کد خبر 1373712
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴
اردوغان توسعه ترکیه را به نتیجه انتخابات گره زد

رئیس جمهور ترکیه گفت که انتخابات آتی یک سال بعد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه انتخابات سراسری پیش رو در سال ۲۰۲۳ را برای سرنوشت این کشور حیاتی خواند.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در نشستی با سران شاخه‌های احزاب منطقه‌ای در «آنکارا» اولویت‌های حزب حاکم عدالت و توسعه به ریاست خود را اعلام کرد.

اردوغان گفت: «انتخابات ۲۰۲۳ برای اردوغان و حزب عدالت و توسعه مهم نیست، برای ترکیه مهم است. این بستگی به انتخاب رای دهندگان دارد که آیا ترکیه به ۱۰ کشور برتر توسعه یافته جهان وارد شود یا خیر.»

اردوغان  اظهار داشت، هر انتخاباتی مهم و حیاتی است. با این حال، انتخابات آتی یک سال بعد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا مسیر توسعه کشور را تا سال ۲۰۵۳ تعیین خواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری و مجلس در ترکیه برای ژوئن ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است. این انتخابات در سالی برگزار می‌شود که ترکیه صدمین سالگرد اعلام جمهوری را جشن می‌گیرد. ائتلاف حزب عدالت و توسعه و حزب جنبش ملی پیشتر اعلام کرده بود که اردوغان تنها نامزد آنها در انتخابات خواهد بود.

 پلیس ضدشورش ترکیه  چندی قبل ده‌ها معترض را که برای شرکت در تظاهرات اول ماه مه علیه مشکلات اقتصادی ناشی از تورم شدید تلاش می‌کردند خود را به میدان تقسیم استانبول برسانند، بازداشت کرد.

دفتر فرمانداری استانبول اجازه داده بود که برنامه‌های اول ماه مه در یک منطقه دیگر برگزار شود و تجمعات در سایر مکان‌ها را غیرمجاز و غیرقانونی اعلام کرد. خبرنگار رویترز گزارش داد که شاهد درگیری پلیس ضدشورش با معترضان و دستبند زدن به آن‌ها بود.

«ارگون آتالای» رئیس کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری ترکیه نیز گفت، موضوع اصلی ما امسال باید هزینه زندگی باشد. تورم ابتدای هر ماه اعلام می‌شود، نرخ تورم باید هر ماه به دستمزد اضافه شود.

این گزارش حاکیست، نرخ تورم در ترکیه به بالاترین حد خود در دو دهه گذشته رسید و شهروندان این کشور دولت  اردوغان را مقصر می‌دانند. «ترک استات» موسسه آمار ترکیه گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد نرخ تورم ترکیه در ماه آوریل به حد نصاب ۶۹.۹۷ درصدی در دو دهه اخیر رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علیرضا IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    12 0
    حسن بنده خدا نان و آب مردم را به برجام گره زد
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      1 2
      کشور آناتولی درست است نه نام جعلی و صهیونیستی و فاشیستی ترکیه
  • NL ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    15 3
    اردوغان جنایت زیاد کرده و دیگه حتی پیش نوکرانش هم بدنام هست و بدرد ارباب های غربیش نمیخوره برای همین به زودی غرب اردوغان رو عوض میکنه و یک نوکر تمیز تر رو میاره جاش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس