رشد ۱۱۴ درصدی صادرات ایران به لهستان

سخنگوی گمرک ایران از رشد ۱۱۴ درصدی صادرات ایران به لهستان خبر داد.

به گزارش مشرق، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران در خصوص روابط تجاری ایران با لهستان، توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۲ هزار و ۶۶۴ تن کالا به ارزش ۵۳ میلیون و ۱۹۸ هزار دلار بین ایران و لهستان تبادل شد که با رشد ۷۹ درصدی در وزن و ۲۸ درصدی در ارزش همراه بوده است.

سخنگوی گمرک ایران افزود: صادرات کشورمان به لهستان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۸ هزار و ۱۳۴ تن کالا، به ارزش ۲۴ میلیون و ۵۹ هزار و ۹۵۷ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه، رشد ۱۴۵ درصدی در وزن و ۱۱۴ درصدی در ارزش داشته است.

لطیفی در خصوص واردات از لهستان گفت: چهار هزار و ۵۳۰ تن کالا به ارزش ۲۹ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۲۷ دلار نیز در سال ۱۴۰۰ از لهستان وارد کشورمان شده که با کاهش ۱۴ درصدی در وزن و چهار درصدی در ارزش همراه بوده است.

وی در خصوص کالاهای صادره به لهستان توضیح داد: مواد شیمیایی، انگور خشک، روده گوسفند، آب میوه، خشکبار، ملامین، خرما، پارچه، قطعات خودرو، آینه و شیشه، مکمل غذایی، عصاره‌های گیاهی، سبزیجات و میوه، کف پوش، میله‌های آهنی، زرشک، سیم و کابل، مشتقات نفتی، مجسمه، مصالح ساختمانی، لوازم الکترونیکی و صنعتی و انواع گل خشک و زعفران از کالاهای صادراتی ایران در سال ۱۴۰۰ به لهستان بودند.

لطیفی در خصوص کالاهای وارداتی از کشور لهستان گفت: تراکتور، ماشین آلات معدنی، بذر چغندر، رینگ موتور، آنتی اکسیدان، بردهای الکترونیکی، مکمل‌های غذایی، مفتول فلزی، دستگاه‌های حفاری، کاغذ، کمباین، لوازم و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، ماشین آلات بسته بندی و قطعات خودرو عمده کالاهای وارداتی از لهستان به ایران بودند.

گفتنی است، از سال ۱۳۰۵ شمسی، روابط رسمی ایران با کشور لهستان آغاز شده و هم اکنون روابط رسمی دو کشور در آستانه ۹۶ سالگی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    ای برادر. چه صادراتی..... یکدگروه به ازدیاد صادرات غیر نفتی تشویق می کنند گروه دیگر به آب بر بودن کالای صادراتی ایراد می گیرند. و اکنون گندم بر بودن. انگور خشک، روده گوسفند، آب میوه، خشکبار، خرما، عصاره‌های گیاهی، سبزیجات و میوه، اینها مورد دارند
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    برگزاری کنفرانس ضد ایرانی در لهستان توسط آمریکا ... تهدیدهای حقوق بشر و تشبیه ایران به آلمان هیتلری توسط نماینده لهستان در پارلمان اروپا و دشمنی های فراوان دیگر این کشور نمکدان شکن را از یاد نبرده ایم و حالا که تبدیل شده به پایگاه ناتو در برابر روسیه و گاز و نفتش دچار مشکل شده آمده که با جمهوری اسلامی دوستی کند و از مشترکات حرف می زند. ان شاء الله همه این مسائل را آقایان مسئول نیز در نظر بگیرند. کشتیش به گل نشسته که آمده و دم از دوستی می زند و گرنه ذاتش همان است که همین چند ماه پیش بارها بروز می داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس