کار عملیاتی درحوزه پیشگیری از اعتیاد گسترش می‌یابد/ تشکیل پرونده سلامت کارگران

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری گفت: نهایت تلاش ما این است که کار عملیاتی دارای ارزش در حوزه پیشگیری از اعتیاد گسترش یابد.

به گزارش مشرق، محمد جمال‌لو روز سه‌شنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت کار و ستاد مبارزه با مواد مخدر با محوریت اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد افزود: در ادامه باید سطح مشارکت همکاران در حوزه اقدامات پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید گسترش یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه در هفته و سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر در تیرماه، روز ویژه ای را به عنوان یاریگران کار و تولید در نظر خواهیم داشت.  

جمال لو در ادامه به  همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این ستاد اشاره کرد و ادامه داد: همکاری وزارت کار در حوزه پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید کم نظیر است که البته شروع خوبی است و قرار است در سال ۱۴۰۱ نیز با همکاری این وزارتخانه برنامه های دیگری داشته باشیم.

وی در عین حال ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه اعتیاد در جامعه کار و تولید به دلیل جامعه بزرگ و بالای کارگری کار سختی است اما با همکاری خوب وزارت کار می توان کارهای مهمی انجام داد.  

تشکیل پرونده سلامت کارگران

هادی بهداد مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: یکی از سیاست‌های دولت در کنار معیشت، بحث سلامت کارگران است پس معتقدیم جامعه کارگری را در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به هیچ عنوان نباید جدا از خانواده ها دید.  

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما در وزارت کار  تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای تمامی جامعه کارگری است، اظهار داشت: براساس اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پوشش ما در وزارت کار در حوزه برنامه های سلامت از یک به سه میلیون نفر در سال جاری افزایش می یابد.

بهداد ادامه داد: حدود ۸۰ درصد از کارگران کشور در جمعیت هدف طرح یاریگران  کار و تولید در این حوزه به کارگاه های ۲۰ تا ۵۰ نفر اختصاص دارد.  

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ۲ هزار و ۷۲۰ ایستگاه بهگر در استان‌ها شناسایی شده است و تعهد ما در حدود ۲۲۰ کانون یاریگران است و در سه ماه گذشته با ۲ برابر شدن آمارها، تعداد کانون های یاریگر به ۴۵۰ کانون رسید.

بهداد افزود: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۲۴۵ کانون در حال راه اندازی در کشور است که پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را در این قالب ها پیگیری می شود.

محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از برنامه‌ها و طرح‌های پیشگیری از اعتیاد در خصوص جامعه کار و تولید خبر داد و ابراز امیدواری کرد: آغاز همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر، شروعی بر رسیدن اهداف ما در پیشگیری از اعتیاد در جامعه کارگری باشد.

وی اظهار داشت: گزارش راهبردی در این حوزه نشان می دهد که ادامه کدام مسیر در راستای مبارزه با مواد مخدر و در قالب طرح یاریگران کار و تولید مناسب است.  

وی در ادامه اضافه کرد: دیدار جامعه کارگری با رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته کارگر نقطه عطفی در حوزه کارگری محسوب می شود و گزارش های حوزه کارگری در این دیدار به حضور ایشان ارائه شد. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    دلمون میخواد نکشیم 22 سال تریاک استفاده کردیم و کار کردیم سخته روحمون در گیره تا جسم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس