کد خبر 1372547
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
ناکامی طرح عناصر داعش برای فرار بزرگ از زندان بابل در عراق

منابع عراقی از ناکامی طرحی بزرگ با مشارکت برخی طرف‌های بیگانه برای فراری دادن زندانیان داعشی از زندان الکفل در استان بابل خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه عراقی المعلومه، یک طرح بزرگ برای فرار زندانیان داعشی از زندان الکفل در استان بابل عراق کشف و خنثی شد.

بنابراین گزارش، این طرح قرار بود با حمایت طرف‌های بیگانه اجرا شده و موجبات فرار عناصر داعشی که اغلب به دلیل داشتن پرونده تروریستی به اعدام و حبس ابد محکوم شده‌اند را فراهم کند.

یک منبع عراقی در این باره بیان داشت که طی ۴۸ ساعت گذشته، بزرگترین نقشه فرار زندانیان محکوم به اعدام و حبس ابد به دلیل داشتن پرونده‌های تروریستی در زندان الکفل واقع در استان بابل خنثی شده است.

این نقشه براین اساس طراحی شده بودکه تعدادی از زندانیان با نوشیدن فاضلاب، وضعیت سلامتی خود را به خطر اندازند تا به ناچار به بیمارستان انتقال یابند تا از این طریق امکان فرار آنها از بیمارستان مهیا شود.

بنابراین گزارش، برخی از زندانیان بر اثر عوارض شدید نوشیدن فاضلاب، جان خود را از دست داده و برخی دیگر دچار نارسایی کلیوی شده اند.

بنا بر اعلام این منبع عراقی، نقشه فرار زندانیان داعشی، یک نقشه با برنامه‌ریزی دقیق بوده که به نظر می‌رسد مدتها برای آن برنامه‌ریزی شده بود. ماجرای این طرح ناکام مانده بسیار شبیه ماجرای فرار زندانیان از زندان ابوغریب در سال ۲۰۱۳ پیش از حمله داعش به عراق در تابستان ۲۰۱۴ بود.

اطلاعات اولیه تأیید شده نشان می‌دهد که این طرح از حمایت نهادهای بین المللی در سطح برنامه‌ریزی، پشتیبانی لجستیکی و مالی و همچنین آماده‌سازی خودروها و وسایل نقلیه برای فرار زندانیان برخوردار بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس