کد خبر 1370612
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
تلاش مجلس برای ساماندهی خودرو/ ضوابط واردات در اختیار دولت است

رئیس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم از زمانی که روی کار آمد، موضوع ساماندهی صنعت خودرو را پیگیری کرد و لازم است برای رفع مشکل این صنعت، واردات انجام شود.

به گزارش مشرق، رضا تقی‌پور درباره وضعیت صنعت خودرو، اظهار کرد: مجلس یازدهم از زمانی که روی کار آمد، موضوع ساماندهی صنعت خودرو را پیگیری کرد و مصوبه‌ای را در این زمینه به تصویب رساند.

وی بیان کرد: مشکل اساسی خودرو در کشور ما این است که عرضه بسیار کم است و با تقاضای بالای مردم تناسب ندارد. این مسئله التهاب زیادی را در بازار خودرو ایجاد کرده است.

رئیس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قاعدتا نگاه و اولویت ما این است که در وهله اول تولید داخلی مورد حمایت قرار گیرد، اما تولید داخلی خودرو پاسخگوی نیاز جامعه نیست و باید واردات انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس در طرح ساماندهی صنعت خودرو شرایطی را برای واردات خودرو مشخص کرد. حرف ما این است که واردات خودرو باید به صورت موقت و کاملاً کنترل شده توسط دولت انجام شود.

تقی‌پور گفت: برخی افراد می‌گویند که واردات خودرو فقط به نفع افراد ثروتمند است و از آنجایی که فقط خودروهای لوکس وارد کشور می‌شود، افراد پولدار می‌توانند این خودروها را خریداری کنند.

وی تاکید کرد: ما نحوه و ضوابط واردات خودرو را در اختیار دولت گذاشتیم و دولت می‌تواند نوع خودروهای وارداتی و همچنین تعداد خودروهای وارداتی را مشخص کند.

رئیس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است خودروهایی وارد کشور شود که تا حدودی در سطح خودروهای داخلی باشد و منجر به رقابت خودروهای داخلی و خارجی شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    بهانه اينست خودروى داخلى كيفيت ندارد خودروساز داخلى رقيب ندارد بهاى توليدات داخلى گران است و٠٠٠حالا اگر واردات انجام هيچ عقل سليمى حكم نمى كند اين مشكلات حل شود
  • محمد جعفری نیا GB ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 0
    خوب مگه قرار نبود با افزایش قیمت در۶ماهه دوم سال افرایش تولید داشته باشیم ولی متاسفانه با این که قیمت افرایش پیدا کرد ولی تولید هم کاهش پیدا کرده است .مسئولان یه فکری به حال مردم بیچاره وقشر آسیب پذیر بکنند.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 0
    خودروهای اشغال محصول مافیای خودروسازی
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    ماشین تولید داخلی ۸۸۰ هزار در سال و نیاز سالانه داخلی ۱ و ۵ میلیون. معلومه که کم میاد ولی مسیولان خودشون رو به خواب زدند
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 0
    خودروسازها به عمد این اشغالهاشون رو کمتر تولید میکنند تا همیشه کمبود تو بازار باشه تا همیشه برای این اشغالها ولع باشه.
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 0
    بیچاره ملت مظلوم ایران
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    1 0
    خودروهای به صرفه و با تکنولوژی مناسب و ایمنی بالا را که در مصرف سوخت صرفه جوئی و نمایندگی شرکت صادر کننده خدمات پس از فروش مناسب و در شان مردم را ارائه کند را وارد کنید نه اینکه همینطور هر کی هر مدل و مارکی که دلش خواست وارد کند و وضع را از اینی که هست بدتر کند. اگر یک شرکت خودرو ساز نتواند قطعات را بومی سازی کند نباید اجازه واردات خودرو به آن داده شود. میشود حتی بخشی از خط تولید شرکتهای داخلی را با تجهیز شرکتهای خارجی در اختیار برندهائی که وارد می کنیم بگذاریم تاعلاوه بر انتقال تکنولوژی و فعال نمودن ظرفیتهای خالی شرکتهای داخلی ، بتوانند همان مدل و قطعات خودرو را در داخل مونتاژ یا تولید کنند این کار باعث کار آفرینی در داخل میشود. خلاصه که مفت و مسلم بازار ایران را در اختیار خارجی ها نگذارید. این راه قبلا دهها بار رفته شده و جوابش را دیده ایم . پس به هوش باشید. ضمنا کنترل قیمت تمام شده متناسب با قدرت خرید تنها راه رسیدن کالا به دست مصرف کننده داخلی است نه مقایسه کالا با نرخ ارز یا کالا در سایر کشورها !!!.سرمایه یک کارخانه یا کالای تولید شده داخلی ارتباطی به قدرت یا میزان تبدیل شوندگی به ارز ندارد بلکه به میزان تولید و صحت چرخه عرضه و تقاضای آن بستگی دارد. برای جلوگیری از قاچاق و کنترل صادرات کالا به سایر کشورها ، ضمن کنترل و ثبت آمار تولیدات کالا به صورت بر خط در سامانه متمرکز کشور ، تنها راه اصولی افزایش متناسب تعرفه گمرکی صادرات است که می تواند تفاوت قیمت کالای داخلی به صادراتی را تعیین کند.این کار علاوه بر اینکه باعث کاهش قیمت کالا در داخل میشود باعث میشود کشور وارد کننده بهای مطلوبیت کالای با کیفیت و با قیمت مناسب را بپردازد و هنوز برایش صرفه خرید وجود داشته باشد. از ما گفتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس