کد خبر 1369125
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹
روسیه: آمریکا تنها کشوری است که تسلیحات شیمیایی دارد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی توییتری نوشت که آمریکا آخرین کشور در جهان است که همچنان زرادخانه تسلیحات شیمیایی دارد.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش گفت که آمریکا آخرین کشور در جهان است که همچنان زرادخانه شیمیایی دارد. 

وی در پیامی توییتری نوشت: «آمریکا آخرین کشور در جهان است که هنوز زرادخانه شیمیایی را حفظ کرده و انتظار می‌رود که واشنگتن نابودی این تسلیحات را سال آینده تکمیل کند».

اولیانوف با ابراز امیدواری از عدم تاخیر در نابودی تسلیحات شیمیایی آمریکا گفت:‌«سازمان منع تسلیحات شیمیایی باید اجرای تعهدات آمریکا تحت معاهده تسلیحات شیمیایی را تایید کند».

از سوی دیگر «واسیلی نبنیزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: «ما مفتخر هستیم که در سال ۲۰۱۷، روسیه به طور کامل و پیش دستانه،‌ تحت کنترل دقیق بین‌المللی تمامی تعهدات خود در زمینه نابودی تسلیحات شیمیایی را انجام داده است».

«ایگور کریلوف» رئیس نیروهای حفاظت در برابر تشعشع، تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه هفته پیش در یک جلسه توجیهی تحریکات برنامه‌ریزی شده غرب را فاش کرد و گفت که ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی تحریک‌آمیز است تا نیروهای روسیه را که در حال انجام عملیات ویژه در اوکراین هستند، به استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی متهم کند.

به گفته این مقام روس، وزارت دفاع روسیه اطلاعاتی دارد مبنی بر اینکه مسکو به استفاده از سلاح‌های شیمیایی، بیولوژیکی یا هسته‌ای، مطابق با حداقل سه سناریویی که قبلاً به عنوان پاسخی به موفقیت مسکو در انجام عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین طراحی شده، مقصر شناخته خواهد شد. 

او معتقد است این اقدامات تحریک‌آمیز از سوی غرب احتمالاً تأسیسات شیمیایی و بیولوژیکی در خارکیف و کی‌یف و احتمالاً نیروگاه هسته‌ای «زاپوریژیا» را هدف قرار خواهد داد. وی افزود: علاوه بر این، وزارت امور خارجه ایالات متحده قبلاً رویه تحقیقات متعاقب را تعیین کرده و مقامات مسئول انجام آن را منصوب کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 0
    روسیه مخش هنگ کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس