1

نزدیک به یازده هفته پس از آغاز عملیات ویژه روس‌ها در اوکراین، حالا تحولات میدانی در جبهه‌های مختلف اثر خود را نشان داده و منازعات دیپلماتیک در حاشیه آن افزایش‌یافته است.

سرویس جهان مشرق- نزدیک به یازده هفته پس از آغاز عملیات ویژه روس‌ها در اوکراین، حالا تحولات میدانی در جبهه‌های مختلف اثر خود را نشان داده و منازعات دیپلماتیک در حاشیه آن افزایش‌یافته است. نشریه آمریکایی هیل در (The Hill) گزارشی نوشت که افزایش لفاظی‌های ضد روسی از سوی دولت ایالات‌متحده، حل‌وفصل بحران اوکراین از طریق مذاکره را دشوار کرده است. این مجله یادآور شد که واشنگتن می‌تواند تمام تلاش خود را برای بازگرداندن مذاکرات به مسیر درست انجام دهد، اما برعکس، لوید آستین، رئیس پنتاگون، در جریان سفر اخیرش به کی‌یف، اظهاراتی تحریک‌آمیز در مورد تمایل به تضعیف هر چه بیشتر روسیه تا حد ممکن بیان کرد.

پیش‌ازاین، جفری ساکس، استاد اقتصاد دانشگاه کلمبیا نیز در مصاحبه‌ای ابراز عقیده کرد که کاخ سفید در حال فریب مقامات اوکراینی در راستای منافع ژئوپلیتیکی خود است و این مسئله با خودداری طرف آمریکایی از کمک به حل‌وفصل اوضاع پیرامون اوکراین از طریق گفتگو تأیید می‌شود.

هرقدر که طرف‌های غربی علاقه دارند که در جنگ اوکراین نقش مخرب را بازی کنند، در آن‌سو دولت‌های نزدیک به مسکو سعی کرده‌اند آتش جنگ را کنترل کرده و گفتگو را جایگزین درگیری میدانی کنند. صبح امروز سفارت چین در واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرده است که پکن نقشی در جنگ اوکراین نداشته و هدف کنترل تنش‌هاست.

در ماه آوریل نیز مقاله‌ای در روزنامه گلوبال تایمزچین منتشر شد که یادآور شد: مقامات واشنگتن روی درگیری درازمدت در اوکراین به نفع خود حساب کرده‌اند، برای اینکه ایالات‌متحده از این مناقشه در جهت منافع سازندگان تسلیحات آمریکایی استفاده می‌کند که سهام آن‌ها به طرز محسوسی در حال رشد است و همچنین وضعیت بحرانی کنونی سود ژئوپلیتیکی مشخصی در رابطه با کنترل اقدامات اروپا و ناتو تحت لوای وجود «تهدید از جانب روسیه» برای ایالات‌متحده دارد.

رد پای قاتل ژنرال‌های مشهور روس پیدا شد! / با چند موشک سارمات می‌توان انگلیس را غرق کرد؟ / گزارش ارتش انگلیس از جنگ در اوکراین+ نقشه و تصاویر

در حالی آمریکا کشورهای مختلف را به دخالت در جنگ در شرق اروپا متهم می‌کند که روز گذشته روزنامه «نیویورک‌تایمز» به نقل از مقامات ارشد آمریکایی فاش کرد که ایالات‌متحده با کمک اطلاعاتی در قتل چند ژنرال ارشد روس در توسط اوکراینی‌ها نقش اساسی داشته است! این روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت که واشنگتن جزئیات مربوط به جابجایی‌های مورد انتظار نیروهای روسیه و مکان و سایر جزئیات مربوط به مقرهای نظامی متحرک آن را به اوکراین ارائه کرده و کی‌یف این کمک را با اطلاعات خود برای انجام حملات توپخانه‌ای و سایر حملاتی که منجر به کشته شدن افسران روسی شده، درهم‌آمیخته است.

اعتراف وزارت خارجه آمریکا به ارسال بدون مانع تسلیحات به اوکراین

ند پرایس، رئیس دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا، شب گذشته در یک نشست خبری اعلام کرد که ایالات‌متحده قصد دارد توانایی ارسال بدون مانع تسلیحات نظامی به اوکراین را حفظ کند. این دیپلمات آمریکایی گفت: «همان‌طور که همکار من در وزارت دفاع [ایالات‌متحده] قبلاً اعلام کرده، ما توانایی ارسال بدون مانع تسلیحات و پشتیبانی نظامی از ارتش اوکراین را حفظ کرده و این کار ادامه خواهد یافت.»پرایس همچنین گفت که آمریکا علاوه بر این، کمک‌های بشردوستانه به میزان ۳۸۷ میلیون دلار به اوکراین ارائه کرده است و به حمایت از این کشور ادامه خواهد داد.

رد پای قاتل ژنرال‌های مشهور روس پیدا شد! / با چند موشک سارمات می‌توان انگلیس را غرق کرد؟ / گزارش ارتش انگلیس از جنگ در اوکراین+ نقشه و تصاویر

یک موشک سارمات روسیه برای غرق کردن بریتانیا کافی است

دیمیتری کیسیلوف روزنامه‌نگار روس در برنامه تلویزیونی شبکه اول روسیه به تهدیدات اخیر انگلیس علیه روسیه واکنش نشان داد و گفت که روسیه می‌تواند بریتانیا را در اعماق دریا غرق کند. وی خاطرنشان کرد: «اژدر (هسته‌ای) پوسیدون که روسیه اخیراً از آن رونمایی کرده می‌تواند بریتانیا را در اعماق دریا غرق کند».

کیسیلوف که این سخنان را در واکنش به تهدیدهای اخیر انگلیس علیه روسیه مطرح می‌کرد، گفت:‌ «چرا روسیه بزرگ را با تسلیحات هسته‌ایشان تهدید می‌کنند این در حالی است که آن‌ها فقط یک جزیره کوچک هستند و می‌توان بریتانیا را با تسلیحات هسته‌ای روسیه نابود کرد». این روزنامه‌نگار روس خاطرنشان کرد: «انگلیس جزیره بسیار کوچکی است که یک موشک از نوع سارمات برای غرق کردن آن تا ابد کافی است» کیسیلوف افزود: «موشک سارمات قدرتمندترین موشک در جهان بوده و یک موشک آن برای نابود کردن منطقه‌ای به‌اندازه ایالت تگزاس یا بریتانیا کافی است»

جیمز هیپی وزیر نیروهای مسلح انگلیس چند روز پیش‌گفته بود درصورتی‌که اوکراین به اهدافی در خاک روسیه با استفاده از تسلیحات انگلیسی حمله کند، این حمله را منصفانه در نظر می‌گیرد. بناتر گزارش‌های منتشرشده، موشک سارمات روسیه قادر به حمل ۱۰ کلاهک اتمی است و می‌تواند اهدافی را در هزاران مایل دورتر در ایالات‌متحده یا اروپا هدف قرار دهد.

رد پای قاتل ژنرال‌های مشهور روس پیدا شد! / با چند موشک سارمات می‌توان انگلیس را غرق کرد؟ / گزارش ارتش انگلیس از جنگ در اوکراین+ نقشه و تصاویر

دیپلمات روس: یک جنگ جهانی اقتصادی علیه روسیه آغازشده است

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد شب گذشته، پنجشنبه در نشست شورای امنیت اعلام کرد که کشورهای غربی، مدت‌ها قبل از اوضاع پیرامون اوکراین، خود را برای درگیری اقتصادی با روسیه آماده کرده و ارسال تسلیحات نظامی به کی‌یف، تنها سرزمین اوکراین را به عرصه مناسبی برای رویارویی با فدراسیون روسیه تبدیل کرده است.

وی گفت: گویی فقط منتظر این لحظه بودید تا چرخ‌دنده سرکوب علیه روسیه شروع به گردش کند؛ و اگر از جنگ جهانی صحبت کنیم، اکنون در عرصه اقتصادی چنین جنگی به معنای واقعی به راه افتاده است. ماشکی نداریم که شما از قبل و مدت‌ها قبل برای این کار آماده‌شده بودید.

رد پای قاتل ژنرال‌های مشهور روس پیدا شد! / با چند موشک سارمات می‌توان انگلیس را غرق کرد؟ / گزارش ارتش انگلیس از جنگ در اوکراین+ نقشه و تصاویر

توقف گفتگوهای آمریکا و روسیه، تهدیدی برای رژیم کنترل تسلیحاتی است

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن معتقد است که ایالات متحده با متوقف کردن روند مذاکرات با روسیه در خصوص موضوع ثبات راهبردی، در واقع پایه و اساس کنترل تسلیحات در جهان را در معرض تهدید قرار داده است.

این دیپلمات در مقاله‌ای با عنوان سیاست هسته‌ای روسیه: حقایق و جعلیات در مجله نیوزویک در این باره نوشت: «متاسفانه واشنگتن به طور یکجانبه گفت‌وگوهای دوجانبه درباره ثبات راهبردی که در نشست سران ژنو آغاز شد، را متوقف کرد و در نتیجه دورنمای حفظ پایه‌های اساسی رژیم کنترل تسلیحات را به خطر انداخت. آنتونوف افزود، در عین حال، طرف روسی آماده است تا هر زمانی که ایالات متحده برای این گفت وگو آماده باشد، ارتباط درباره موضوعات مربوطه را از سر بگیرد.

ادعای لندن در ادامه جنگ در ماریوپل

 همزمان با تاکید روسیه بر توقف درگیری‌ها در ماریوپل برای خروج غیرنظامیان و همچنین نظامیان محبوس شده در یک کارخانه در این شهر، انگلیس مدعی تداوم حملات روسیه به ماریوپل شد. رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (جمعه) ادعا کرد: نیروهای روسی در ماریوپل، برای دومین روز به حمله زمینی خود به کارخانه فولاد آزوفستال ادامه داده‌اند، این برخلاف اظهارات روسیه است که ادعا می‌کنند تنها به دنبال مسدود کردن ورودی‌های آن هستند.

.به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: «تلاش مجدد روسیه برای تامین امنیت آزوفستال و تکمیل تصرف ماریوپل احتمالاً با مراسم بزرگداشت روز پیروزی نهم می و تمایل [ولادیمیر] پوتین برای دستیابی به موفقیت نمادین در اوکراین مرتبط است».

وزارت دفاع انگلیس در گزارش خود مدعی شد: این تلاش به قیمت پرسنل، تجهیزات و مهمات برای روسیه تمام شده است. در حالی که مقاومت اوکراین در آزوفستال ادامه دارد، خسارات روسیه باعث فرسایش و ناکام گذاشتن برنامه‌های عملیاتی آنها در جنوب دونباس می‌شود.

رد پای قاتل ژنرال‌های مشهور روس پیدا شد! / با چند موشک سارمات می‌توان انگلیس را غرق کرد؟ / گزارش ارتش انگلیس از جنگ در اوکراین+ نقشه و تصاویر

کمک‌های مالی و نظامی غرب به اوکراین به ۱۲ میلیارد دلار رسید

دنیز شمیهال، نخست وزیر اوکراین در کنفرانسی در ورشو فاش کرد که از اواخر فوریه تا کنون، ارزش کمک‌های نظامی و مالی کشورهای غربی به اوکراین به ۱۲ میلیارد دلار رسیده است.

وی گفت: از زمان شروع این جنگ بزرگ، اوکراین در مجموع بیش از ۱۲ میلیارد دلار حمایت تسلیحاتی و کمک مالی دریافت کرده است.

شمیهال در اواخر آوریل در میزگرد بانک جهانی در واشنگتن اعلام کرده بود که کشورش به کمک مالی بین ۴ تا ۵ میلیارد دلار در ماه در چشم انداز کوتاه مدت نیاز دارد.

پیغام عجیب اوکراینی‌ها به سران رژیم صهیونیستی!

سفارت اوکراین در تل‌آویو، امروز (جمعه)، در بیانیه‌ای عملیات فداکارانه دیشب در نزدیکی تل‌آویو را محکوم کرد.

سفارت اوکراین در بخشی از بیانیه خود که آن را در حساب کاربری رسمی‌اش در شبکه فیسبوک منتشر کرد، به خانواده‌های شهرک‌نشینان کشته شده در عملیات دیشب تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی بهبودی کرد. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «به تروریست‌ها چه افراد باشند یا سازمان یا کشور نباید رحم کرد.»

رسانه‌ها، دیشب، از انجام عملیاتی فداکارانه در منطقه «العاد» در نزدیکی تل‌آویو خبر دادند. خبرگزاری شهاب به نقل از منابع عبری گزارش داد که این عملیات با چاقو توسط یک شهروند فلسطینی صورت گرفته و در جریان آن شش صهیونیست زخمی شده‌اند. با این حال لحظاتی بعد، رادیو رژیم صهیونیستی به صورت رسمی خبر داد که در جریان این عملیات سه صهیونیست به درک واصل شده‌اند. پیش از این زلنسکی رئیس جمهور اوکراین مدعی شده بود که کشورش پس از جنگ شبیه اسرائیل خواهد شد!  

رد پای قاتل ژنرال‌های مشهور روس پیدا شد! / با چند موشک سارمات می‌توان انگلیس را غرق کرد؟ / میزان کمک‌های مالی و نظامی غرب به زلنسکی فاش شد/ پیغام عجیب اوکراینی‌ها به یک جنایتکار: به فلسطینی‌ها رحم نکنید! + نقشه و تصاویر

انهدام تجهیزات اهدایی آمریکا به اوکراین توسط ارتش روسیه

آلمان ۷ «هویتزر» به اوکراین ارسال می‌کند

وزارت دفاع آلمان امروز جمعه اعلام کرد برلین هفت سامانه توپخانه‌ای «هویتزر» به اوکراین ارسال می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 172
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 36
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    79 49
    با انفجار کلاهک های هسته ای امریکا, چند کره زمین نابود می شود؟ خوب که چه ؟ چه ارزشی دارد این قدرت نمایی؟ ببینم با سارمات می توانی صحنه نبرد اوکراین را عوض کنی؟
    • DE ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      32 67
      تفاوت پوتین با رییس جمهور های جنایتکار امریکا. شهید بزرگ تاریخ ایران شهید سلیمانی حاج قاسم مردمی ما ساعتها با پوتین رودرو نشست و او را متقاعد کرد که در سوریه ضد داعش تروریست امریکایی و نوچه دست پروده عردوپا و پان توووورچیست ها با نیروی هوایی خود بجنگد و جنگید و داعش نابود شد و حکومت سوریه پیروز . این یکی از نتایج جبهه مقاومت بود. همزمان هزار بار امریکایی ها واسطه فرستادند با حاج قاسم صحبت کنند آدم حسابشون نکرد و رد کرد صحبت با جنایتکار های داعش پرور را و نامه رییس جمهور امریکا را نخوانده پس داد و به ترامپ گفت ترامپ قمارباز. و امریکا با داعشش مچاله شد ..حالا وطنفروشهای نوکر غرب چون با اربابشون تحقیرشدند کم آورده اند و چون دارند افول اربابشون را به چشم میبینند دارن میترکند مانند حباب صابون‌. لذا چون جرات اهانت به شهید بزرگوار حاج قاسم را ندارند به طرفداران و انقلابیون تهمت توده ای میزنند این دقیقا دستخط بازیافت و پس ماندهای شیره ای ساواک تعلیم دیده شاباک اسراییل و منافقین هستند در حقیقت طرفداران داعش نوکر امریکا لذا جان کندن آنها طبیعیست و از عصبانیت دارن یکی یکی میترکند و نابود میشوند. آن روز که کل حکومت ایران دستشان بود ملت با اوردنگی انداختنشون بیرون حالا که پناهندگان فراری بدبختی بیش نیستند . همانگونه که حزب خائن توده با کمونیست به ذباله دان تاریخ رفت کاپیتالیسم امریکا هم داره به بزغاله دان تاریخ میره غربگداها هم سرنوشتشون مثل سرنوشت حزب توده در بزغاله دان تاریخ خواهد بود
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      1 6
      از کی تا حالا معیار خوب و بد اعمال ما گفتار و رفتار افراد شده است . ما در دین داری دارای ملاک و مبنا و اصول و فروغ هستیم . ما نمی توانیم به صورت از من درآوردی خط کش دین داری را عوض کنیم . مبانی اعتقادی شیعه اظهر من الشمس است .
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      12 0
      این مزخرفات بی سروته رو برای خودت پس انداز کن .
    • CA ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      1 5
      البته این قیاس درستی نیست چون آمریکا خودش تو کره زمینه . روسیه تو انگلیس نیست . امریکا کره زمین رو بزنه خودش درس عبرت میشه برای آیندگان. روسیه انگلیس رو بزنه انگلیس و قسمت جنوبی جزیره درس عبرت میشه برای آیندگان. فرق میکنه.
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      10 0
      خوزستان اینترنت قطعه
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      6 6
      خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      2 1
      عمو بایدن چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
    • DE ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      1 0
      از کی تا حالا معیار خوب و بد اعمال ما گفتار و رفتار افراد شده است . ما در دین داری دارای ملاک و مبنا و اصول و فروغ هستیم . ما نمی توانیم به صورت از من درآوردی خط کش دین داری را عوض کنیم . مبانی اعتقادی شیعه اظهر من الشمس است.' // خخخخحح بی سوادی تو‌هم اظهر و من الشمس است . سعی کردی یه چیزی بنویسی ولی نتونستی جمعش کنی . بالاخره از قدیم گفته اند کار هر بز نیست خرمن کوفتن گاو نر میخواهد و مرد کهن.
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      6 0
      دعا کنیم که این جنگ هر چه زودتر تمام شود. ادامه جنگ به نفع جهان نیست. مردم جهان فقیر تر شدند و اسلحه فروشان امریکایی پولدارتر شدند.
  • مهدی IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    89 45
    امیدوارم روسیه یک روز این کار رو انجام بده وانگلیس این ام الفساد رو با خاک یکسان یا در اعماق دریا غرق کنه با نابودی انگلیس جهان میتواند به یک ارامش نسبی برسد
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      49 80
      اتفاقا با نابودی روسیه خائن است که جهان و یا حداقل خاور میانه به آرامش می رسد. روسیه یک دولت توتالیتر و دیکتاتور است که با هیچ چیز سیر نمی شود. به هر جا هم پا بگذارد، جنگ های طولانی مدت، کشت و کشتارهای بی حد و مرز و تخریب و ویرانی حتمی را با خود خواهد برد. طوری که آن کشور حداقل نا یک قرن دیگر روی آرامش را به خود نبیند. سوریه را می بینید که به چه روزی افتاده؟ هر کشوری که به روسیه دل خوش کند باید منتظر ویرانی، فروپاشی اقتصادی و خرابکاری ها و خیانت های غیر منتظره باشد. البته انگلیس هم هیچ تحفه ای نیست ولی به نظرم میزان خباثت روسی ها از انگلیسی ها بسیار بیشتر است.
    • محمد IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      55 18
      وحشی تر از انگلیس وجود ندارد این کشور تا بحال چندین تمدن را بطور کامل قتل عام کرده است
    • TR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      21 15
      اخه بچه جون اگه روسیه به انگلیس اتم بزنه تورو ببین چی میکنه
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      42 96
      ان شاالله این جنگ به نابودی اسرائیل ختم شود
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      9 12
      در کتاب نگرشی اسلام گرایانه ازپیشگوییهای نوسترآداموس آمده است مسلمین حمله دریایی بزرگی را برای تسخیر انگلیس انجام میدهند و درست زمانی که انگلیسیها فکرمیکنند حمله را دفع کرده اند حمله اصلی آغاز میشود و انگلیس فتح میشود و آنگاه حاکمیتی مطلق برای مسلمین ویک صلح هزار ساله برروی زمین واین روایت را من باور دارم قبل از آن گفته جنگ را مردی آغاز میکند که ازیک شئ عجیب ( زیردریایی ) پیاده میشود قبل از آن وای برنیس ! وای بر پاریس !....
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      63 33
      ۱۶:۰۹ انشالله خودت نابود بشی با این تفکرات عقب موندت
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      5 0
      ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶ تاریخ رو بخون...همچنین همین ملعون وینستون چرچیل که چقدر وحشی بوده ولی بسیار خوش لباس و شیک، نفاقی داشته که خود هم حزبیاش، ازش دوری میکردند... موفق بوده در کارهاش، ولی با شیطنت تمام. انگلیس همون خرابشده است که تاریخ میگه. هنوز که هنوزه 8 کشور، تحت استعمارش هستند...
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      1 0
      این دقیقا با واقعیت منطبق هست. این ها کسانی هستند که سالها روی اسلام تحقیق کردند و سالها کشورهای خاورمیانه رو استعمار کردند. حالا اسموشن رو بگذارند بریتانیا یا انگلیس فرقی نداره. ساکنین حاضرشون هم روی خونی که زیر پای پدرشانشون لگدمال شده زندگی کردند و توسعه یافتند. این ها باید جوابگوی رفتار ننگین قبلی ها باشند. انگلیس از اسرائیل هم برای جهان خطرناک تر هست
  • DE ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    21 58
    پیش‌ازاین، جفری ساکس، استاد اقتصاد دانشگاه کلمبیا نیز در مصاحبه‌ای ابراز عقیده کرد که کاخ سفید در حال فریب مقامات اوکراینی در راستای منافع ژئوپلیتیکی خود است و این مسئله با خودداری طرف آمریکایی از کمک به حل‌وفصل اوضاع پیرامون اوکراین از طریق گفتگو تأیید می‌شود. هرقدر که طرف‌های غربی علاقه دارند که در جنگ اوکراین نقش مخرب را بازی کنند، در آن‌سو دولت‌های نزدیک به مسکو سعی کرده‌اند آتش جنگ را کنترل کرده و گفتگو را جایگزین درگیری میدانی کنند. صبح امروز سفارت چین در واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرده است که پکن نقشی در جنگ اوکراین نداشته و هدف کنترل تنش‌هاست.
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      تا جنگ به خاک روسیه کشیده نشه پوتین پای میز مذاکره نمیاد پوتین در اوکراین برنده بشه مثل یک گاو وحشی به مسیرش ادامه میده شاخ این گاو رو باید در اوکراین شکوند
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 2
      حالا این آدم اصلا وجود خارجی دارد ؟
    • DE ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      2 1
      چرا نمره های ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶ پنج رقمی نیستند؟ مگر اهالی آلبانی و نوچه های داخلی آنها خواب تشریف دارند؟
  • پان آریایی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    15 19
    این آرزو را که آریایی ها با بمب اتم به جان هم بی افتند را به گور خواهید برد زنده باد آریایی
    • کیوان IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      26 2
      اردوغانی نامرد
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      20 2
      نژاد پرستی چرت و عین حماقته. انسان و انسانیت مبناست
    • امیر IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      13 5
      اولا تو حتی اسم ده نسل قبل خودت رو هم نمیدونی چه برسه به مدعی بودن یک کلمه مجهول وجعلی به نام خون دریایی دوما نژاد پرستی از مظاهر وحشی‌گری هست سوما فقط یه سربند فقط یه سربند یا کوروش و یا خون دریایی ویا یه پلاک فروهر رو بین سربازان اسیران شهدا جنگ تحمیلی پیدا کن تا جایزه بهت بده وحی عمو جم کن این خزعبلات رو باورهای دینی این کشور ت رو نگه داشت و الا اسم سی و سه پل رو میزاشتن ال صدام تکریتی هر چند که میدونیم ازالبانی و تل اویوو پیام میدی
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      12 3
      روسیه که کشور آریایی نیست!!! بیشتر روس ها زردپوست هستند و در شاخه های منگول ها تاتار ها و غیره قرار میگیرند. عده خیلی کمی هم اسلاو هستند . بزن ویکی پدیا ( نژاد آریایی) تا از رو نقشه بهتر بفهمی
    • GB ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 4
      آقاي امير! پس چظور سادات مي دونن؟
    • BE ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      0 0
      خخخخخ
  • پوتین ( ارباب ایت الله) US ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    49 56
    کشور دچار تورم افسار گسیخته شده چون ارباب پوتین اجازه نداد مذاکرات برجام ادامه پیدا کند و مذاکرات به دستور ارباب قطع شد عرازشیه و توده ای ها ازترس سکوت کردن و روسها ایران را گروگان گرفتن مردم در فقر و بیکاری دست و پا میزنن و مسولین چون اسنادشون در ک گ ب وجود دارد میترسن اسناد بیرون بیاد ابروی نداشته شان بریزد در حال خیانت به کشور و کمک به ارباب هستن
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      40 25
      عالی
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      35 20
      خودتو به خریت زدی؟؟؟ امریکا هیچ وقت تحریمهارو برنمیداره چون همیشه دشمنی داره و داشته امیدشم به امثال شما است که کشور رو به زمین بزنید
    • CH ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      22 12
      آمریکایی ها زیاده خواهی کردند و شروط به حق ایران را نپذیرفتند. ارباب آنها کی بوده؟؟ کلا چی میزنید؟
    • CH ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      14 1
      حالا خود برجام چه جای به زندگی مردم زد که حالا که نیست نزده باشه؟؟؟ برجام نبود دلار ۳۰۰۰ مومن بود. بعد برجام به ۳۰۰۰۰ رسید. دوباره زنده بشه با همان کیفیت سابق باید منتظر دلار ۳۰۰ هزار تومنی باشیم
    • حمید IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      8 0
      هم دونستم ترامپ رییس جمهور روسیه از فرجام کنار رفته و نباشد فرجام شکل بگیره؟؟؟ حماقت خودتون رو با مسخره شدنتون از جانب ایرانیا یه جا قرار ندین
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      3 6
      نمونه بارزنفاق وکج فهمی والبته یه ادم کودن ک فکرمیکنه غرب وحشی که هم بهترین نفرات ودانشمندان ایران راشهیدکردن وهم ظلم بکشورمیکنن باتحریم حتی ازداروی بیماران سرطانی هم نگذشتن وجلوگیری کردن مبادابه ایران بیادخوبه این غرب روسیه ک بخاطریک اشاره ایران صدهاتن ازنیروهاش را توسوریه اوردوبه کشتن دادبخاطردفاع ازجبهه مقاومت بده؟ داره وام میده ایران داره کمک ایران میده تازه میدونی هرسلاحی ایران داره بن مایعش روسی بوده براساس سلاح روسی ساختن وگرنه مثل غرب بودکه بایدازگشنگی توالان خفه خون میگرفتی
    • CA ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      3 1
      بخشی از توهمات بی پایان فضانوردان اینترنتی . عقل چیز دیگه ای میگه. الان امریکا ایران رو تحریم کرده یا روسیه؟ یک خارجی یا ایرانی بخواد با ایران کار اقتصادی کنه یا داروی بیماران سرطانی رو به ایران بفروشه امریکا پولش رو میخوره و خودش رو دستگیر میکنه یا روسیه؟ قضیه تحریم تست کیت و دارو و اکسن کرونا که دو سال هم نشده مردم یادشون رفته؟ الان اروپا از ایران نفت و گاز نمیخره و بخره هم آمریکا نمیگذاره پولش جابجا بشه چه ربطی به برجام و روسیه داره؟ آمریکا و اروپا هزاران میلیارد دلار پول ایران رو که خوردن و بالاکشیدن بیان پس بدن و نفت و گاز ایران رو رو کشتی بخرن چه ربطی به روسیه دارن؟ میترسن روسیه تحریمشون کنه؟ این توهمات رو همون کسایی میسازن و پخش میکنن که مثل دزدهای سرگردنه قدیم و لات ها و قداره کش ها ایران رو غیر قانونی تحریم کردن و میگن هر کی با ایران خرید فروش کنه با قمه ما طرفه حالا میخوان گردن دشمنون هم بندازن و یک استفاده رسانه ای و سیاسی هم بکنن .
    • DE ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      3 35
      یکی از سوء تدبیرهاز دولت اصلاح طلب و طعربگرا و کدخدا باور روحانی که اکنون آثار خود را نشان می‌دهد، ترجیح واردات گندم و اختصاص ارز برای آن، به جای خرید از کشاورزان به قیمت مناسب و حمایت از تداوم خودکفایی است. یارانه‌ای که می‌شد صرف حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان ایرانی شود، به جیب تولیدکنندگان خارجی و رفقا و واردکنندگان رفت؛ و حالا که دنیا با بحران کمبود گندم و مواد غذایی مواجه شده، ما هم باید گرفتار این مسئله باشیم.
  • پوتین ( ارباب ایت الله) US ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    39 25
    کشور دچار تورم افسار گسیخته شده چون ارباب پوتین اجازه نداد مذاکرات برجام ادامه پیدا کند و مذاکرات به دستور ارباب قطع شد عرازشیه و توده ای ها ازترس سکوت کردن و روسها ایران را گروگان گرفتن مردم در فقر و بیکاری دست و پا میزنن و مسولین چون اسنادشون در ک گ ب وجود دارد میترسن اسناد بیرون بیاد ابروی نداشته شان بریزد در حال خیانت به کشور و کمک به ارباب هستن
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      17 36
      ساده لوححح
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      16 3
      نکنه شما هم ماه و ستاره و آفتاب تابان و سیب و گلابی برجام رو دیدی ؟ می‌خوام این توافق احمقانه پر از خسارت هزار سال دیگه احیا نشه. همون بهتر که سقط شد. اقتصاد ما رو نابود کرد. بزارید جای زخم قبلی برجام خوب بشه بعد دنبال کاسه لیسی غرب به هزینه جیب مردم باشید
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      8 11
      حاج پوتین عزیز بودی. صدبرابر عزیزتر شدی. بزن پوزه این ذلیلنسکی کثافت همجنسباز آمریکایی رو له کن. یاشاسین پوتین. قهرمانیمیز پوتین.
    • DE ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      14 38
      برو زمین مک دونالد رو تمیز کن . تو رو چه به سیاست ، بنگی جان ؟
    • US ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      10 1
      برو پیکارت بنگی خاندانته با vpn المان همیشه زیر کامنت من ....خوری میکنی چکمه لیس درجه یکم هستی
    • US ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      2 1
      برو پیکارت بنگی خاندانته با vpn المان همیشه زیر کامنت من ....خوری میکنی چکمه لیس درجه یکم هستی
    • BE ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      1 0
      شما قلبت خیلی پاکه ، دعا کن سوپرمن بیاد
    • BE ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      0 0
      ۲۰:۱۰ آرام باش
    • DE ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      0 0
      برو پیکارت بنگی خاندانته با vpn المان همیشه زیر کامنت من ....خوری میکنی چکمه لیس درجه یکم هستی// اشتباه میکنی اگه اون یارو با vpn المان تا حالا ....خوری کرده بود تو الان اینجا نبودی همون وقت خورده بودت و الان هضم شده ات بیرون اومده بود شاید‌هم با اینکه هضم شدی بازهم میتونی کامنت بنویسی . برو خوش شانسی وگرنه......
    • FR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      0 1
      لعنت خدا و ائمه بر تو و خاندانت که واسه دم تکون دادن واسه اربابت با اسلام هم شوخی میکنی.
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 3
      یاشلاسین پوتین. سن دا چوخ شوتین
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 2
    خداوکیلی دیگه شعار ندهید بزنیدچه کشته شویم وچه بکشیم این موجودات خونآشام،روباه،کفتارهاوابلیسهای دنیا را که مایه ننگ بشریت هستندباید نابود شوند ویا ما نباشیم که ببینیم دنیارا دارند عارت ونابود میکنند
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      4 7
      شعار؟؟ کدوم شعار؟ ۴۰ سال پیش ما توی خرم شهر و آبادان با دشمن میجنگیدیم. اما الآن ۵ کشور منطقه رو از حلقوم اربابت کشیدیم بیرون. افتادیم به جون کشور ششم که فلسطین اشغالی هست. از سه جهت محاصره اند. این یکی رو بگیریم کار اربابت تمامه. غرب آسیا در دستان ماست. چهارتا غزمیت مثل تو هم شکمی چهارتا جمله اینطوری در کنید از خودتون که بیکار نباشید
  • پان آریایی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    7 24
    به هیچ عنوان نباید اشتباهی که در مورد شوروی داشتیم دوباره تکرار شود جنگ و تحریم علیه روسیه نباید ادامه پیدا کند روسیه یک کشور اریایی است و تا به حال خدمات زیادی به آریایی ها کرده است میلیون ها قزاق و ازبک و تاتار و قرقیز را آسمیله کرده است در صورت شکست روسیه نفوذ جریان پانترکیسم در آسیایی میانه افزایش خواهد یافت البته همچنان سایه چین بر سر آسیایی میانه هست و چین هم با دقت و هوشیاری در حال آسمیلاسیون ایغور ها ست و یکی از سرسخت ترین دشمنان پانتکیسم است ولی اگر حماقت های آریایی های غربی نبود امروز دیگر اثری از زبان هایی مانند قزاق و ازبک و قرقیز وجود نداشت همچنین اذرباییجان به طور کامل به زبان آریایی روسی آسمیله شده بود بهتر است آریایی ها دست از جنگ با یکدیگر بردارند و آریایی های غربی مناطق عرب نشین را اشغال و آسمیله کنند و روسیه هم آسیای میانه را در این صورت آریایی ها با تسلط بر منابع انرژی کشور های عرب و سرزمین های بسیار آسیایی میانه برای چند قرن آتی هم آقا و سرور جهان باقی خواهند ماند همان گونه که تا امروز بوده اند وظیفه بزرگی که دیروز بر عهده اسپانیا و پرتقال بود و با دلاوری و ذکاوت به انجام رسید امروز بر عهده آمریکا و روسیه است امیدوارم این جنگ احمقانه تمام شود و آریایی ها به سروری خود در جهان بی اندیشند
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      1 2
      خودتو جر دادی دیگه خخخخ
    • آریان IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      1 2
      دوستان روسیه یک کشور اریایی نیست!!! بیشتر روس ها زردپوست هستند و در شاخه های منگول ها تاتار ها و غیره قرار میگیرند. عده خیلی کمی هم اسلاو هستند . بزن ویکی پدیا ( نژاد آریایی) تا از رو نقشه بهتر بفهمی
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      4 1
      روس ها اعم از قزاق و قرقیز و ازبک و تاتار و مغول، آریایی نیستند.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    28 7
    دنیای بدون انگلیس و غرب وحشی چه دنیای رؤیایی و دارای آرامش خواهد بود. خوشا به حال مردم آن زمان بدون روباه پیر و بدون غرب وحشی یعنی بهشت.
  • یا لثارات الحسین... ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    24 25
    بهترین زمان برای انتقام خون حاج قاسم هست.این رو همیشه اینجا میذارم تا قبل از سالگرد سوم سردار انتقام و حذف قاتل عملی بشه...یاحق
    • US ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      35 23
      خدمتی که پمپئو به ملت ایران کرد در این 43 سال کسی نکرد درود بر شرف و شهامتش
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      15 52
      خدمتی که پمپئو به ملت ایران کرد در این 43 سال کسی نکرد درود بر شرف و شهامتش/// حروم لقمه بیشرف تو شرف می فهمی پست فطرت رذل؟ کور بودی ندیدی که دهها میلیون نفر تو شهرهای ایران برای تشییع حاج قاسم اومدن؟ زود گورتو از ایران گم کن وگرنه اگه دست مردم بیفتی جرواجرت می کنن همونطور که سال 60 باباتو جردادن.
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      2 5
      اگر به دنبال انتقام هستید .ضربه بضربه .نه بیشتر . پس زدن آن فرودگاه انتقام نبود ؟ همه مردم آمریکا را باید بکشید ؟ حرف از قصاص می زنید احکام اسلام را هم بفرمایید . پس لطفا مطابق دینداری حرف بزنید .و با عدل و انصاف رفتار کنید تا آبروی شیعه نرود . آیا کسی بد تر از قاتل علی ع در دنیا وجود دارد ؟ حضرت علی ع نفرموده او را بکشید بلکه فرمود یک ضربت در مقابل یک ضربت . اگر می خواستید انتقام بگیرید باید مطابق دین عمل می کردید . یک دادگاه تشکیل می دادید هم ادعای دروغ آمریکا را رسیدگی می کردید عادلانه و هم حکم قاتلین این شهید عزیز را اعلام می کردید . اگر هم در جنگ هستیم که در جنگ انسانها شهید می شوند . اگر ما مسلمانیم با خط کش اسلام عمل کنیم.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    20 8
    در این هنگام بود که اسفندیار خان طالشی بسوی پادشاه ایران تاخت و فریاد کشید: ای شاه ایرانمان، مردان مردان طالش اجازه نبرد میخواهند. __ شاه اسماعیل آذریِ ایرانی، نگاهی به جانب او افکند و سکوت کرد... عثمانی با توپهایشان درحال کشتار ایرانیان بودند. ___ ((شاه اسماعیل بنام سکوت مظلومانه ات اکنون در قرن ۲۱ ایرانیان آذرنشان انتقامت را از اردوغان و عثمانی خواهیم گرفت.))
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      19 0
      در جنگ چالدران ما تالشها با دست خالی بیرق ایران رو برافراشته نگه داشتیم بازهم در راه ایرانزمین جان خواهیم داد همچنان که در چالدران با وجود شکست چنان کاری کردیم که ترکان عثمانی وقتی شنیدن سپاه لر و سیستان و کرمان ایران زمین رهسپاره آذربایجانه بدون جنگ تا دیاربکر عقب نشینی کردن از ترس تکرار دلاوری های شهیدان چالدران
    • UA ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      13 0
      رسانه های دروغگوی پانترک همه چیز رو برعکس جلوه دادن نباید فرزندان شهدای چالدارن در اینترنت ساکت باشند
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    6 1
    کتیبه آلپ‌ارسلانِ سلجوقی، که در خط دهم نوشته: پهلوانِ جهان، خسرویِ ایران، آلب‌ غازی آغ ارسلان، "آری آلب ارسلان یک ایرانشهری بود." ایران با فارس فرق داره+
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 1
    شاهان غزنوی نیز مانند سامانیان خود را از شجره‌نامه‌ شخصیت‌های باستانی ایران میدانستند. مدرک: ( جوزجانی می‌نویسد که سبکتگین جزوِ ششمین نسل از فرزندان یزدگرد سوم است.) برخی از غیرت ایراندوستی سبکنگین خجالت بکشند که به مادرشان ایران توهین میکنند." ایران با فارس فرق داره+
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 1
    کوش‌نامه و بهمن‌نامه دو حماسه‌ی نگاشته‌شده در دوران سلجوقی هستند که به ترتیب، ۱۶۰بارو ۱۰۰بار نام ایران را گفته‌اند و از ایران باستان به نیکی یاد‌کرده‌اند.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    8 14
    کاش میگفتید انگلیس با چند موشک میتونه مسکو رو از صفحه روزگار محو کنه. یه جور نوشتید انگار انگلیسی ها با شمشیر میججگن. نه عزیزم. اونا هم دست پری دارن.
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      0 2
      خوب انگلیس با یک سونامی بزرگ از 3 طرف غرق می شود نیازی به اتم نیست یک موج آب بزرگ می تواند انگلیس را غرق کند جهان منتظر آوارگان انگلیس است اردوگاه آوارگا انگلیس
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 8
    رضاپالانی چون از مادر ترک بود اومد اسم پرشیا را در سازمان ملل به ایران تغییر داد تا ضد فارسها کار کرده باشد. ایران هم یک کلمه آذری بود
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      جون می کنی یه بار به فارسها نسبتش بدی به ترکها توهین کنی یه بار به ترکها نسبتش بدی به فارسها توهین کنی بلکه اربابتو با ایجاد تفرقه بین اقوام ایرانی شاد کنی ولی کورخوندی این خط رو دیگه کسی نمی خونه
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    5 10
    فقط داشتن موشک و اسلحه کافی نیست وجود هم باید داشته باشی که استفاده کنی که البته روسیه و پوتین مرد این کار نیستن
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 4
    تیمور لنگ، در نامه خود به امرای مظفری، خودش را «افتخار تمام ممالک ایران» خوانده‌است. یکی از مهم‌ترین آثار جغرافیایی و تاریخی مربوط به تیموریان مسالک الابصار فی ممالک الامصار از ابن فضل‌الله عمری است. او بارها از واژه ایران استفاده‌کرده‌است و درباره آن سخن‌گفته‌است. او در فصل چهارم با عنوان مملکه الایرانیین به حدود جغرافیایی ایران پرداخته‌است. او نیز حدود جغرافیایی ایران را از رود جیحون تا رود فرات، از خلیج فارس تا روم(تا آنتالیا در کنار مدیترانه) و تا آذربایجان و ارمنستان و اران می‌داند
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    4 5
    ای حرام زاده گان اکراینی فقط شما حق دفاع از سرزمین خودتون رو دارید ؟
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    8 11
    مشخصا هر کی از زلنسکی کفتار و دولت خائنش دفاع میکنه عمله آمریکا و اسرائیله،به اسم مردم اوکراین به کام صهیونیستها
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      4 32
      پس درود و سلام و تحیت بر عمله های آمریکا
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      1 1
      پس ببندید دهانتان رو موقع بهانه کردن مردم اوکراین و مظلوم واقع شدنشون
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    20 14
    با یک موشک بریتانیا را غرق خواهیم کرد:)))) صدای خنده حضار:))) کسی نیست بهش بگه بریتانیا غرق شدنی نیست عزیزم،آفتاب در سرزمین بریتانیا هیچگاه غروب نخواهد کرد،هنوز معنی این جمله رو نفهمیدن ابله ها. و اینکه فرض کن لندن و دو تا شهر دیگه اروپا رو با اتمی بزنی،با بقیه شهر های اروپا چیکار میکنی؟ اون روسیه است که کللللا دوتا شهر داره باقی اش جنگل و یخ هست.یکی مسکو یکی سنت پترزبورگ،در مقابل اون جبهه غرب،بالای ۵۰۰ شهر خیلی مهم داره از لندن و پاریس و برلین و ورشو و رم و نیویورک بگیر تا سان فرانسیسکو و.... تا بخوای اینا رو بزنی دوتا شهر اصلی مسکو و سنت پترزبورگ ات با خاک یکسان شدن و جنگ رو ۱۰ دقیقه اول باختی.بقیه روسیه مثل دهات میمونه.از نزدیک رفتم دیدم روسیه رو که میگم،فقط اون دوتاشهر پیشرفته ان
    • بابک IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      9 36
      روسیه رو دیدی؟ فقط دو تا شهر پیشرفته داره؟ دروغت معلوم شد.بیا پایین سرمون درد گرفت .تو شاه عبدلعظیم هم نرفتی بچه جان
    • IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      2 0
      آقای بابک،من اگه تا شاه عبدالعظیم نرفته باشم که تو تو دهاتت هنوز آب از نزدیک ندیدی،شمایی که جهانگردی اسم ببر شهر های مهم روسیه رو؟ چرا اینقدر سنگ این کشور رو به سینه‌میزنید؟ کامنت اول کاملا حقیقت و راست بود،نه دروغ متاسفم براتون
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    8 5
    تروریست تروریست است حالا چه در فلسطین باشد چه ایران چه هرجای دنیا،کشتن انسان ها تحت هر لوا و پرچمی عملی تروریستی است.لطفا جای جلاد و شهید عوض نشود.
  • دمپایی پاره(پوتین سابق) IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    15 8
    روسیه بداند هیچ غلطی نمی‌تواند بکند امدادهای غیبی خداوند شامل حال اوکراین خواهد شد و پوتین شکست خواهد خورد و به همراه طرفدارانش در اعماق جهنم به غلط کردن خواهد افتاد
  • رضا IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 3
    کسانی مه تاریخ بلد نیستند فتوا ندهند. بقول قران بی ما لیس لک بهی علم فلا.....اگر نور به قبر گورباچف وتو نمی کرد ان روز بزرگ که الان اصلن ایرانی نبود لطف خدا یه بحث بزرگ
  • آیت الله ولادیمیر پوتین( ارباب ارزشی ها ) IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    22 7
    پوتین زیاد حرف مفت میزند و در واقعیت هیچ چیزی نیست
    • DE ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      4 2
      تفاله ها و پس ماندهای ساواک و منافقین با جابجایی و دستکاری در شعارهای انقلاب اسلامی فقط ماهیت پلید و درپیتی خود را نشان میدهند. نه پوتین نه امریکای جنایتکار و غارتگر برای ما الگو و ارزش هستند. بتازگی در کمال حماقت و خریت سعی میکنند امریکای جنایتکار امروز را‌ با یادآوری جنایات شوروی سابق مقایسه کرده و روسیه کنونی را همان شوروی تجاوزگر سابق که حتی در اوج جنایات خود به گرد جنایات تاریخ و نسل کشی ناکازاکی و هیرو شیما و ویتنام ...عراق وافغانستان.و دهها کشور دیگر توسط تروریست های امریکایی داعش.....نمیرسید ، جا بزنند. امریکای جنایتکار فقط در عراق یک میلیون از مسلمانان را کشت و اینجا نوکران دلقک برای ۱۰ تا کشته اوکراینی به اسلام و انقلاب و خدا و روسول...توهین میکنند لیکن در موارد جنایات عموشون عموسام کر و کور لالند فهم لا یرجعون. نوکری و عاشقی وقتی با حماقت و رذالت مخلوط گردد شخص وطنفروش غربگدا تازه دعانویس هم میشود
  • M IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    14 9
    ببخشید وسط این همه خبر مهمتون راستی ماکارونی چنده ؟:-)
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      14 19
      تو آلبانی یا تو ایران؟
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    11 10
    نوکران و اذناب پوتین بدجوری سر در گم شدن! اصلا فکرش رو نمیکردن قشون ظفرمند اربابشون مثل خر توی گل گیر کنه!! تسلیت!! راستی عرازشه وقتی توهم نابودی انگلیس با یه اژدر هسته ای رو دارید حواستون باشه انگلیس چهارتا زیر دریایی اتمی ونگارد( پیشرفته ترین از نوع خودش حتی از نوع آمریکایی) داره که هر کدوم ۱۶ موشک بالستیک ترایدنت ۲ ( دقیقترین موشک با برد۱۳۰۰۰ کیلومتر) داره که هر موشک توانایی حمل ۸ کلاهک هسته ای داره که هر کلاهک قدرتی ده برابر بمب هیروشیما داره! مطمئن باشید بعد از غرق شدن انگلیس نه روسیه ای براتون باقی مونده که شادی کنید و نه کشورهای همسایه روسیه
    • محمود IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      3 1
      آهان ، اوکی ، پس تو جاسوس انگلیسی هستی! ای خدا، ببین ما با کیا طرفیم ،ای بر پدر انگلیس لعنت که هنوز دست از سر مردم ایران برنداشته ، شما رو به خدا کامنت های این بنده خدا رو در خبرهای مختلف بخوانید، آدم با خودش میگه اینها از کجا خط میگیرند؟؟ ببینید چطور اینجا در حمایت از انگلیسی دم میزنه که خون میلیون ها ایرانی رو بر گردن داره! ای تف بر شماها، ببین بدبخت بهتره به میزان تنفر آدمها در کشورهای مختلف نسبت به انگلیسی ها، آمریکایی ها و بخصوص صهیونیست ها یک نگاه بندازی تا بفهمی برای نابودی کسایی که داری براشون خودت رو جر میدی اصلاً نیازی به روس ها و بمب های هسته ای شون نیست ،مطمئن باش وقتش که برسه انگلیس و.... به اندازه کافی دشمن خواهند داشت ،
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      2 1
      بااین حرفهات بد جوری سگ های هار قلاده حلبی پوتین آَشغال مغز رو به پارس کردن و پاچه گرفتن انداختی . خخخخخ
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      1 1
      روسیه خوبه نه خیلی بهتون خدمت کرده مخصوصا از مادرت بپرس
  • علیرضا CA ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    4 7
    غرب برای خلاص شدن از دست تزارها و حذف روسیه و تشکیل جهان تک قطبی برای وارد شدن روسیه به یک جنگ لحظه شماری می کرد..که این خطا را پوتین انجام داد ..و شکست و حذف تزارها حتمی است روسیه نهایتا به ۴الی ۵تا شهر حمله اتمی بکنه که احتمالا در هوا منفجر بشوند...ولی قطعا مسکو و سن پطرز بورگ و کل پایگاه های نظامی روسیه توسط بمب‌های اتمی ایالت متحده بریتانیا فرانسه با خاک یکسان می شوند و احتمالا تکرار سناریوی ناکارآمدی و هیروشیما علیه روسیه تزاری محتمل است...
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 27
    لعنت خدا بر روسیه و پوتین باد که با تجاوزشان به اوکراین زمینه ساز و باعث گرانی مواد غذایی در جهان و از جمله روغن و ماکارونی در ایران شدند
  • US ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    10 8
    این قدر سارمات سارمات نکنید زیردریایی های اتمی انگلیس هر کدام بین 16 تا 20 موشک بین قاره ای با کلاهک اتمی حمل می کنند شلیک موشک به سمت انگلیس بدون هزینه نخواهد بود ژنرال های فاسد و گل و بلبل روسی خوردن و خوابیدن و زدن تو کار قاچاق از جنگ مدرن هیچی بارشون نیست فقط سارمات رو یاد گرفتن وحشی های خونخوار اوکراین گورستان شماست
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      4 28
      ههههه. همش فتوشاپه. انگلیس ریغونه و زیردریایی ساختن؟ انگلیس فقط یه چیز میتونه بسازه و اونم فاحشه صادراتی 50 پوندی یه. کمتر BBC نگاه کن جیگر!
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    13 8
    طرفداران و عاشقان سینه چاک روسیه در مورد اظهارات سفیر روسیه در ایران دربارهٔ عدم تمایل گردشگران روسی برای سفر به ایران به خاطر ممنوعیت مشروبات الکلی و حجاب اجباری نظری ندارند؟
  • بیی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 0
    از خشم ملت ایران بترسید
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    8 0
    «به تروریست‌ها چه افراد باشند یا سازمان یا کشور نباید رحم کرد.» خب به خاطر همین روسیه به اوکراین رحم نکرد دیگه
  • کوروش IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    8 11
    رضاشاه طرف آلمان رو گرفت واون بلا سرش اومد حالا هم ایران طرفدار روسیه شده که قطعا شکست خواهد خورد وبلایای این شکست نصیب ایرانی بد بخت خواهد شد کشوری مثل ما درسایه سیاستمداران خود فروخته همیشه زیر پا میمونن وذلت برامردم هست چون چند سیاستمدار خودخواه بی سواد تصمیمات اشتباه میگیرن روسیه همیشه خائن به ایران بوده وروس بی دین رو چرا ایران باید حمایت کنه
    • علی IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      3 0
      کورش! دنیا بده بستون سیاسیه. اکراین سه بار در سازمان ملل علیه ایران رای داده و روسیه یه بار قطعنامه های ترامپ علیه ایران را در شورای امنیت وتو کرده.
  • از شهرستان سراب IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    4 8
    هرگز نسبت به غرب نظر مساعدی نداشتم همین نظر رو به شرق هم داشتم همان شعار معروف نه شرقی نه غربی نشان از دید سیاسی عمیق بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران داشت باید عرض کنم نباید ارزوی پیروزی روسیه در این نبرد را داشت چرا که پیروزی روسیه موجب گستاخ شدن روسیه و تلاشهای بیشتر برای تصرف اراضی کشورهای همسایه و مشترک المنافع را در پی خواهد داشت و روسیه دیپلماسی و نظر غالب به زور خود را به کشورهای اطراف تحمیل خواهد کرد بعد از پیروزی بر اوکراین روسیه شمال قزاقستان شرق فنلاند شمال آذربایجان و بخشهایی از گرجستان را مورد تاخت و تاز قرار خواهد داد و در رژیم حقوقی دریای خزر منافعش با ایران اصطکاک شدیدی خواهد داشت در مورد صادرات گاز هم مانع دستیابی ایران به بازارهای بزرگ خواهد شد کمااینکه رقیب سنتی نفت ایران نیز هست پیروزی روسیه برای ایران خطرناک تر از پیروزی اوکراین هست البته پیروزی اوکراین هم روسیه رو تضعیف کرده و موجب رشد ناتو میشود این نیز باب میل ایران نیست
    • DE ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      6 42
      از شهرستان سراب خیلی زور زدی خودت را یه جوری بیطرف نشون بدهی ولی این امریکا که شما غربگراها برای خودتون تو ذهنتون درست کردید یک سرابی بیش نیست جناب کاربر از شهرستان سراب. دفعه بعد اولش یه چند تا دعا هم بنویس
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      17 2
      ۱۶:۵۲ شخصی هستی که با vpn المان زیاد شر و ور تحویل میدی تو اکثر تیترا واز چکمه پرستان پوتیت احمق هم هستی
    • از شهرستان سراب IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      4 3
      من تورو در حدی نمیبینم که بخوام باهات بحث کنم اولا این سراب اون سراب کویری نیست سرآب هست یعنی سرآب این ازین خوب شد که اینو یاد گرفتی دوما من شیدای شرقق و غرب نیستم لااقل شیدای انسانیت هستم که نخوام از اشغالگر دفاع کنم تو هم اگه اینقدر از غرب تنفر داری از اینترنت استفاده نکن لااقل اون فیلتر شکنتو خاموش کن تا لااقل ندونیم اهل عمل هستی و به قانون فیلترینگ ایران احترام میزاری و شعار صد من یه غاز نمیدی ما نه به شرق وابسته این نه غرب فقط ایران اسلامی
    • DE ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      3 2
      تفاوت پوتین با رییس جمهور های جنایتکار امریکا. شهید بزرگ تاریخ ایران شهید سلیمانی حاج قاسم مردمی ما رض که شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را یک عمر در جبهه ها عمل کرد و شعار نداد ، ساعتها با پوتین رودرو نشست و او را متقاعد کرد که در سوریه ضد داعش تروریست امریکایی و نوچه دست پروده عردوپا و پان توووورچیست ها با نیروی هوایی خود بجنگد و جنگید و داعش نابود شد و حکومت سوریه ضد صهیونیست پیروز و خطر تخریب و انفجار عتبات عالیات و زینبیه ..و زیارتگاه شیعیان‌ توسط داعش غربگدا و ساخته دست غرب بر طرف شد . این یکی از نتایج جبهه مقاومت بود. همزمان صد ها بار امریکایی ها واسطه فرستادند با حاج قاسم صحبت کنند آدم حسابشون نکرد و رد کرد صحبت با جنایتکار های داعش پرور را. و نامه رییس جمهور امریکا را نخوانده پس داد و به ترامپ گفت ترامپ قمارباز. و امریکا با داعشش مچاله شد ..حالا وطنفروشهای نوکر غرب چون با اربابشون تحقیرشدند کم آورده اند و چون دارند افول اربابشون را به چشم میبینند دارن میترکند مانند حباب صابون‌. لذا چون جرات اهانت به شهید بزرگوار حاج قاسم را ندارند به طرفداران و انقلابیون تهمت وابستگی به پوتین و تهمت توده ای میزنند این دقیقا دستخط بازیافت و پس ماندهای شیره ای ساواک تعلیم دیده شاباک اسراییل و منافقین هستند در حقیقت طرفداران داعش نوکر امریکا لذا جان کندن آنها طبیعیست و از عصبانیت دارن یکی یکی میترکند و نابود میشوند. آن روز که کل حکومت ایران دستشان بود ملت با اوردنگی انداختنشون بیرون حالا که پناهندگان فراری بدبختی بیش نیستند . همانگونه که حزب خائن توده با کمونیست به ذباله دان تاریخ رفت کاپیتالیسم امریکا هم داره به بزغاله دان تاریخ میره غربگداها هم سرنوشتشون مثل سرنوشت حزب توده در بزغاله دان تاریخ خواهد بود
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    12 4
    این سارمات هم سجاد غریبی خودمونه
  • ارتشی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    6 3
    البته از نظر سنتی انگلیس فراتر از یک جزیره کوچک هست زیرا عقبه اون شامل امریکا و کانادا و استرالیا و نیوزیلند و چندین کشور و مستعمره دیگه میشه که بررسی دوجنگ جهانی نشان داد انها در باطن یک کشور هستند
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 2
    حالا انگلیس می نشیند بیایند قرقش کنند . شهید مطهری می فرماید جنگ اتمی برنده ندارد.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 1
    مال در نظام اسلامی به منزله ستون فقرات یک ملّت است ملتی که ستون فقراتش شکسته است این قدرت قیام ندارد چه رسد به مقاومت، تا برسد به اقتصاد مقاومتی. ثروت نه باید در دست دولت باشد نه بخش خصوصی، نه بخش خصولتی، بلکه باید در بخش عمومی باشد؛ یعنی برای توده مردم میسور باشد که از مال مملکت برای تأمین معاش خودشان زندگی آبرومندانه داشته باشند. البته هر کسی به اندازه استعداد اقتصادی خود، قدرت و ادراک و فهم اقتصادی خود، تلاش و کوشش اقتصادی خود سهم بیشتری می‌برد
  • سعید IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 2
    آقا جنگ جنگ واقعی جهان تک قطبی به رهبری امریکا و آلت دستش زلنیسکی و جهان تکثر گرا هست و خیلی هم جدی هست،روسیه نمیدانم چرا با احتزاط ورو در بایستی جنگ میکنه،روسیه هر قدر رعایت کنه غرب پر روتر میشه،روسیه باید قبول ککه وارد یک جنگ مگ و حیات شده،نباید کوتاه بیاد.پیروزی قطعا از آن روسیه هست
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 3
    تنها برگ برنده طرفداران پوتین و کمونیستها در ایران بی تقوایی آنهاست که عفت کلام ندارند .هم توهین می کنند .هم تهمت می زنند .هم انگ می چسبانند . ولی ما مومنین عفت کلام اجازه نمی دهد هر چیزی را بنویسیم فقط آنها را به خدا حواله می کنیم و در جواب توهین آنها می گوییم سلام.
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    متاسفانه ساخت و سازچی ها و.. سیرمونی ندارند در روستاهای کشور صبر همه را تمام کرده اند - مردم از رسانه ها مباحث جلوگیری از هدر رفت و ساخت و ساز در زمین های کشاورزی را می بینند و می شنوند اما در عمل رفتار خلاف مصالح امنیت غذائی مملکت را از نهاد های دولت که ضرب المثل صفرا فزودن سکنجبین را می بینند
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 0
    11.05 بدجور زدی توی خاکی !
  • hasan IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    7 0
    لعنت به انگلیس که در جنگ جهانی دوم 9 میلیون ایرانی را با قحطی و آوردن ویروس های کشنده طاعون از بین برد
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      4 2
      لعنت به جزیره انگلیس و طرفدارایش. روزی خواهد رسید که مظلومین جهان انگلیس رو اشغال خواهند کرد و زنان و مردانش رو به کنیزی و غلامی خواهند برد و به هر خانواده آفریقایی یک غلام و یک کنیز انگلیسی هدیه خواهند داد. چیزی که عوض داره گله نداره.
  • رضا IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    4 2
    مرگ برامریکا که تاریخ نشون داده هرچی جنگ بوده و هس زیر سر امریکاس
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 4
    سارمات قوم ایرانی سکایی بود که زبانشان شبیه زبان امروز مردم اوستیا بود که آن هم توسط روسیه آزاد شد. درود بر برادران روس
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    با تجزیه کشور های ابرقدرت مانند چین روسیه هند آمریکا انگلیس فرانسه و سرزمین های مستعمره و بحار الماورای آنها دنیا رنگ آرامش را خواهد دید
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    26 4
    این بلوف روس ها هم یه چیزی تو مایه های همون بلوف ایران مبنی بر حذف کردن اسرائیل از صفحه روزگاره
  • FR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    دقیقا اوکراین بعد از جنگ شبیه اسراییل خواهد شد البته دهها درجه شدیدتر ..
  • ناشناس IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 1
    اگر قرار بر این باشد که روسیه به انگلیس حمله اتمی کند.انوقت چند کشور از همه سو روسیه را اماج حملات اتمی می کنندو چین هم از ترس اش هیچ عکس العملی نمی تونه انجام دهد.
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 1
    خب از آن جا که انگلیس دشمن مسلمانان وایرانی ها هستش و کوردها بیشتر پر مناطق اسکاتلمد ،سوئد و دانمارک هستن، از تصمیم درجه دار پوتین خواهشمندم با دادن فرمان از سوی سرلشگرهها وامیرهای عزیز وطنم ایران انگلیس،اردوغان،و اسرائیل رو با یک موشک ونیم سارمات یا موشک جهنمی اینارو یکی‌ به دریا و ترکیه و اسرائیل رو با نیم موشک که برای هردو هم زیادیه اسرائیل رو نابود،وترکیه رو بجز ایرانی ها عزیز و کوردها نابود کنه.
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 0
    حق هم باشه با مناطق عرب نشین خوزستان وخرمشهر وآبادان و مناطق کورد نشین سنندج،ایلام،وکرمانشاه هستش،که 8 سال آوارگی جنگ وخون وکمبود ماشین وایستادگی زنان ومردان با کلاش و برنو برای حفظ ناموس یعنی وطن هستش ونذاشتن یک سانتیمتراز مرز بیافته دست صدام، مردم‌ دلاور و عزیز خوزستان در گرمای شدید و وشهرهای کرمانشاه وایلام وسنندج در سرمای شدید وسوزناک بخصوص شب هستش، درود بر دلاوریتان مردمان باغیرت کل خوزستان وعرب عزیزم و مناطق کورد نشین و مظلوم سنندج وایلام، وقتی خانوادم که من بعد جنگ واینا متولد شدم از صداهای موشک های در نزدیکی محل اقامت خانوادم در شش دار که اطراف شهر ایلام هستش،وآن خلبان خبیث چند موشک میکوبه زمین فوتبال چوار درستش چه ووار هستش و تماشگران و فوتابالیست ها ........بگذریم دردناکه ولی کسی به این مناطق توجه نمیکنه و فقط آب برای کویر اصفهان و فولاد وصنعت تبریز مهم هستن،مردم و مسئولان نمیگن این چهار استان زخم خورده نیاز به کمک دارن راه و مسکن و کار و ازدواج، چی بگم سکوت بهتره
  • سلام IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    9 3
    زنده باد پوتین مرگبر زلنسکی اسرائیلی
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 7
    اولآ فارسی زبان نیست گویش های عربی هست .فارسی بدون عربی عقیم هست اعتراف فاشیست های جریان انحرافی فاشیستی ایرانشهری ها شاهنامه ای .....درثانی فارسي از افعانستان وارد ایران شده از طریق خراسان......به زبان دری وری معروف بوده
  • محمد از تهران IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 2
    توهمات وشعار. پوتین.... دقيقا شبيه تفکرات پوچ فاشیستی ونژاد پرستی پان‌فارس ها همان‌ پان افعانی ها هندی تبار هست
  • طاهری IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 2
    در حق روسیه دعا می کنم اگر این جزیره نحس غرق گردد.
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 1
    برای غرق کردن انگلیس و اوروپا نیاز ب هیچ سلاحی نیست اینا خودشون در انواع بحران های و مشکلات مختلفی ک داشتن و اکنون بر آن اضافه شد ایشالا ب امید خدا نچندان دور از درون فروکش خواهند کرد
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 1
    انگلیس همین که با تمام توان داره جلو جنایتکاران روس می ایسته خیلی چیزها رو ثابت میکنه . مطمئن باشید روسیه نهایتا دچار فروپاشی و تجزیه میشه .
  • حامد IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    4 3
    مرگ بر پوتین
  • US ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • کامبار IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 0
    سلام بر امام زمان عج
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 0
    مشکل حجاب و مشروب را حل کنید تا روس‌ها بتوانند برای سیاحت به کشور ما تشریف بیاورند .
  • ابوالفضل IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 1
    بهتون ثابت شد امریکا متحدانش رو تنها نمیزاره
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    کارشناسان محترم و سینه چاک شرق و غرب!! این گرانی های فاحش و کمر شکن اخیر هزینه جنگ نمایشی است که دو ابر قدرت با توافق کامل ازپیش طراحی شده درحال اجرای آن هستند وتایید خالی شدن منابع کشورهای طعمه ادامه خواهد داشت. پس لطفا از عربده کشی و قیل و قال های جانبدارانه والبته ساده لوحانه پرهیز کنید که نه سر پیازید نه ته پیاز.
  • مهدی مختاری 291 IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 2
    با سلام. وقتی که بین دو گروه ظالم جنگی به وجود می آید، مسلمانان نباید در آن جنگ دخالت کنند؛ ما فقط باید کُشته شدن و یا آواره شدن مردم عادی و غیر نظامی را محکوم کنیم؛ همین. نتیجۀ چنین جنگی این است که ظالمی می رود و ظالم دیگری جایگزینش می شود. هدف اصلی و نهایی جنگ اوکراین و روسیه، غلبه بر جمعیت کشور مظلوم فلسطین است. تا حالا هم عدۀ زیادی از یهودیان آواره شده از اوکراین به اسرائیل (سرزمین های اشغال شدۀ فلسطین مظلوم) پناهنده شده اند. دین واقعی ولادیمیر پوتین و سرگین لاوروف، مسیحیت صهیونیستی است؛ آن ها رابطۀ بسیار نزدیکی به اسرائیلی ها دارند؛ و در تل آویو هم سفارت دارند؛ تل آویو هم در مسکو سفارت دارد. سرگین لاوروف قبلاً گفته بود: تضمین امنیت اسرائیل اولویت اصلی روسیه است. اگر از آن ها بپرسید که بین «رابطه با تهران» و «رابطه با تل آویو» کدام را انتخاب می کنید، خیلی واضح و قطعی می گویند: تل آویو. ولادیمیر زلنسکی هم یک یهودی صهیونیست است؛ شناسنامۀ اسرائیلی دارد؛ دورۀ سربازی اش را در ارتش جنایتکار اسرائیل گذرانده است؛ رئیس جمهور یک حکومتی است که با کودتای سال 2014 بر سر کار آمده است؛ اکنون هم در حال خیانت به مردم اوکراین است. او هم رابطۀ بسیار نزدیکی به اسرائیلی ها دارد. اوکراین هم در تل آویو سفارت دارد؛ تل آویو هم در کی‌یف سفارت دارد. همۀ آن ها (پوتین، لاوروف، زلنسکی، آمریکا و اسرائیل و انگلیس) جنایتکار هستند و دست شان در یک کاسه است؛ هدف واحد آن ها این است که به وسیلۀ ایجاد جنگ و ناامنی، یهودی های سراسر دنیا را مجبور کنند تا به اسرائیل (سرزمین های اشغال شدۀ فلسطین مظلوم) مهاجرت کنند؛ همانطور که قبلاً این کار را کرده اند. «خودزنی کردن» کثیف ترین حقه و فریبی است که تا حالا توی عُمرم دیده ام؛ دشمنان ما سال های زیادی است که با خودزنی کردن در حال غرامت گرفتن از ما هستند. پس بنابراین ما به جای اینکه ذهن مان را درگیر جنگ اوکراین کنیم باید به فکر دفاع از کشور مظلوم فلسطین باشیم؛ و همانطور که کُشته شدن و یا آواره شدن مردم عادی و غیر نظامی را محکوم کرده ایم، مهاجرت یهودی های آواره شده از اوکراین به اسرائیل (سرزمین های اشغال شدۀ فلسطین مظلوم) را هم محکوم می کنیم و آن ها را دشمن خود می دانیم.
    • DE ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      2 0
      خیلی زور زدی یه طورایی مطلب جنگ روسیه و اکراین را به فلسطین ربط بدهی چون میدونی اکثر مسلمانان‌ نسبت به مسئله فلسطین حساس هستند و در حقیقت چون میدونی ایران با روسیه روابط قوی داره خواستی مثلا این روابط را یه طورایی زیر سوال ببری ولی عمو جون نه دعا و نه نفرین به پوتین و روسیه و اکراین کوچکترین تاثیری در حرکت روسیه نمیگذاره. زیرا پوتین بارها گفته کشور روسیه از طرف ناتو بوسیله دلقینسکی و نازی ها تهدید میشه نه که چون ایران و فلسطین داره تهدبد میشه پوتین حمله کرده به اوگراین..‌برای پوتین سرنوشت ایران و فلسطین اصلا فعلا اهمیت ندارد تا حالا هم کسی از روسیه نشنیده که خودشون را فدایی ایران بدانند. پس راحت باش هم جمهوری اسلامی اونکاری را که بایستی بکند میکند هم‌ پوتین
  • ابوالفضل IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    این جنگ سراغاز اتفاقات زیادی تو دنیا هست تنها کسانی که باهوش تر باشند ضرر کمتری خواهند کرد
  • UA ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 2
    واقعیت این هست که تقریبا بیشتر کشورهای اروپایی موافق پیروزی روسیه در باطن هستند ولی جرات جیک زدم بخاطر آمریکا و انگلیس را ندارند. بیشتر این کشورها بعد از آشنایی با نیات لیبرالیسم ضد آن در خفا هستند ولی چون در دام ناتو و اتحادیه اروپا گیر افتاده اند چاره ای به جز نشان دادن همراهی با ناتو و امریکا و اتحادیه اروپا که عملا در دست آمریکا و فرانسه و آلمان هست کاری نمی‌توانند بکنند. یک دیکتاتوری کامل در این اتحادیه برقرار هست و حتی با مردم کلفتی انتخابات را به نفع کاندیدای موافق لیبرالیسم تغییر میدهند. این کشورها آرزوی پیروزی روسیه را دارند. شما ببینید چطور افراد مهم در داخل اتحادیه ترور بیولوژیک میشوند و یا به علل مختلف ناشناخته در لابلای قوانین ناکجا آباد گرفتار میگردند. وضعیت دیکتاتوری مطلق در این اتحادیه فاجعه است و حتی فرانسه و آلمان سعی در لغو حق وتو اعضا دارند. در سازمان ناتو که اصلا حق انتخابی وجود ندارد. برای همین کشورها سعی دارند از منجلاب فساد و دیکتاتوری و ترور سازمان ناتو و اتحادیه اروپا رها شوند ولی توان آن را ندارند و. برای همین از پیروزی روسیه که برایشان علاوه بر آزادی رونق اقتصادی را به ارمغان میآورد حمایت می‌کنند. با تخفیف گازی و نفتی روسیه به کشورهای شرق آسیا عملا اتحادیه اروپا از اقتصاد حذف شده تلقی میگردد. و البته با ساخت و تحهیزات نظامی قدرتمند از جانب کشورهای دیگر عملا آمریکا و اتحادیه اروپا حتی از فروش سلاح نیز عقب خواهند افتاد و با ورود جمهوری خواهان به کنگره و کاخ سفید حتی وضعشان وخیم تر خواهد شد
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      3 1
      این پرت وپلا ها چیه؟ ترور بیولوژیک و ترس از آمریکا و وووو؟ حیف از وقت گرانبها که برای این محملات صد من یه غاز آبدوغ خیاری گذاشتی.
  • FR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 1
    واسه یه مسلمون شیعه زشته پاچه خواری کمونیستها را بکنه خجالت بکش از قاتل مردم غیر نظامی حمایت نکن..
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    چرا نت رو قط کردین
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 1
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • NL ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    7 2
    اردوغان که خیلی دنبال نژاد ما ترکها در ایران هستی؟ میخواهی بدانی نژادم‌ چیست؟ تبارم چیست؟ من فرزند علی ع هستم پس قبل از اینکه به من بگویی ترک یا فارس این را بدان که نام من «باباعلی» است زیرا بابا و پدر من علی ع است. (انا و علی ابوا هذه الامه)
  • DE ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    و روزنامه «نیویورک‌تایمز» مطمئن هم هست که ژنرال های روسی که آمریکا در قتل آنها شراکت داشته «ژنرال ارشد» و نه ژنرال معمولی بوده اند؟
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    تهدیدات جزیره انگلیس علیه مسکو مصداق بارز لاف در غریبی زدن است ؛))
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    عملیات فداکارانه؟!
  • مهدی IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 1
    خاک تو سر انگلیس .دیدین مقام روسی چی گفته ؟ با یک موشک می توان (بریتانیا ) را برای ابد در اعماق دریا غرق کرد. خدا را چه دیدین باهمه جنایات انگلیسها در طول تاریخ نابودیشان بعید هم نیست.
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    زلسکی یهودی هست تولید کننده های سلاح های جنگی همون یهودی ها هستن،پس نمیگزارن یهود جلو کسی شکست بخورن
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    2 0
    روسیه بی شرف ببین چه بر سر سوریه اورد و ببین چه بر سر اوکراین اورد اینکه از ملت خودشونه
  • سید روح اله DE ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    اگر میخواهید جواب درست و حسابی به افرادی بدهید که نفاق و خیانت از گفتارشان میبارد به اربابشان بد و بیراه بگید. لعنت خداوند و ملائکه بر اساس ظلم ( یهودیان فاسق) یه سوال مهم یهودیان معلم شیطان هستند یا شیطان معلم یهودیان؟؟؟
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      1 0
      ۰۷:۴۰ برو خدا شفات بده که خودتم نمی دونی چی میگی
    • DE ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      2 0
      .....یه سوال مهم یهودیان معلم شیطان هستند یا شیطان معلم یهودیان؟؟؟-- دید یک شخصی شیطان را به خواب - زو بپرسید ای جناب مستطاب/ صهیونیستها خود شاگرد تو اند؟ گفت نِی استادند آنها پر شتاب
  • نیما IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    نونازی ها با اسراعیل دستشون توی یک کاسه است دقیقا مثل جنگ جهانی دوم که نازی ها با اسراعیل دستشون تو یک کاسه بود
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      1 0
      خدایا دست دست نکن این یکی رو خارج از نوبت به قید سه فوریت شفا بده
  • رضا عبدی IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    خطاب به ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶ مزخرفات و مهملات و ردیف کردی. چی میزنی تعطیل؟
  • احمد حسینی IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    خطاب به ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶ چی میزنی؟جنس خوبی باید بوده باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس