کد خبر 1369431
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵
رئیس یوفا: تحریم فوتبال روسیه تاسف‌آور است

رئیس یوفا بر این باور است که باتوجه به اینکه فوتبالیست‌های روسیه و بلاروس هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال حمله نظامی مسکو به اوکراین ندارند، ماهیت تحریم‌های اعمال شده برفوتبال روسیه و بلاروس تاسف‌آور است.

به گزارش مشرق، به فاصله چند روز پس از حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، مقامات فوتبالی یوفا و فیفا تحریم‌هایی را علیه تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه اعمال کردند به طوری‌که تیم ملی روسیه به طور رسمی از حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کنار گذاشته شد.

باشگاه‌های روسی از جمله اسپارتاک مسکو نیز به دلیل این تحریم‌ها از مسابقات اروپایی حذف شدند. مقامات یوفا قرار است هفته آینده در مورد تحریم‌های اعمالی بر فوتبال روسیه بحث و تبادل نظر کرده و براساس گزارش رسانه‌ها، تمدید این تحریم‌ها محتمل به نظر می‌رسد.

با این حال، «الکساندر چفرین» رئیس یوفا بر این باور است که ماهیت تحریم‌های یک‌جانبه ناعادلانه است.

وی در این باره گفت: فوتبالیست‌های روسیه و بلاروس نباید هدف تحریم‌ها باشند زیرا آنها مسئول جنگ نیستند. به همین دلیل است که یوفا تمایل دارد تا حسن نیت خود را ابراز کرده و به طور عملی نشان دهد که تحریم‌ها در رابطه با ورزشکاران و مردم عادی منطقی نیست. تعلیق تیم‌های روسیه و بلاروس از سوی یوفا شاید در آینده نزدیک رفع شود و یوفا به زودی در مورد اینکه باشگاه‌های روسیه می‌توانند در رقابت‌های یوفا شرکت کنند یا خیر، تصمیم‌گیری‌ خواهد کرد.

تحریم‌های اعمالی از سوی نهادهای فوتبالی بین‌المللی، بسیاری از فدراسیون‌های جهانی را نیز به بروز اقدامی مشابه وادار کرده و مسابقات ویمبلدون نیز نسبت به محروم کردن تنیسورهای روسیه و بلاروس اقدام کرده است. 

مقامات تنیس بلاروس این اقدام را محکوم و سازمان‌دهندگان را به اقدام حقوقی تهدید کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    6 0
    ورزش که سیاسی نبود چی شد؟؟؟؟؟ دروغگوهای ...
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    2 0
    اونا هم میدون! برای این تحریم شدن. چون فوتبال و ورزش قهرمانی رو ساختن برای چنین روزهایی که اینطوری ازش بهره ببرن و برای تفکرات خود بهره ببرن! زشته که بگن امریکا و غرب با روسیه مخالفا اما اگر سازمان به اصطلاح بین اللملی! رو برای اهداف خود بسیج کن.. انوقت راحت تر کارشون رو میکن.پروژه فوتبال و.. صرفا گوساله سامری برای رسیدن به اهداف مالی و فکری و.. می باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس