کد خبر 1371463
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
انقلاب ژاوی در بارسلونا

باشگاه بارسلونا قصد دارد تغییرات بسیاری را در تابستان پیش‌رو در ترکیب تیمش ایجاد کند.

به گزارش مشرق، ژاوی چند روز قبل اعلام کرد که بارسلونا باید در هر پست دو بازیکن درجه یک در اختیار داشته باشد. مشخص است که این مربی بالاخره این شانس را دارد که تیمش را از ابتدا با درخواست خودش شکل دهد.

علیرغم این واقعیت که آنها خریدهایی را در پنجره نقل و انتقالات زمستانی برای او انجام دادند اما ژاوی جای مانور زیادی نداشت. حالا او در انتظار پنجره نقل و انتقالات پیش‌روست و شرایط متفاوت خواهد بود.

مدیریت ورزشی این باشگاه از مدت‌ها قبل در حال کار روی این شرایط است. تمدید قراردادهای اعلام شده علنی‌ترین بخش ماجراست اما در عین حال تلاش‌هایی در پشت صحنه برای نهایی کردن جذب بازیکنان جدید در این تابستان انجام شده است.

انقلاب ژاوی در بارسلونا

نباید بازیکنان قرضی که در پایان فصل بار دیگر به نوکمپ بازخواهند گشت را فراموش کنیم. اینیاکی پنیا، پیانیچ، کوتینیو، ترینکائو و کویادو. از این بین تنها بازیکن اول در دسترس خواهد بود و انتظار می‌رود که این باشگاه درآمدی از فروش سایر این بازیکنان داشته باشد.

احتمالا تغییراتی در تمامی خطوط بارسا شاهد خواهیم بود. با توجه به شرایط مالی این باشگاه، چنین کاری نیازمند همکاری دقیق تمامی مدیران این باشگاه و رییس آن است. دورانی دشوار و پر ریسک در پیش است.

دروازه

انتظار می‌رود که تغییری در دروازه در پیش باشد. این به خاطر در خطر بودن جایگاه ترشتگن نیست، بلکه به خاطر جدایی احتمالی نتو است. او مدتی است که در انتظار جدایی از این باشگاه است و قراردادش تا سال ۲۰۲۳ ادامه دارد. قصد این باشگاه این است که جای خالی او را با حضور اینیاکی پر کند.

انقلاب ژاوی در بارسلونا

سمت راست

آنها در حال حاضر دنی آلوس، سرجینیو دِست و سرخیو روبرتو را دارند. این بازیکن آمریکایی شانس جدایی دارد، روبرتو تمدید کرده و به نظر می‌رسد که آلوس در این تیم بماند. این باشگاه منتظر نهایی شدن شرایط جذب سزار آسپیلیکوئتا است.

دفاع میانی

اقداماتی در این پست صورت خواهد گرفت. اریک گارسیا، جرارد پیکه و آرائوخو از بین بازیکنان فعلی در پروژه جدید حضور خواهند داشت. قصد آنها این است که لنگله، ساموئل اومتیتی و مینگوئزا را کنار بگذارند اما به نظر می‌رسد که پیدا کردن تیم برای آنها کار آسانی باشد. زوج خط دفاعی قرار است با حضور کریستنسن از چلسی تکمیل شود.

سمت چپ

شاید جایگاهی که بیشترین مشکل و نواقص را در تیم دارد همین جا باشد. تنها بازیکن تخصصی در این پست یوردی آلبا است. آنها می‌خواهند بازیکنی را به خدمت بگیرند تا از حضور مدافع مطمئن دیگری در این پست بهره ببرند. گایا یا مارکوس آلونسو جزو گزینه‌هایی هستند که احتمال جذب دارند.

انقلاب ژاوی در بارسلونا

هافبک دفاعی

بازیکن متخصص در این پست سرخیو بوسکتس است. او جانشینانی چون فرانکی دی‌یونگ یا نیکو در تیم فعلی دارد. جذب کسیه ضریب اطمینان این پست را بالا می‌برد.

مرکز میدان

این پست با حضور بازیکنانی چون فرانکی دی‌یونگ، پدری، نیکو و گاوی به خوبی پوشش داده شده است. اگر این بازیکن هلندی در طول تابستان به فروش برسد، بازیکن دیگری باید به خدمت گرفته شود. به علاوه، ریکی پوچ احتمالا تصمیم به ترک باشگاه در پایان فصل داشته باشد. هیچ مربی‌ای تصمیم به استفاده از او از زمان حضورش در تیم اول در سال ۲۰۱۹ نداشته است.

بال راست

سرنوشت این پست تا حد زیادی بستگی به اتفاقی که برای دمبله رخ خواهد داد دارد. اگر او قراردادش را تمدید کند، همچنان در این پست خواهد ماند. او می‌تواند با فران تورس همکاری کند که امسال در سمت چپ بازی کرده اما نمایش بهتری در سمت راست ارائه می‌دهد. اگر دمبله جدا شود، گزینه‌هایی مانند جذب رافینیا فعال می‌شود. احتمال ادامه حضور آداما ترائوره هم هست.

انقلاب ژاوی در بارسلونا

مهاجم نوک

یکی از مهم‌ترین اهداف و در عین حال گیج کننده‌ترین آنها همین پست است. برای بهبود شرایط این پست باید هزینه زیادی صورت بگیرد و بارسا با مشکلات مالی بسیاری روبرو است. اوبامیانگ در حال حاضر گزینه اصلی است و مارتین برایثویت احتمالا جدا خواهد شد. قرارداد قرضی لوک دی‌یونگ به پایان می‌رسد. بازیکنان دیگری هم هستند که می‌توانند در این پست بازی کنند، مانند دیپای، آنسو فاتی و خود فران تورس اما آنها قصد دارند بازیکنی با قدرت هجومی مرگبار مانند لواندوفسکی را به خدمت بگیرند.

بال چپ

این پست اصولا باید با حضور آنسو فاتی، فران تورس و دیپای پوشش داده شود. فروش دیپای می‌تواند سود خوبی برای باشگاه داشته باشد، هرچند او در حال حاضر اعلام کرده که تصمیمی برای جدایی ندارد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    خاوی درست نه ژاوی بیسواد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس