کد خبر 1372744
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲
جنگ ستارگان والیبال جهان در تهران

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از ۲۴ اردیبهشت آغاز می‌شود و تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها با ستارگان مطرح جهان به مدت ۷ روز در تهران به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش مشرق، بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۲ از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت با حضور هشت تیم به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران و در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد. تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها بهترین و مشهورترین بازیکنان جهان را برای کسب جام بیست‌ودوم جذب کردند و این موضوع جذابیت بازی‌های تهران را دو چندان کرده است.

نخستین دوره این رقابت‌ها در سال ۱۹۹۹ در چین برگزار شد و به غیر از سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۲۰ که این مسابقات به دلیل شیوع بیماری سارس و کووید ۱۹ برگزار نشد، در سایر سال‌ها رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا برگزار شده است. بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از ۲۴ اردیبهشت در تهران آغاز می‌شود تا والیبال ایران برای چهارمین بار در این رقابت‌ها میزبان باشد. جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۰۲ برای نخستین بار میزبان این رقابت‌ها شد و در سال‌های  ۲۰۰۴ و ۲۰۱۳ نیز میزبانی به ایران رسید.

تیم‌های شهداب یزد به عنوان قهرمان لیگ برتر سال ۱۴۰۰ و پیکان تهران به عنوان میزبان، نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هستند. شهدابی‌ها نخستین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کنند اما پیکان سابقه دیرینه در این مسابقات دارد.

جنگ ستارگان والیبال جهان در تهران

* جنگ ستارگان در تهران

تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا با ستارگان مطرح والیبال جهان به مدت هفت روز در تهران به مصاف یکدیگر می‌روند. باشگاه‌ والیبال پیکان به عنوان پرافتخارترین تیم آسیا به منظور حضوری مقتدرانه در رقابت‌های جام باشگاه‌های قاره کهن با تیمی قدرتمند در این مسابقات شرکت می‌کند.

باشگاه پیکان به طور رسمی اعلام کرد که اروین انگاپت، نیمیر عبدالعزیز، سعید معروف و سیدمحمد موسوی در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا این تیم را همراهی خواهند کرد. بر این اساس نیمیر عبدالعزیز ستاره تیم ملی هلند و اروین انگاپت بازیکن ارزشمند تیم ملی فرانسه که هردو عضو باشگاه مودنای ایتالیا هستند ، به پیکان ملحق شده‌اند. همچنین سعید معروف و سیدمحمد موسوی دو ستاره سابق تیم ملی ایران که در سال‌های گذشته عناوین جهانی مختلفی را به دست آورده‌اند هم یار پیکان در رقابت‌های آسیایی خواهند بود.

همچنین با اعلام باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت شهداب یزد جانگردن پرین (John Gordon Perrin) دریافت قدرتی و ستاره تیم ملی کانادا و باشگاه «لوکوموتیو نووسیبرسک روسیه» با عقد قراردادی رسمی برای حضور در رقابت های جام باشگاه های آسیا به عضویت تیم والیبال مقاومت شهداب یزد درآمد.

فهرست اولیه تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها نشان می‌دهد که دیگر تیم‌های شرکت کننده نیز با بازیکنان مطرحی در این مسابقات حضور می‌یابند. دیمیتری موزرسکی بازیکن ۲۱۸ سانتی متر تیم ملی روسیه که با تیم سانتوری ژاپن به تهران می‌آید از جمله این بازیکنان است.

جنگ ستارگان والیبال جهان در تهران

* طلوع‌کیان: برای خوشرنگ‌ترین مدال در نخستین حضور تلاش می‌کنیم

علیرضا طلوع‌کیان، سرمربی تیم والیبال مقاومت شهداب یزد با تاکید بر این‌که شهدابی‌ها قصد دارند نماینده شایسته ای برای ایران در این رقابت‌ها باشند، گفت: از هفته اول اردیبهشت تمرینات آماده سازی را شروع کردیم. هر چند زمان‌بندی مسابقات به گونه‌ای بود که نتوانستیم کار گروهی چندانی انجام دهیم، اما شرایط بدنی بازیکنان رو به بهبود است. هنوز یک هفته زمان داریم و تا روز مسابقات ترکیب نهایی تیم مشخص خواهد شد.

علیرضا طلوع‌کیان درباره حریفان تیم مقاومت شهداب یزد در این دوره از مسابقات، اظهار کرد: در فاصله یک هفته مانده به مسابقات مشخص شد که حریف اول ما تغییر کرده و تیم اربیل عراق جایگزین البحری شده است. متاسفانه به دلیل این‌که مسابقات باشگاه‌های آسیا در تقویم رسمی فدراسیون جهانی نیست، این مشکلات وجود دارد.

مربی تیم ملی والیبال با ابراز خرسندی از افزوده شدن بازیکنان ملی‌پوش مقاومت شهداب یزد به تمرینات این تیم گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت از روز شنبه هفته جاری بازیکنانی که در اردوی تیم ملی بودند به تمرینات مقاومت شهداب اضافه شدند. بازیکنان خارجی هنوز درگیر بازی‌های باشگاهی کشور خود هستند و به تیم ملحق نشده‌اند.

طلوع‌کیان که تجربه مربیگری در تیم‌های پیکان، صنام، کاله و سایپا را در کارنامه کار خود دارد، در خصوص حضور در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۲ توضیح داد: به شخصه تجربه چهار بار حضور در این مسابقات را دارم که در این حضور چهار طلا و یک برنز باشگاه‌های جهان را کسب کردم، اما این اولین حضور بین‌المللی تیم مقاومت شهداب یزد است.

جنگ ستارگان والیبال جهان در تهران

وی با اشاره به‌ موفقیت‌های تیم مقاومت شهداب یزد در مسابقات داخلی، افزود: حضور در مسابقات بین‌المللی بسیار متفاوت است. تیم مدیریتی و کادر فنی تلاش بسیاری برای آماده‌سازی بازیکنان داشتند حتی از برخی بازیکنان خارج از تیم برای تمرین دادن استفاده شد تا بازیکنان شهداب آماده‌تر شوند. تمام بازیکنان و کادر فنی تیم مقاومت شهداب با انگیزه بالا تلاش می‌کنند تا خوشرنگ ترین مدال مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۲ را به دست آورند.

* اکبری: ارزیابی درستی از حریفان ندارم

پیمان اکبری، سرمربی تیم پیکان تهران درباره آمادگی شاگردان برای حضور در این مسابقات، گفت: از ۲۲ فروردین تمرینات خود را آغاز کردیم اما به دلیل این که بسیاری از بازیکنان در اردوی تیم ملی حضور داشتند، تمرینات به صورت ناقص انجام شد. در این مدت که بازیکنان تیم ملی را در اختیار نداشتیم، تلاش کردیم بازیکنانی که در باشگاه هستند را از نظر بدنی آماده نگاه داریم تا این که بازیکنان تیم ملی به ترکیب اضافه شوند و با چند جلسه تمرین هماهنگی، آماده حضور در مسابقات شویم.

وی افزود: هنوز اعضای تیم از نظر بدنی به شرایط ایده‌آلی که می‌خواهیم نرسیده‌اند، البته این موضوع طبیعی است چون تمرینات را کمی دیر شروع کردیم و تا زمان مسابقات یک هفته زمان داریم و سعی می‌کنیم در روزهای آینده تیم را به شرایط خوبی از نظر بدنی برسانیم.

جنگ ستارگان والیبال جهان در تهران

سرمربی تیم پیکان با بیان این‌که تمرینات هماهنگی تیم پیکان از این هفته آغاز می‌شود و این تمرینات فشرده خواهد بود، تصریح کرد: خداراشکر بچه‌ها انگیزه خوبی دارند. تمرینات به خوبی پیش می‌رود و بازیکنان دوست دارند عملکرد خوبی در جام باشگاه‌های آسیا داشته باشند.

* نگاهی به رکوردهای دست نیافتنی ایران

والیبال ایران با ۲۲ مدال شامل ۱۵ طلا، چهار نقره و سه نشان برنز پرافتخارترین کشور قاره کهن آسیا در این رقابت‌ها محسوب می‌شود که این رکورد تا سال‌های متوالی حتی اگر نمایندگان ایران مدالی کسب نکند، پابرجا خواهد بود.

از نظر تعداد قهرمانی کره‌جنوبی با دو مدال طلا در رتبه دوم آماری این مسابقات قرار دارد، اما از نظر تعداد مدال‌ها قطر با ۱۱ مدال شامل یک طلا، ۶ نقره و چهار برنز دومین کشور پرافتخار محسوب می‌شود.

تیم پیکان تهران با هفت قهرمانی، دو نایب قهرمانی و دو نشان برنز پرافتخارترین باشگاه آسیا در این رقابت‌ها است که امسال نیز به عنوان میزبان در این مسابقات شرکت می‌کند. پیکانی‌ها که عنوان سومی جهان را نیز در پرونده کاری خود دارند، در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ شش قهرمانی متوالی در این مسابقات به دست آوردند.

نماینده ورامین و بانک سرمایه نیز با دو قهرمانی و صنام، کاله مازندران، خاتم اردکان و فولاد سیرجان ایرانیان نیز با یک قهرمانی از باشگاه‌های افتخارآفرین ایران در این رقابت‌ها هستند. صنام، سایپا و کاله مازندران نیز یک عنوان نایب قهرمانی در این مسابقات دارند. در برخی سال‌ها همانند امسال دو نماینده از ایران در این رقابت‌ها حضور داشتند.

جنگ ستارگان والیبال جهان در تهران

* حضور شش ایرانی در کمیته فنی

کنفدراسیون والیبال آسیا هشت نفر را به عنوان اعضای کمیته کنترل رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا معرفی کرده است که ۶ ایرانی در بین آن‌ها قرار دارند.

فهرست اعضا به شرح زیر است:

رئیس کمیته کنترل: امیل جبور (لبنان)

کمیته فنی: محمود افشاردوست (ایران) و امیر طلوع‌کیان (ایران)

کمیته داوری: فرهاد شاهمیری (ایران) و جیراچای (تایلند)

پزشکی: دکتر غلامرضا نوروزی (ایران)

V.I.S: مرتضی افجه‌ای (ایران)

رسانه‌ای: مریم حسابی (ایران)

* اجازه حضور دو بازیکن خارجی در زمین

کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) به تیم‌های شرکت کننده در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۲ مجوز استفاده از دو بازیکن خارجی در جمع بازیکنان داخل زمین را داده است.

جنگ ستارگان والیبال جهان در تهران

کنفدراسیون والیبال آسیا برای جذب بازیکن خارجی محدودیتی برای تیم‌های شرکت کننده در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۲ قائل نشده است، اما تیم‌ها در زمین مسابقه تنها اجازه استفاده از دو بازیکن خارجی را دارند. داشتن ITC دوره زمانی ۲۰۲۱ – ۲۰۲۲ برای بازیکنان خارجی تیم‌ها الزامی است.

گروه‌بندی و برنامه کامل مسابقات به شرح زیر است:

گروه‌بندی مرحله مقدماتی بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا بدین شکل است:

گروه A : ایران (پیکان)،  تایلند (ناخون راتچاسیمای)، عراق (گاز جنوبی) و ژاپن (سانتوری سانبردز)

گروه B : ایران (مقاومت شهداب یزد)، قطر (الریان)، قزاقستان (تاراز) و عراق (اربیل)

 کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) برنامه مرحله گروهی این رقابت‌ها را اعلام کرد که به شرح زیر است:

شنبه ۲۴ اردیبهشت

ساعت ۱۰؛ ژاپن (سانتوری سانبردز) – تایلند (ناخون راتچاسیمای)

ساعت ۱۳: قطر (الریان) – قزاقستان (تاراز)

ساعت ۱۶: ایران (پیکان) – عراق (گاز جنوبی)

ساعت ۱۹: ایران (مقاومت شهداب یزد) – عراق (اربیل)

یکشنبه ۲۵ اردیبهشت

ساعت ۱۰؛ تایلند (ناخون راتچاسیمای) – عراق (گاز جنوبی)

ساعت ۱۳: قزاقستان (تاراز)  – عراق (اربیل)

ساعت ۱۶: ژاپن (سانتوری سانبردز) – ایران (پیکان)

ساعت ۱۹: قطر (الریان) – ایران (مقاومت شهداب یزد)

دوشنبه ۲۶ اردیبهشت

ساعت ۱۰؛ ژاپن (سانتوری سانبردز) – عراق (گاز جنوبی)

ساعت ۱۳: عراق (اربیل) – قطر (الریان)

ساعت ۱۶: ایران (پیکان) – تایلند (ناخون راتچاسیمای)

ساعت ۱۹: ایران (مقاومت شهداب یزد) – قزاقستان (تاراز)

جنگ ستارگان والیبال جهان در تهران

 روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها استراحت دارند و در مرحله یک چهارم نهایی (چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت) تیم‌های اول تا چهارم جدول گروه A به صورت ضربدری به مصاف تیم‌های اول تا چهارم گروه B می‌روند.

مراحل نیمه‌نهایی و نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۲ نیز روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت پیگیری خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    این چه مسابقات آسیاییه که از کره و چین و استرالیا کسی نسیت عراق مگه والیبال قوی داره از 8تیم دوتا مال ایرانه و 2تا مال عراق مسابقاتش بنظر میاد سطح پایینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس