فروش اسلحه و آموزش اقدامات تروریستی در بخشی از فضای مجازی کشور درسایه بی‌قانونی

نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه در سایه بی‌قانونی در فضای مجازی شاهد آموزش اقدامات تروریستی هستیم، گفت: هیچ انسان باوجدانی نمی‌پسندد که ما در فضای مجازی کشورمان دچار وادادگی شویم.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ انسان باوجدانی نمی‌پسندد که فضای مجازی در کشور ما به حال خود رها شده باشد و ما دچار وادادگی در این بخش شویم.

وی افزود: امروز شاهد فروش اسلحه و آموزش اقدامات تروریستی و کلاهبرداری‌های گسترده در سایه بی‌قانونی در فضای مجازی کشورمان هستیم که تنها اندکی از این کلاهبرداری‌ها به پلیس فتا گزارش داده شده و مورد پیگیری قرار می‌گیرد و بخش اعظمی از مردم فریب‌خورده به پلیس فتا هم مراجعه نمی‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: امروز بخش قابل توجهی از فعالیت ما اعم از فعالیت‌های اقتصادی و... در فضای مجازی انجام می‌شود و این مسأله قانونمند کردن فضای مجازی را بیش از پیش برای ما الزامی می‌سازد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: قانونمند کردن فضای مجازی نه به معنای محدودسازی بلکه به معنای ایجاد فضایی امن برای فعالیت‌های اقتصادی سالم و همچنین انجام امور دیگر مردم است.

وی افزود: همانطور که اگر فردی در خیابان مورد سرقت قرار گیرد توقع دارد که قانون از وی حمایت کند، در فضای مجازی هم باید از کاربران حمایت لازم به عمل آید و لازمه این کار قانونمند کردن فضای مجازی است.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: ایجاد امنیت برای فعالیت‌های اقتصادی سالم در فضای مجازی فقط با قانونمند کردن این فضا میسر است و اگر محدودیتی هم با قانونمند کردن فضای مجازی اعمال شود، برای کلاهبرداران و سارقان است، نه فعالان اقتصادی سالم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    9 4
    تروریستا تاکتیکشون هم عوض شده.
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    2 9
    قبل از مدیریت فضای مجازی، لازم است مخالفان پالایش اینترنت را در یک حمله همه جانبه دستگیر و اعدام کنید. والا تا اینها هستند مردم را علیه عاقلانه ترین کارها تحریک می کنند.
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    5 2
    واقعا فکر کردید مردم عادی هستند که در تلگرام سلاح و مهمات میفروشند ؟ یا افراد صاحب نفوذ ؟
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    3 0
    چی بگم
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      0 8
      با سام و احترام بر جنابعالی نا شناس عزیز م چون کلمه ی « بگم » را در فرمایش جنابتان دیدم ، خوشم آمد لذا برای تفریحتان بدون آن که خدای ناخواسته قصد بی ادبی داشته باشم ،عرض می کنم : چه بگم من که نمیدانم چیزی __نه ز اشیاء درشت و نه ریزی __ فرق ندارد که بُوَد بزیر یا روی میزی __ حتی مشتی از نخود داخل دیزی __اذن ده بگم گر افزون کنم __وقتی شد بگم بگم افسون کنم __ عده ای را اندکی فریب دهم __شاید از غمی که دارم برهم __ ان شاءالله موفق ، مؤید و سربلند باشید .با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی .
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    2 9
    یکی از مواردی که از ریشه های نا امنی محسوب می شود ، تبلیغات هرز و خائنانه ی دشمنان قسم خورده ی اسلام و انقلاب شکوهمند اسلامی است که در اذهان افراد خام و بی خبر از اسلام اثر می گذارد ، چون متأسفانه کسانی هستند که چون مسلمانند گمان می کنند که اسلامشناس هم هستند در حالی که از روخوانی قرآن کریم نیز عاجزند تا چه رسد به درک و فهم معانی بلند آن که بزرگترین دانشمندان جهان اگر با آن مواجه شده و درکش کنند در برابر ش خود را خاضع می دانند ، پس بفکر مدیریت درست فضای مجازی باید باشند که در این صوت ریشه ی بسیاری از نا امنی ها خشکانده خواهد شد ئد اوزون آماده سن گَلدی گَمی __اونا مین گَل بو فضایه بیر دمی __ولو بیر یولدا ئولوب گئور سن اوزون __یاخشی دَیِل باغلاما هر شیئه گئوزون __بو فضاده خلقی دشمن اوینایِر __ایلیور باطلی هر لحظه دایِر __کمکه مُدرِک آداملار دان چاغر __بو مجازی فضانی ایله دایِر _
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    10 2
    دنبال بهانه اند که این طرح خیانت و خباثتشان را عملی کنند. بیچاره مردم عادی.
    • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      1 7
      شما هم نان و نام تان در رها بودن فضای مجازیست
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    2 3
    دیگه بعدازسالهادیپلماسی معلوم شده مذاکره وتله برجام با استکبار( جز بتن کردن غارت فرسایشی شدن اطاله وابستگی شیفتگی نفوذ خیانت فساد جنایت ونابودی ...)هیچی نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس