هشدار تازه روسیه؛ دارایی کشورهای متخاصم را مصادره می‌کنیم

مقام ارشد روسیه از احتمال مصادره اموال کشورهای متخاصم در خاک روسیه به تلافی اقدامات انجام شده علیه مسکو خبر داد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد روسیه روز یکشنبه پیشنهاد داد که می‌توان دارایی‌های مستقر در روسیه متعلق به کشورهایی که متخاصم می‌داند را در انتقام از پیشنهاد ایالات متحده برای فروش دارایی‌های الیگارش‌های روسی و پرداخت درآمد حاصل از آن به اوکراین، مصادره کرد.

به نوشته روزنامه «مسکو تایمز» «ویاچسلاو ولودین» رئیس کمیسیون حقوق بشر روسیه گفت: «در مورد شرکت‌هایی که در خاک روسیه مستقر هستند و صاحبان آن‌ها شهروندان کشورهای متخاصم هستند و تصمیم به توقیف دارایی‌های روسیه گرفته شده است، اتخاذ تدابیر متقابل و مصادره دارایی‌ها منصفانه است.»

وی گفت: «درآمد حاصل از فروش این دارایی‌ها صرف توسعه کشورمان خواهد شد.»

ولودین، لیتوانی، لتونی، لهستان و ایالات متحده را به زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی و توسل به دزدی متهم کرد. وی از کشورهای متخاصم خواست تا به شیوه‌ای متمدنانه عمل کنند و به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند.

اظهارات ولودین پس از آن بیان شد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده، پیشنهادی را برای افزایش فشار اقتصادی بر روسیه، با تشدید توقیف و مصادره اموال الیگارشی‌ها ارائه داد.

ولودین گفت: «این تصمیم بر اقتصاد کشور ما تأثیری نخواهد گذاشت. قایق‌های تفریحی، ویلاها و سایر دارایی های شهروندان ثروتمند روس هیچ کمکی به توسعه روسیه نمی‌کند.»

حدود دو ماه قبل وبگاه «بلومبرگ» نوشته بود آمریکا و متحدانش با اعمال حدود ۳ هزار تحریم جدید علیه روسیه، باعث شدند این کشور در صدر کشورهای تحریم‌شده در جهان قرار بگیرد.

در ادامه سیاست‌های ضد روسی کشورهای غربی به بهانه عملیات نظامی  کشور در اوکراین، لهستان نیز از اعمال تحریم‌هایی علیه نهادها و اشخاص روسی خبر داد. «ماریوس کامینسکی» وزیر کشور لهستان  گفت که ورشو تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های فعال در حوزه انرژی از جمله «گازپروم»، «نواتک»، «آکرون» و اشخاصی از روسیه و بلاروس اعمال کرده است.

 این فهرست شامل شرکت‌هایی مانند گازپروم که قبلا به عنوان بخشی از فعالیت‌های «یوروپول‌گاز» تحریم شده بود و دیگر شرکت‌هایی مانند آکرون و الیگارش روسی «ویاچسلاو کانتور» که حدود ۲۰ درصد سهام شرکت لهستانی «آزوتی» را در اختیار دارد، همچنین تمام شرکت‌هایی که زغال سنگ روسی را به لهستان وارد می‌کردند و همچنین الیگارش‌های مرتبط با دولت بلاروس است.

بر اساس بیانیه وزارت کشور لهستان، در مجموع، ۳۵ شرکت و ۱۵ شخص روسی و بلاروسی که تحریم شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس