کد خبر 1370817
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
ناتو از افزایش حضور خود در دریای بالتیک خبر داد

ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: این ائتلاف همزمان با تقاضای عضویت سوئد در ناتو، حضور خود را در اطراف مرزهای سوئد و دریای بالتیک افزایش می‌دهد.

به گزارش مشرق، تارنمای سوئیس اینفو نوشت، استولتنبرگ در گفتگو با شبکه تلویزیونی اس وی تی سوئد، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت من متقاعد شده‌ام که راه ‌حل‌هایی برای نیازهای امنیتی سوئد در یک دوره انتقالی پیدا خواهیم کرد.

استولتنبرگ گفت: از لحظه ای که سوئد تقاضای عضویت بدهد و ناتو بیان کند که می خواهد این کشور به ائتلاف ملحق شود، قویا خود را نسبت به ضمانت های امنیتی به سوئد متعهد می دانیم.

وی افزود: این تعهد ناتو شامل افزایش حضور در اطراف سوئد و دریای بالتیک خواهد بود.  

سوئد و فنلاند عضو ناتو نیستند اما الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ و حمله به اوکراین این دو کشور را وادار به بازنگری در سیاست های امنیتی خود کرده است.

هر دو کشور به دنبال ضمانت های حمایت نظامی در مدت بررسی روند تقاضای عضویت خود هستند. این روند ممکن است تا زمانی که این تقاضا مورد تایید همه اعضای ناتو قرار بگیرد، یک سال طول بکشد.

مسکو درباره «تعهدات جدی» هر گونه عضویت سوئد وفنلاند در ناتو هشدار داده و گفته از سلاح های هسته ای و موشک های هایپرسونیک (فوق صوت)  را در منطقه اروپایی کالینگراد مستقر خواهد کرد.

آن لیند وزیر خارجه اوکراین پیشتر گفته بود که آمریکا «ضمانت های امنیتی» را در دوران بررسی تقاضای عضویت این کشور در ناتو اعطا خواهد کرد اما این ضمانت امنیتی مشخص نیستند.

سوئد و فنلاند در ماه جاری درباره عضویت به ناتو تصمیم گیری می کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    2 0
    حال پوتین الان دیدنیه
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس