غلامرضا انصاری

نماینده سابق از طیف مدعیان اصلاحات می‌گوید: تاخیر در برجام و طراحی توسعه، تلاش‌های گذشته را از بین می‌برد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت: غلامرضا انصاری نماینده اسبق مجلس و عضو شورای شهر چهارم تهران در گفت‌وگو با روزنامه آرمان اظهار داشت: رویکردی که دولت اتخاذ می‌کند باید مبتنی بر توسعه و حل مشکلات مردم باشد. تنها در چنین شرایطی است که می‌توان نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی مردم امیدوارتر بود. در جهان امروز اقتصاد حرف اول را می‌زند و کشورهای جهان در حال رقابت در زمینه رشد اقتصادی هستند. در نتیجه توسعه نه به‌عنوان یک انتخاب بلکه ضرورت در سطح جهان مطرح است. این در حالی است که ما هنوز نتوانسته‌ایم تکلیف خود را با پدیده توسعه روشن کنیم. این وضعیت تنها مختص به دولت نبوده، بلکه در دولت‌های گذشته نیز وجود داشته است. ما باید بپذیریم که توسعه دارای اصول و قواعد مشترک اما مدل‌های مختلف است و هر کشوری براساس مدل‌هایی که در اختیار دارد و متناسب با وضعیت خود در روند توسعه مشارکت می‌کند.

انصاری می‌افزاید: امروز جهان در پیچ رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص ملی قرار دارد و اغلب کشورهای جهان تلاش می‌کنند در این چرخه جایگاه خود را ارتقا بدهند. اغلب این کشورها با افق‌های بلندمدتی که برای خود در نظر گرفته‌اند با شتاب در مسیر توسعه پایدار حرکت می‌کنند.
متاسفانه امروز اوج گرفتن تحریم‌ها در کنار برخی ناکارآمدی‌ها فشارهای زیادی به زندگی مردم وارد کرده است. در نتیجه توجه به کرامت انسانی برای تغییر بیش از همیشه مشهود به نظر می‌رسد.
وی همچنین گفته است: من نگران این موضوع هستم که آیندگان درباره دولتی که از فرصت‌ها و حمایت‌های لازم برخوردار بود این قضاوت را کنند که این دولت می‌توانست با استفاده از بدنه کارشناسی و نخبگان وضعیت کشور را تغییر بدهد و کشور را در مسیر توسعه قرار بدهد، اما در این زمینه کوتاهی‌هایی صورت گرفت و در نهایت دولت موفق نشد مشکلات را حل کند. ما امیدواریم تاریخ قضاوت مثبت و خوبی درباره دولت سیزدهم داشته باشد. آنچه در پیشگاه تاریخ درباره این دولت قضاوت خواهد شد میزان توسعه و پیشرفت کشور در این دوران است. ما نباید به سمت پنجره دانایی سنگ پرتاب کنیم. هرچه دولت بتواند کشور را بیشتر در مسیر توسعه قرار بدهد و پروسه توسعه را تسریع کند به همان میزان تاریخ درباره آن قضاوت بهتری خواهد داشت. یکی از چالش‌های اصلی توسعه کشور تحریم‌هاست. این در حالی است که مجلس و دولت هنوز نتوانسته‌اند در زمینه لغو تحریم‌ها و به سرانجام رسیدن برجام به نتیجه برسند. اتفاقی که در نهایت به ضرر اقتصاد کشور تمام خواهد شد.
یادآور می‌شود آقای انصاری اسفند ۹۳ در اوج هیجانات مذاکره با آمریکا و بستن با کدخدا و فتح‌الفتوح توافق (برجام بعدی) به سیاق ادبیات برخی دیگر از مدعیان اصلاحات مدعی شده بود «به جای اینکه با شاخ آمریکا خودمان را درگیر کنیم، از پستانش استفاده کنیم»! اما سرنوشت عبرت‌آموز برجام نشان داد که آمریکایی‌ها در قبال کسانی که ساده‌لوحی و خوش‌خیالی به خرج دهند اهل کلاهبرداری هستند. جالب اینکه حتی مقامات آمریکایی درباره مقامات عربستانی، از تعبیر «گاو شیرده» استفاده کردند. آمریکایی‌ها ضمن چندین توافق با عناصر ایرانی خوش‌بین به آمریکا هم بارها مرتکب خدعه و خیانت شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    5 7
    الان که برجامی در کار نیست خداروشکر همه چیز خوبه
    • سید IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      0 0
      یعنی نفهمیده ای که بدتر از آن روزی نیست که برجام هم بود؟! کر و کور و نادان الی الابد!!!!
  • NL ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    7 5
    اما سرنوشت عبرت‌آموز برجام نشان داد که دشمن ما همین جاست دروغ میگن آمریکاست !
  • خسرو IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    10 3
    این بنده خدا هنوز در سه دهه گذشته بسر میبرد مثل سلطنت طلبان خارج نشین که هنوز در حال و هوای چهار ده قبل زندگی میکنند آیا این نماینده اسبق خبر ندارد که در برجام آمریکا از شیرش که نگذاشت استفاده کنید آشغتاش را هم از شما اصلاح طلبان دریغ کرد کی میخواهید از خواب بیدار شوید عمرتان تمام شد و عمر دیگران را هم ضایع کردید
    • ایرانی GB ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      5 2
      دقیقا" ... من یادمه روزی که ظریف برجام رو امضاء کرد این خبر رو از یکی از نشریات انگلیس خوندم و ای کاش همه مردم ایران می تونستند اون مقاله رو بخونند تا با مدرک بهشون ثابت بشه که اروپایی جماعت هیچ حسی نه به صلح با ایران و نه به ایجاد دوستی دارند بلکه فقط و فقط و فقط بفکر منافع خودشون و کسب امتیاز از دیگران هستند , در قسمتی از اون مقاله انگلیسی اصلا" برجام رو به نوعی کسب امتیاز از ایران برای اروپا ( نه برای ایجاد صلح ) در نظر گرفته و با نظر حقارت به ایران و ایرانی بعد از امضای برجام نگاه میکردند انگار تاسیسات اتمی ایران مثل کالای اسقاطی باد کرده دست ظریف بود. دست آقای رئیسی و تیم گفتگو کننده اش درد نکنه که با قاطعیت ( نه مثل موش های ترسو مثلا" اصلاح طلب ) با غربی ها در حین گفتگو برخورد کردند.
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    8 2
    تو به بهبود وضع خودت می اندیشی برجام هیچ نفعی برای کشور نداشته است اروپا از نتیجه برجام نفت را از 120 دلار به 60 دلار آمد گل برنامه جامع شما (برجام) را چید شماها بفکر مردم غرب هستید {گفته اید :باید مبتنی بر توسعه و حل مشکلات مردم باشد.} ایرانیان بشما ها هیچ امیدی ندارند بماند مرحمت بفرمائید شر نرسانید - مردم بهانه است جیب خودتان و خوش رقصی ارزانی بخصوص نفت و انرژی ارزان برای غرب نشانه است - بس کنید این قدر مردم را فریب ندهید حرفهایتان در نزد مردم یک پاپاسی ارزش ندارد
    • ایرانی GB ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      0 0
      چیزی که خیلی ها در مورد جماعت مثلا" اصلاح طلب یا لیبرال نمیدونند اینه که جماعت مثلا" اصلاح طلب در فضای سیاسی کشور و تصمیم گیری های مهم ملی بزک کرده وایستادند این جماعت مثلا" اصلاح طلب در حرف زدن نمره شون بیسته , یک جوری میان جلوی رسانه ها , سین رو به میم وصله میزنند و از کلمات عوام فریبانه استفاده میکنند
  • عباس IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    2 2
    اقای مداری نظری دربا ه گرانی های اخیر نداری جناب الو که در هر جا سرک می کشیدی چطور حالا زبانتان بند امده وقلمتان ته کشیده
  • احمدی IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    دقییییییقاااااا
  • سید IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    6 3
    کاسبان برجام که اینک نگران بر باد دادن شرافت و حیثیت نداشته خود از باب این که چون زلفشان را به زلف برجام شان گره زده بودند، هستند و با نابودی برجام نابودی خودشان را تصور می کنند، بهتر است بیندیشند چرا در دوره تصدی گری شان به اندرز خردمندان گوش نکردند که به ایشان می گفتند به جای اتکا به کدخدا، توکل به خدا کنید؟! و چرا برجام را به شیشه عمر خود تبدیل کردند؟!
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    5 3
    این جماعت اصلاح طلب خودشون احمق هستند یا فکر می کنند مردم احمق هستند. برجام که مال ۱۰۰۰ سال پیش نیست. یه طوری برجام برجام می کنند انگار ما بودیم از برجام خارج شدیم و انگار زمان برجام مملکت گل و بلبل بود.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    7 3
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    2 4
    همه مدام برجام را نکوهش می کنند. تحریم های اضافه شده در دوره ترامپ در برجام نبود. همانها که باعث شده نتوان یک دلارهم به صورت قانونی منتقل کرد و مینه انواع دور زدنها و پول چمدانی و و.... را چید. و سودجویان از فرصت استفاده می کنند
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    حرف های خوبی . شاخ . شیر . انگار که حداقل چهار دهه را تجربه نکردیم که بخش اعظمش توسط دوستان ایشان هدایت شده . و اولین سال و دوره را وارد شده ایم و تجربه و پیشنهاد و اندرز میدهند . و آمریکا را نمیشناسیم .
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    6 0
    برخی شیرشان (نان تو روغن) با حذف ارز 4200 تومانی قطع میشه ناراحنن
  • علی IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 3
    نمی‌دونم کدوم رو باور کنیم روحانی بانفت 40دلاری یا آقای رییسی با نفت 100دلاری.میشه برین فیلم انتخاباتی آقای رضایی رییسی زاکانی رو دوباره ببینین .خودتون قضاوت کنین.
    • BE ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      0 0
      اخه حقه بازه مغلطه کار نفت الان یهویی از ۴۰ پرید ۱۰۰؟ یعنی میخوام بگم اگه شرف داشتی و مرد بودی اقلا صبر میکردی ۸ ساله دیگه در افشانی میکردی جناب ماله کش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس