حاکمیت باشد، این موضوع زمانی رخ خواهد داد که شفافیت در حوزه رفتار و عمل وجود داشته باشد و مردم در جریان تصمیمات قرار بگیرند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس رفتار رییس جمهور را مبتنی بر صداقت عنوان کرد و یادآور شد: دولت سیزدهم به صادق الوعد بودن شهره است و پس از سخنان رییس جمهور وعده ایشان درباره یارانه ۴۰۰ و ۳۰۰ هزارتومانی  واریز شد که قطعا دولت باید این خصوصیت را برای خود حفظ کند و مجلس هم از هیچ کوششی فروگذار نیست.

وی درباره تاکید رییس جمهور بر توزیع عادلانه یارانه‌ها اظهار داشت: در فضای تورمی مشهور است که طبقه ضعیف به طبقه ثروتمند مالیات می‌دهد. بر همین اساس این رویکرد که سه دهک اول که آسیب‌ پذیر هستند، ۴۰۰ هزار تومان دریافت کنند به عدالت نزدیک است و اینکه تا دهک نهم مبلغ ۳۰۰ تومان دریافت کنند، شامل حال بسیاری از کارمندان  هم خواهد شد.

محبی ادامه داد: با توجه به اینکه عموم مردم از رایانه‌های پنهان استفاده می‌کردند، این نحوه برنامه ریزی مثبت است و در آینده شاید افرادی با درآمد زیاد نیاز به این یارانه نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه سامانه رفاه ایرانیان باید هر چه سریعتر به روز و دقیق شده و نیاز اطلاعاتی کشور در این زمینه را رفع کند، خاطرنشان کرد: این سامانه باید دهک‌ها را دقیق مشخص کند تا مجلس و دولت تصمیم‌های درستی برای حمایت از افراد آسیب پذیر اتخاذ کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 3
    عالی
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    3 0
    شما میگوئید عدالت ، یعنی اینکه وقتی من یه خونه و یه ماشین دارم ، با اونیکه میشناسم که 4 طبقه ساختمون رو کرایه داده و 2 دهنه مغازه تو میدون المپیک داره یکی نباشیم که هیچ ، به اون یارانه دادید. باز ننویسید باجناغته و تو داری حسودی میکنی ها!!!!
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    2 0
    اگر توزیع یارانه‌ها بین دهک‌ها خطی بود، عادلانه‌تر بود؛ یعنی دهک اول، 600 هزار تومان، دهک دوم، 533 هزار تومان، دهک سوم، 467 هزار تومان، دهک چهارم، 400 هزار تومان، دهک پنجم، 333 هزار تومان، دهک ششم، 267 هزار تومان، دهک هفتم، 200 هزار تومان، دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم، 67 هزار تومان و دهک دهم صفر.
    • ناشناس IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      پرفسور براساس کدام بانک اطلاعاتی اینها می توانند جامعه رو دهک بندی دقیق و درست و حسابی کنند .... هیچ بانک اطلاعاتی جامع اقتصادی وجود نداره بخش عظیمی از دلالان با یه تلفن خرید و فروش می کنند و ریالی مالیات نمی دهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس