کد خبر 1371245
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
جشن خودکفایی انرژی لهستان و لیتوانی برپا شد

لهستان و کشورهای بالتیک خط لوله گاز جدیدی را افتتاح کردند که شمال شرق اتحادیه اروپا را با بقیه بلوک مرتبط می‌کند، که این گامی بسیار مهم برای کاهش وابستگی به گاز روسیه است.

به گزارش مشرق، لهستان و کشورهای بالتیک خط لوله گاز جدیدی را افتتاح کردند که شمال شرق اتحادیه اروپا را با بقیه بلوک مرتبط می‌کند، که این گامی بسیار مهم برای کاهش وابستگی به گاز روسیه است.

بیشتر بخوانید:

اوکراین به انبار مهمات روسیه حمله کرد

هشدار تازه روسیه؛ دارایی کشورهای متخاصم را مصادره می‌کنیم

این خط لوله ۵۰۸ کیلومتری که شبکه‌های گاز لهستان و لیتوانی را به هم متصل می‌کند، سالانه حدود دو میلیارد متر مکعب گاز را در هر دو جهت انتقال خواهد داد. به لطف اتصالات داخلی در منطقه، لتونی، استونی و فنلاند به شبکه گسترده‌تر خط لوله گاز اروپا دسترسی خواهند داشت.

کمیسیون اروپا برنامه‌هایی را برای اعمال تدریجی ممنوعیت واردات نفت روسیه به عنوان بخشی از بسته جدید تحریم‌ها علیه مسکو به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین، فاش کرد. اگر کشورهای عضو با تحریم نفت موافقت کنند، این قوی‌ترین اقدام اتحادیه اروپا علیه بخش انرژی روسیه خواهد بود

هفته گذشته، گازپروم روسیه تحویل گاز به لهستان و بلغارستان را به دلیل تلاش برای ایجاد اختلاف بین کشورهای اروپایی متوقف کرد. اما افزایش تعداد اتصالات بین شبکه‌های گاز به این معنی است که کشورهای اروپایی بهتر می‌توانند از اعمال فشار روسیه بر برخی کشورها جلوگیری کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    17 4
    خودکفایی این نیست
    • محمد IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      14 19
      خود کفایی یعنی هزاران کیلومتر لوله گزاری از کرمان تامرز زاهدان و حتی باپول ایران داخل پاکستان که گاز صادراتی آنوقت پاکستان بگه به گاز ایران نیاز نداریم.لعنت به روسیه وعواملش تو ایران
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 2
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      1 1
      باز که کپی کردی روانی
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    3 5
    چند سال دیگه ایالات متحده با خیال راحت از ارزانی و بدون رقابت، گاز روسیه رو نصیب خود میکنه!
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      1 0
      استراحت کن، از اثرات بیخوابیه
  • BE ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    15 3
    این خبرها از نوعه ملغ زدنهای چرچیل در جنگ دوم هست که موشک آلمانی میخورد وسط لندن میگفت خورده تو دریا. از همون نوعی که الان هم هر روز میده بیرون نصف ارتشه روسیه نابود شده و فردا زلنسکی در مسکو سخنرانی داره خخخخخخ آخه یکی نیست بگه خطه لوله خالی به چه درد میخوره؟ گازش از کجا میاد؟ اونوقت اگر لهستان و لیتوانی گاز دارن چرا تازه به فکر کمک به اروپا افتادن؟ خخخخخخخ
    • ناشناسس IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      1 2
      تو نگران نباش، شعورشان میرسه که پروژه را انجام داده اند فقط روسیه صاحب گاز نیست که قطر، الجزایر، اسراییل و اخیراً ترکیه و خیلی از کشورهای دیگر خاورمیانه دارای منابع گاز هستند
    • BE ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      1 0
      من نگران اروپا نیستم اتفاقا خیلی خوشحالم که بسیار کودن هستند به خاطره شیطان بزرگی که در اونور اقیانوسه با همسایه روس خودشون در افتادند و حالا مجبورند برای ۲ دقیقه دوش آبه گرم تو خونه خودشون فقط ۵ ایرو پوله گاز بدند! من نگرانه شما هستم که تو اروپا نیستی ولی خیلی راحت از اینجا حرف میزنی. ماهواره و سفر دو سه روزه به آنتالیا شناختی از اروپا بهت نیمده. آره جوجه!
  • UA ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    10 1
    مگه گاز رو از کجا می‌خوام وارد کنند ؟ از نروژ. ولی نروژ توان استحصال این مقدار کار رو ندارم برای همین احتمالا استفاده از گاز روسیه بصورت برگشتی هست.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    2 0
    کشور های مسلمان نگاه کنید یاد بگیرید... خواهشا اتحاد داشته باشد
  • US ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 3
    جانااااااااااااا همینه با همین فرمون برید جلو
    • BE ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      2 0
      شمام سهام بخر چون میکشه بالا خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس