کد خبر 1369761
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
۲ بازیکن سپاهان کار دست استقلال می دهند!

بازیکن اسبق تیم های استقلال و سپاهان گفت: قطعاً تیم سپاهان برای اعاده حیثیت مقابل تماشاگرانش هر چه در توان دارد را به نمایش خواهد گذاشت پس روز سختی در انتظار استقلال است.

به گزارش مشرق، شاهین خیری، بازیکن اسبق تیم های استقلال و سپاهان در گفت و گو با خبر ورزشی، در آستانه دیدار این دو تیم درباره شرایط بازی شاگردان مجیدی در اصفهان، همچنین تنش‌های به وجود آمده بین ساکت الهامی و محمد نوازی اظهاراتی را مطرح کرد.

*‌ مصاف استقلال مقابل سپاهان در اصفهان را چطور پیش بینی میکنید؟

به طور کلی بازی در نقش جهان برای هر تیمی سخت است. من سه فصل برای این تیم بازی کردم و می‌دانم سپاهان در خانه‌اش مقابل استقلال و پرسپولیس شکل و شمایل دیگری پیدا می‌کند. از طرفی با توجه به اینکه سپاهان در آسیا نتیجه خوبی نگرفته شاید بازیکنانش از نظر روحی تا حدی دچار مشکل شده باشند اما این تیم همواره در طول دو دهه گذشته به عنوان قطب سوم فوتبال ایران مطرح بوده و از این بابت به هیچ وجه نمی توان سپاهان را دست کم گرفت.

* با توجه به حذف شدن سپاهان در گروه آسیایی اش با دریافت ۱۲ گل در ۶ بازی، فکر می‌کنید استقلال برای گلزنی به این تیم کار راحتی در اصفهان خواهد داشت؟

به هیچ وجه این طور نیست. سپاهان چیزی برای از دست دادن ندارد. شرایطش در جدول به گونه‌ای است که مساوی به هیچ دردش نمی خورد. از طرفی این تیم بعد از بازگشت از آسیا دوست دارد مقابل هوادارانش نتایج آسیایی را جبران کرده و به نوعی اعاده حیثیت کند. من بازی این تیم مقابل الدحیل قطر را دیدم. سپاهان فوق العاده زیبا بازی می کرد ولی متاسفانه به خاطر عدم تمرکز در بخش دفاعی روی ضدحملات گل می‌خورد. شاید این ناشی از بی تجربگی بازیکنان جوان سپاهان باشد.

*‌ چه مقدار از این بی تجربگی به کادرفنی و خود نویدکیا مربوط می‌شود؟

محرم خودش در کسوت بازیکن بارها و بارها در رقابت های آسیایی حضور داشته ولی به عنوان مربی تجربه آنچنانی ندارد. با این همه من فکر می‌کنم سپاهان مقابل استقلال یک تیم خیلی خطرناک خواهد بود. این بازی برای استقلال دو رو دارد؛ یا سپاهان تحت تاثیر اتفاقات آسیایی بازهم ضعیف ظاهر می شود و یا اینکه با قدرت جلوی استقلال می ایستد.

* نقطه قوت سپاهان کجاست؟

سپاهان با در اختیار داشتن نفراتی مثل سروش رفیعی و دانیال اسماعیلی فر پشت سر مهاجمانش، بیشتر حملاتش را از عمق دفاع پایه‌ریزی می‌کند و خیلی به کناره ها و سانتر از جناحین وابسته نیست. به همین خاطر استقلال می‌تواند با تجمع در وسط و خط هافبک، نقطه وصل هافبک و مهاجم سپاهان را از بین ببرد. در نقطه مقابل استقلال می‌تواند از کناره ها و پشت سر هافبکهای سپاهان با ضدحملات سرعتی به خواسته‌اش برسد.

*‌ یعنی استقلال به ضدحملات دل خوش باشد؟

قطعاً ضدحمله بهترین روش برای ضربه زدن به سپاهان است. چون در بازی آخرش با الدحیل هم دیدیم که بارها روی ضد حمله، هم گل خورد و هم دروازه‌اش تهدید شد. استقلال خیلی هم نباید مقابل سپاهان محتاط باشد. همه می‌دانند که برد استقلال در این بازی این تیم را به قهرمانی نزدیک تر می کند.

* اما اگر ببازد تکلیف استقلال چیست؟

با باخت استقلال به سپاهان هیچ اتفاقی نمی‌افتد. باخت یا مساوی استقلال فقط فاصله‌اش با تیم دوم را کم می کند. حتی اگر پرسپولیس هم برنده شود باز هم استقلال با هر نتیجه‌ای غیر از برد در صدر جدول باقی می ماند. بنابراین اگر هم باخت، ایرادی ندارد، فقط باید با روحیه بالا به ادامه مسابقات فکر کند.

۲ بازیکن سپاهان کار دست استقلال می دهند!

* مهمترین توصیه شما به بازیکنان استقلال که داعیه قهرمانی دارند چیست؟

الان وقت اشتباه کردن نیست. در این مقطع از فصل جایی نیست که نفرات جلویی با از دست دادن یک موقعیت خوب یا نفرات عقب زمین با یک دفع ناقص، زحمات یک فصل شان را به باد بدهند. استقلال باید قهرمانانه بازی کند و بدون اشتباه. چه در فاز دفاعی و چه در فاز حمله.

* شهباززاده و مغانلو را چطور مهاجمانی می شناسید؟

 این دو نفر دو مهاجم تأثیرگذار هستند. مهاجم خوب با مهاجم تأثیرگذار فرد دارد. چون مهاجم تأثیرگذار در یک لحظه می‌تواند نتیجه بازی را تغییر بدهد. با وجود هافبک های بازیساز سپاهان اگر به این دو بازیکن توپ برسد کار دست استقلال می‌دهند. بنابراین هافبک‌های تخریب کننده استقلال باید دو برابر هر بازی معمولی در این دیدار بدوند. در کل امیدوارم یک بازی زیبا را شاهد باشیم تا بعد از مدتی دوری از فوتبال همه از دیدن این مسابقه سیراب شوند.

* در پایان بازی فینال جام حذفی بین ساکت الهامی و محمد نوازی مشکلی به وجود آمد. نظر شما در این باره چیست؟

من دقیقاً در جریان اتفاقات نیستم ولی تا جایی که صحبت های ساکت الهامی را گوش کردم متوجه شدم او شأن و شخصیت محمدنوازی را حفظ نکرد. نوازی بازیکن بزرگی در فوتبال ایران است که در رده باشگاهی سالها برای استقلال توپ زده و هم در رده ملی برای خودش جایگاه قابل توجهی دارد. من اصلاً به شخصیت حقوقی نوازی کاری ندارم ولی حرفم این است که آیا ما نباید برای شخصیت حقیقی افراد و از آن مهمتر خودمان احترام قائل باشیم!

۲ بازیکن سپاهان کار دست استقلال می دهند!

* بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

درست است که ساکت الهامی فوتبالیست آنچنانی نبوده و حالا هم با هر وضعیتی بوده توانسته تیمش را قهرمان کند. اما این برای سرمربی تیم قهرمان فوتبال ایران خوب نیست که درباره مربی تیم حریف این گونه حرف بزند! حقیقتاً رفتار ساکت الهامی درست نبود و شأن و شخصیت فوتبال ایران را پایین آورد. نمی ‌دانم چرا نمی‌خواهیم از گذشته و اتفاقات مشابه درس بگیریم. شاید برای همین است که فوتبال ما به لحاظ فنی بالا نمی رود. چون خیلی‌ها فکر و ذکرشان بیشتر از فوتبال درگیر حاشیه هاست.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    استقلال و مجیدی رو نویدکیا و الهامی خوب بلدن ترمزش رو بکشن !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس