کد خبر 1369904
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
کشاورزان سیاه پوست و نژادپرستی ریشه‌دار در آمریکا

طبق مطالعه محققان دانشکده اقتصاد دانشگاه ماساچوست،‌ کشاورزان سیاه پوست آمریکا در قرن گذشته به خاطر سیاست‌های نژادپرستانه بیشتر زمین‌های خود را از دست داده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مطالعات نشان می‌دهد کشاورزان سیاه پوست آمریکایی در قرن بیستم حدود ۳۲۶ میلیارد دلار زمین از دست داده‌اند.

محققان می‌گویند سیاه پوستان در کشور آمریکا هنوز با مسئله نژادی روبرو هستند و نمی‌توانند به طور کامل از مالکیت زمین برخوردار باشند. بسیاری از کشاورزان سیاه پوست به خاطر رنگ پوست از مالکیت کامل زمین محروم هستند.

دانیا فرانسیس، استاد اقتصاد دانشگاه ماساچوست و سرپرست این تحقیق میدانی که روز یکشنبه در نشریه ماساچوست منتشر شد، می‌گوید: ثروت و زمین یکی از راه‌های ایجاد رفاه اجتماعی در میان خانوارهای آمریکایی محسوب میشود ولی این رفاه تا حدودی در قرن گذشته برای سیاه پوستان فراهم نبوده است.

فرانسیس افزود: زمانی که گروه‌های عظیمی از آمریکایی‌های آفریقایی تبار از این فرصت محروم شدند، این نشان دهنده شکاف طبقاتی بین نژادی است که در قرن بیستم نیز ادامه داشته است.

طبق یافته‌های فرانسیس و همکارانش در دانشکده اقتصاد دانشگاه ماساچوست از دست دادن زمین توسط سیاه پوستان بیشتر به خاطر سیاست‌های تبعیض آمیز دولت در اعطای وام‌های کشاورزی و فروش اجباری زمین‌های مشترک بوده است.

طبق اسناد تاریخی در آمریکا،‌ در سال ۱۹۱۰، کشاورزان سیاه پوست بیش از ۱۶ میلیون هکتار زمین داشتند ولی طبق سرشماری‌ها در سال ۲۰۱۷ این رقم تنها ۴.۷ میلیون هکتار بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    ایران باید از اتحادیه های سیاه پوست حمایت کندو یا رهبرانی چون زاک زاک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس