اعلام زمان واریز یارانه نقدی بهمن ماه/ دستور توقف مزایده ملک مسکونی والدین شهدا در ازنا

بر اساس آخرین آماری که وجود دارد به ۷۸ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۸۵۶ نفر یارانه نقدی و به ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی پرداخت شده است.

به گزارش مشرق، زمستان سال قبل براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و بااستفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان موظف شد حداکثر ظرف مدت ۳ ماه پس از ابلاغ این قانون، ضمن دهک‌بندی درآمدی کلیهخانوارهای یارانه‌بگیر از طریق شاخص‌های متقن و ثبتی قابل اتکا نسبت به حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پر درآمد اقدامکند، تا منابع حاصل صرف پرداخت یارانه جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر با اولویت خانوارهای تحت پوشش و پشت نوبتی نهادهایحمایتی شود.

پایگاهی برای ترسیم تمکن مالی ایرانیان

پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد شناسنامه رفاهی و اقتصادی افراد ایجاد شده و با ملاک قرار دادن اطلاعات، دهک‌های درآمدی ثروتمند و کم برخوردار را مشخص می‌کند و تحلیل اطلاعات این سامانه مبنای تصمیم‌گیری دولت در پرداخت یارانه و سایر امور قرار می‌گیرد.

بر اساس آخرین آماری که وجود دارد به ۷۸ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۸۵۶ نفر یارانه نقدی و به ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی پرداخت شده است.

پایگاه رفاه ایرانیان به طور دائم بروز می‌شود

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با همکاری نمایندگان مجلس در قانون برنامه بودجه همه دستگاه‌هایی که مشمول ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه بودند، مکلف شدند همکاری کنند.

به گفته ابوحمزه، پایگاه‌های اطلاعاتی اینطور نیست که کارشان تمام شود بلکه مرتب تکمیل تر می‌شوند.

لیست جدید دهک‌بندی به سازمان هدفمندسازی یارانه ارسال شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که پایگاه رفاه ایرانیان تا ۹۵ درصد تکمیل شده آن ۵ درصد به این دلیل است که برخی دستگاه‌هاهنوز به این پایگاه متصل نشده‌اند با این حال ما محتاطانه دهک‌بندی‌ کرده‌ایم و شنبه ۱۷ اردیبهشت لیست دهک بندی اولیه جدید  را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال کردیم.

به گفته عبدالملکی، تغییر در نظام یارانه شاخص‌های فقر را در جامعه بهبود خواهد بخشید چون دهکهای پایین‌تر مبلغ بیشتری دریافت خواهند کرد پس رسیدگی به فقرا بهتر می‌شود.

سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان یارانه می‌گیرند

در نهایت دیشب رئیس جمهور اعلام کرد که به سه دهک نخست از ۱۰ دهک، به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان در ماه اختصاص یابد و در دهک‌های چهارم به بعد هم هر نفر ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

۱۰ درصد جمعیت بی‌نیاز از کمک‌های حمایتی دولت هستند

آنطور که وزیر اقتصاد گفته است،  ۳۰ درصد از جمعیت کشور یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و ۶۰ درصد دیگر، یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت خواهند کرد.

به گفته خاندوزی، ۱۰ درصد از جمعیت بی نیاز از کمک های حمایتی دولت هستند.

مبلغ جدید یارانه معیشتی خانوار

در دهک یک تا سه درآمدی خانواده ۲ نفره ۸۰۰ هزار تومان، خانواده ۳ نفره یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، خانواده ۴ نفره یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و خانواده ۵ نفره ۲ میلیون تومان یارانه معیشتی دریافت خواهد کرد.

در دهک ۴ تا ۹ درآمدی خانواده ۲ نفره ۶۰۰ هزار تومان، خانواده ۳ نفره  ۹۰۰ هزار تومان، خانواده ۴ نفرهیک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و خانواده ۵ نفره یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد.

گفتنی است، رئیس‌جمهوری، شب گذشته در خصوص واریز مبلغ کمک‌معیشتی گفت: پیشنهاد سازمان برنامه این است که به ۳ دهک اول ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر پرداخت شود، یعنی خانواده ۵نفره ۲ میلیون تومان دریافت کنند، نسبت به دهک چهارم به بعد ۳۰۰ هزار تومان هر نفر بگیرند. یارانه نان و دارو را همه دهک‌ها دریافت می‌کنند. قیمت نان و دارو افزایش نمی‌یابد.

همچنین یارانه دارو به‌شکل بیمه پرداخت می‌شود با همین قیمتی که الآن وجود دارد، یعنی یارانه‌ای که واردکننده دارو دریافت می‌کند، در شرایط جدید به بیمه پرداخت می‌شود.

لازم به ذکر است، با آغاز واریز مبالغ یارانه پس از گفتگوی رئیس جمهور با مردم، برخی گزارش‌ها حاکی از اختلاف جزئی این مبلغ با رقم اعلام‌شده  در برخی خانوارهاست.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این مابه‌التفاوت ناشی از کسر مبلغ قسط وام یک‌میلیون‌تومانی کمک‌معیشتی کرونای اعطاشده در مراحل قبلی است.

همچنین سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ۳۰ درصد جمعیت کشور یارانه ۴۰۰هزارتومانی را دریافت می‌کنند. ۶۰ درصد جمعیت نیز یارانه ۳۰۰هزارتومانی دریافت می‌کنند و ۱۰ درصد نیز بی‌نیاز از دریافت یارانه هستند.

در همین رابطه روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: به اطلاع هموطنان می‌رساند پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها، هموطنان برای اعتراض نسبت به یارانه اختصاص‌یافته به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • ایرانی IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    35 8
    بنده حقوق دریافتی سال قبلم 4 میلیون و 200 هزار تومان بود الان شده 7 میلیون و 200 هزار...بهم یک قرون یارانه ندادند نه سال قبل نه امسال...الانم که ثبت نامی برای یارانه نیست...این 78 میلیون نفر یارانه بگیر دقیقا کیا هستند که بنده شاملش نمیشم..؟؟؟؟؟
    • بشار عبدالواحد IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      12 55
      شغلت چیست که 7.200 میگیری؟ ما ماهی2.300 میگیرم خیلی از زندگیمم راضیم. خدا را شاکر باش 7.200 میگیری
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      4 2
      من اونقدر یادم هست که حدود سال 86 دو ماه عقب افتادگی حقوقم رو گرفتم رفتم دو تا سکه خریدم تهش هم باقی موند. که البته الان دیگه نمیشه. این که شما گفتی حقوق سال پیش بنده بود که هرماه رو به سختی با کلی وام رد می کردیم و البته ماهی یک تومان می موند. همین که بفهمیم جایگاهمون ده سال بعد کجاست کفایت می کنه. ضمنا کل هفته رو کار می کنم با تعطیلات و حدود 14 ساعت کار در روز دوجای مختلف. از زندگیم هم لذت نمی برم و برجمون هم ماهی یکبار غذا گرفتن از بیرون هست. اونی هم که ماهی 2.300 می گیره رو انکار نمی کنم ولی خوب خوش به حالش که می تونه زندگیش رو بگذرونه
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      3 7
      شما حتما یه منبع درآمد دیگه مثل شاغل بودن همسر رو داری که یارانه ت قطع شده و یا املاک و خودروهای لوکس و ...
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      4 1
      گفتن دوباره ثبت نام یارانه انجام میدن.. گوش ب اخبار باشین جا نمونین
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      6 9
      رییسی عزیزم خییییییییلی دوست دارم ارز 4200 از دهن شیر کشیدی بیرون ریختی برای ما بدبختا خدا قوت واقعا خیلی عالی هستی مرد بزرگ
  • ایرانی IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    14 9
    والله برای خانواده ما نه 400 تومن واریز شده و نه 300 تومن. نفری 291 هزار تومن واریز شد. هر چقدر هم فکر میکنم نمیدونم جزو کدوم دهک ما رو قرار دادند...
    • مجید IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      10 0
      شما جزو دهک چهار تا نهم هستید. شما وام یک میلیون تومانی دوره کرونا گرفته اید. مبلغ اقساط از یارانه کم شده است. اشتباه نکنیم: این سیصد تومان یا چهارصد تومان شامل یارانه 45 هزار و پانصد تومانی هم می شود. یعنی مجموع یارانه ها شده سیصد یا چهارصد تومان
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      2 0
      وام یک میلیونی کسر شده یعنی ۳۵ هزار تومن کسری داره
    • رضا IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      3 0
      برای شما همون نفری ۳۰۰ تومن واریز شده که اقساط یک میلیون زمان کرونا ازش کم شده به مبلغ۳۵ تومن درواقع شما خانواده ۴ نفری هستید
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      2 0
      اقساط وام کرونایی شما کسر شده افتاد؟
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      10 2
      پول قسط وام یک میلیون تومانی را کم کرده اند
    • محمد IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      4 1
      احتمالا شما وام یک میلیونی را گرفته اید که 35هزا ر تومان قسطش کم میشه
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      4 1
      وجدانا نمیفهمی یا خودت رو زدی به نفهمی؟ یعنی قسط وامت رو هم بقیه مردم باید بدهند؟ اون موقعی که یک میلیون وام میگرفتی باید فکر اینروز رو میکردی
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 0
    این دهک بندی مزخرف است من هیچ چیز ندارم و فقط یک آردی مدل 1379 دارم و خودم م مستاجرم و سه نفر هستیم واریزی 865 تومان است حالا ببینید دهک بندی درست است
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    15 10
    همین که یارانه ایرانیان از 8 میلیون اتباع خارجی جدا شود قطعا خیریتی وجود دارد.8 میلیون اتباع خارجی معغادل یک کشور است.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    4 8
    باید قیمت نان و بنزین بصورت سالانه قیمتش افزایش پیدا کنه تا به جامعه شوک وارد نشه مثلا هر سال سی درصد افزایش قیمت بدن تا قیمتها متعادل بشه
  • بدبخت IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    12 2
    چرا برای بنده با حقوق پنج میلیون یارانه واریز نشده چگونه بنده جزو ده درصد ثروتمندان هستم
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      2 2
      واریز میشه، اگر نشه اعتراض بزن
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 2
    چرا برای بعضی از خانوار ها 2 سری یارانه واریز شده برای بعضی 1 سری دلیل ش چیه
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      2 0
      ۲ بار ریختن واسه ۲ ماه دیگه. هم قسط وام کسر کردن هم یارانه معیشتی را با جدید ادغام کردن که برای ۴ نفر با یارانه ۳۰۰ هزار تومنی میشه ۱۱۶۵۰۰۰ ت
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 1
    با سلام . آیا یک نفره ها خانواده محسوب نمی شوند ؟؟!! در ثبت خبر دقت کنید . پایدار باشید .
  • بازنشسته IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    11 2
    ماشینم پی کی مدل۸۴ آپارتمان ۶۳ متری متعلق به همسرم حقوقم ماهی ششملیون .مدت هشت ساله یارانه ام رو قطع کردن چرا ؟ این هفتاد و هشت ملیون یارانه بگیر که دولت ارائه میده چرا شامل حال ما نمیشه مگر جمعیت کشور هشتاد ملیون نیست .
    • حسین IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      4 1
      78 میلیون نفر ارواح سرگردان هستن که نیستن ولی هستن چون یارانه می گیرن .
    • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      3 6
      وضع مالیت خوبه ،هم اینکه یه سرپناهی خدارو شاکر‌باش و حقوق وبیمه هم داری و خدارو تا آن جا که میتونی شاکر باش
    • ناشناس IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      0 1
      به این بنده می گن شاکر باش ، البته خوبه ولی جای تعجب اونه که سرپناه نیاز اولیه زندگیه و چون سرپناه داره باید از گرسنگی بمیره؟ من خودم کارمند هستم و جزء 10 درصد حساب کردن
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 0
    برای ما به صورت دو مرحله واریز شد، هر بار یک میلیون و دویست، جمعاً دو میلیون و چهارصد. یعنی یارانه ماه بعدی رو هم واریز کردن؟؟؟؟؟
  • پ.س IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    8 2
    نا عادلانه هست وباید جوابگو باشند،کسانی که طلا ودلار را در خانه ها انبار میکنند مشمول گرفتن یارانه هستند،باز نشسته ای که چندرغاز پول دربانک دارد تا کمک خرجی اش بشه،شده مرفه، متاسفیم
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 1
    بااعث خوشحالی و امید به آینده است که آقای رییسی در گیر حاشیه نشده و مستقیم رفته سراغ دردهای اصلی فقط زمان میبرد که کارهای ایشان آثارش در جامعه و اقتصاد نمایان شود و لی بانیان وضع موجود که خوب میدانند چه اتفاقی در شرف وقوع است برای زنده ماندن خود در سپهر سیاسی شروع کرده اند به نا امیدی مردم چرا که اگر ایشان موفق شود تا سالیان سال از شر بانیان وضع موجود در امانیم. خدایا کمکش کن
  • محمد د IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    4 1
    از خدا بترسید / در سامانه رفا درآمد ماهیانه مرا 24 میلیون تومتن زده اند روح من خبردار نیست حقوق من کارمند نصف این هم نیست با دو بچه دانشجو معلوم نیست این معیارها را چگونه انتخاب کرده اند مثلا کارمندی در سال 98 ماشینی خریده بعد تصادف می کند یا هزاران انتفاق دیگر بدون دلیل یارانه اش را قطع میکنند که مثلا دو ماشین دارید آیا فرزندان ما که مرد شده اند و بی کار انسان نیستند . در ثبت یارانه معیشتی نابرابری فراوان است بداد مردم برسید
  • محمد IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 1
    حقوق مرا زدن 24 میلیون درآمد ماهانه بخدا دروغ محض است من کارمندم و حقوقم مشخصه. خدا می دونه بر چه مبنای دهک ها را ثبت می کنند صدها فامیل و دوست یارانه نمیگبیرمند این 90% منلت کیا هستند
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    4 2
    آقا یارانه نمی خوایم نون فانتزی کوچیک توی شهر ما که هنوز طرح اجرا نشده از۶ هزار رسیده به ۲۰ هزار میگن فردا گرونتر هم میشه هر چند خودشون نرخ میگذارند اما ما مردم چه گناهی کردیم بخوابم ۱۰ روز هم نان فانتزی فقط بزرگش رو بخریم میشه ۴۰۰ هزار این ۴۰۰ هزار چه ارزشی داره؟؟ نخواستیم
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 1
    با اینکه خانواده ۴ نفره و مددجوی بهزیستی هستم ما را دهک ۴ به بعد محاسبه کرده و به ما نفری ۳۰۰ هزار تومن تعلق گرفته که اعتراض دارم و قبلا ما را دهک ۱ تا ۳ حساب کردند.. یارانه معیشتی را با یارانه جدید ادغام کردند و ۳۵ هزار تومن بابت بازپرداخت اقساط وام کسر کردند شد ۱۱۶۵۰۰۰ تومن. این مبلغ ۲ بار واریز شده که برای ۲ ماه است.
    • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      0 0
      سلام ما هم مددجوی بهزیستی هستیم واسه ما هم نفری300تومن واریز کردن که 4نفره هستیم شده 1165تومن
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 3
    بابام بارنشسته تامین اجتماعی است و ۱۴ م در ماه حقوق میگیره چرا یارانه ۳۰۰ ت دادن و ۴۰۰ ت ندادن؟
  • مهدی IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 2
    برای ما نفری ۳۰۰واریز کردن تحت حمتیت بهزیستی هم هستیم نه خونه داریم نه ماشین نمی دونم چطوری دهک بندی کردین
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      3 3
      باز غرغر شروع شد لیاق ت شما همون حسن کلید بود
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    من خانمم پدرش قبلاً یارانه ش قطع کرده بعد که ازدواج کردیم هر کاری کردیم وصل نشد بعد که بچه دار شدیم خودم و بچه را پرداخت می کردن الان هم کلاقطع کردن پ خانواده سه نفره را دو نفر حساب کردن تو این وضعیت 750 پول پوشک بچه میدم گرونی هم که درست کردن من باید چیکار کنم این چه جور حمایت از خانواده ای هست آخه خانواده من تحت تکفلم سه نفره نه دو نفر
  • بختیاری IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 2
    در مجموعه 20 میلیون یارانه و معیشتی میدادن بقیه هم سرکاری هست والسلام خودتون را خسته نکنید
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 1
    یارانه معیشتی این ماه را چرا واریز نکردین
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 0
    کسی اطلاع داره چگونه باید از دهک بندی خودمون مطلع بشیم و از کجا باید به دهک خودمون اعتراض کنیم؟؟
  • محمد IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    4 2
    بنده بازنشسته آموزش و پرورش هستمبعد از 40سال سابقه حدود 8 میلیون حقوق می گیرم .بنده جز 10 درصد مرفه جامعه قرار گرفته ام که نیازی به یارانه ندارم.واقعا به این عدالت اقتصادی!!!!
    • ناشناس IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      0 1
      الان هست به شما حمله میکنن که چرا این حرف رو می زنی
  • محمد IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 2
    بنده بازنشسته آموزش و پرورش هستمبعد از 40سال سابقه حدود 8 میلیون حقوق می گیرم .بنده جز 10 درصد مرفه جامعه قرار گرفته ام که نیازی به یارانه ندارم.واقعا به این عدالت اقتصادی!!!!
  • DE ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 1
    یارانه بسیاری از کم درآمدها را مدتهاست قطع کرده اند که این تعداد مشمول دریافت یارانه جدید هم که فعلا درحد وعده است نمی شوند .
  • رضا IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 1
    این چه وضعشه؟من کارگرم و حقوقم 5 میلیون .بهم هیچی واریز نشده .کسانی هستن که تریلی دارن و ماهی 100 میلیون درآمد دارن و یارانه رو گرفتن...به داد مردم برسید
  • علی IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 1
    با این دهک بندیتون ۵۰ درصد مردم دهک ۱۰ هستن
  • حسین IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    من بازنشسته ناجامبتلا به سرطان معده به یه ماشین که چند ساله فروختیم اما پلاکشو عوض نکرده یارانه ام رو قطع کردن الان بادوزندگی چهارتا بچه عدالته مستاجرم هستم خواهشابازبینی اطلاعات روکامل نگاه کنید
  • 0558193722 IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    اعتراض به دهکهامانه خونه داریم نه پول مستاجریم ماشین نداریم ولی دهک ۴به بالاحساب میشیم
  • مجید IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    سلام من بازنشسته وجانباز هستم.۵ سر عاعله دارم ۲ تا از فرزندانم جداشدند ومستاجر اجارنامه هاشون هست با زندگی نمیکنن..یکی تهران مستاجر هست دیگری بندر عباس..بخاطر کمک ب من یارنه هشون جدا نکردند من چند جا وام گرفتم..هردو فزندم بخاطر شرایط بد اقتصادی سن ازدواج ش ن گذشته..بعد رفتم داخل هک ۱۰ یعنی با اختلاس گر ها وانهایی ک تا الان عرض دولتی میگرفتن وچیزی وارد نمکیردند.و وزرا ونمایندها مجلس ک هر کدام ده َشغل دارامدی بالا دارند تو یک کفه ترازو قرار گرفتم..
  • اسماعیل۵ IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    بنده ماهی هشت میلییون دریافحقوق دارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس