کد خبر 1370498
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
آخرین قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گرانبها‌

در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها قیمت طلا ۱.۳ دلار پایین آمد و نسبت به یک ماه پیش افت ۶۶ دلاری را به ثبت رسانده است.

به گزارش مشرق به نقل از کیتکو، در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها قیمت طلا ۱.۳ دلار عقب نشست و به ۱۸۶۶.۷ دلار در هر اونس رسید. این قیمت نسبت به یک ماه گذشته ۶۶.۵ دلار پایین‌تر اما نسبت به یک سال گذشته ۸۷.۷ دلار بالاتر بوده است. قیمت نقره هم امروز ۲ سنت پایین آمد به ۲۲.۵ دلار در هر اونس رسید.

برخلاف طلا و نقره، پلاتین و پالادیوم امروز رشد قیمت داشتند به گونه‌ای که پلاتین ۱۴ دلار گران‌تر شد و به ۹۷۵ دلار در هر اونس رسید. قیمت جهانی پالادیوم هم ۱۰ دلار بالا رفت و هم اکنون ۲۲۰۰ دلار در هر اونس خرید و فروش می‌شود.

به گزارش رویترز، انتظارات نسبت به تصمیم بانک مرکزی امریکا برای بالا بردن نرخ بهره دلار طی روزهای آینده از یک سو و رشد نرخ بهره اوراق ده ساله دولتی وزارت خزانه‌داری آمریکا از سوی دیگر از جمله دلایلی بوده که باعث افت امروز قیمت طلا شده است.

قرار است تا ساعاتی دیگر بانک مرکزی فدرال آمریکا بیانیه خود نسبت به سیاست‌های احتمالی آتی خود را منتشر کند. بازار انتظار دارد که این بانک تصمیم به افزایش نرخ بهره بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس