کد خبر 1368806
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۲
اعدام با جوخه آتش در آمریکا/سهم بیشتر سیاه پوستان از محکومیت‎ها

یک گزارش نشان می‎دهد که شیوه اجرای اعدام به وسیله جوخه آتش و تزریق مواد کشنده در آمریکا افزایش یافته است و سیاه پوستان سهم بیشتری از محکومان به اعدام را در این کشور دارند.

به گزارش مشرق، ایالت کارولینای جنوبی ممکن است به زودی نخستین اعدام‌های آمریکا را با استفاده از جوخه آتش پس از بیش از یک دهه، اجرا کند.

به گزارش پایگاه «گرید نیوز»، مقام‎های ایالتی، می‎گویند که قصد دارند «ریچارد مور» و «برد زیگمون» را با استفاده از جوخه آتش (تیرباران) اعدام کنند؛ استفاده از جوخه آتش پس از اعدام «رونی گاردنر» از سوی ایالت یوتا در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۰ انجام می‎گیرد.

به تازگی دادگاه عالی کارولینای جنوبی اعدام «مور»را به حالت تعلیق درآورد، اما تاریخ جدید انجام این اعدام مشخص نشده است.

چند روز بعد، دادگاه همچنین اعدام «زیگمون» را، که برای ماه می‌ برنامه ریزی شده بود، به حالت تعلیق درآورد.

اگرچه دادگاه دلیل خود را برای این تعلیق‌ها توضیح نداد، اما هر دو نفر با پروتکل اعدام ایالتی، از جمله استفاده برنامه ریزی شده از جوخه آتش، چالشی مداوم دارند.

ایالت‌ها و دولت فدرال بیش از هزار و ۵۰۰ نفر را از زمان آغاز مجدد اعدام‌ها در سال ۱۹۷۷ در آمریکا پس از یک وقفه کوتاه ناشی از حکم دادگاه عالی، اعدام کرده‌اند.

با این حال، در طول این نزدیک به نیم قرن، نگرانی‌ها در مورد تبعیض، روش خودسرانه مجازات اعدام و اینکه آیا روش‌های اعدام در آمریکا باعث رنج و عذاب ناروا می‌شود، هرگز کاهش نیافته است.

یکسری اعدام‌های ناموفق به تغییرات تقریباً مداومی در نحوه اجرای مجازات اعدام در ایالت‌ها منجر شده است.

به تازگی تلاش‌هایی برای بازگشت به روش‌هایی که زمانی کنار گذاشته شده‌اند، مانند جوخه‌های تیراندازی انجام شده است.

پروتکل اعدام با استفاده از تزریق مواد کشنده که به استاندارد ملی در آمریکا تبدیل شد، در سال ۱۹۷۷ از سوی پزشک ارشد اوکلاهاما، یعنی «جی چپمن»، تهیه شد.

تخمین زده می‌شود که ۷ درصد اعدام‌های با استفاده از تزریق مواد کشنده با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

گزارش‌های سم شناسی از ۴۹ اعدام نشان داد که ۸۸ درصد نمونه‌ها دارای سطوح تیوپنتال سدیم کمتر از میزان مورد نیاز برای عمل جراحی بودند و ۴۳ درصد دارای غلظت‌هایی مطابق با سطح هوشیاری بودند.

افزایش آگاهی در مورد اعدام‌های ناموفق، چالش‌های قانونی را برای این روش در اوایل دهه ۲۰۰۰ برانگیخت.

برخی از ایالت‌های آمریکا مهلت قانونی را برای توقف این روش صادر کردند، اما در سال ۲۰۰۸، دادگاه عالی این روش را مطابق با قانون اساسی تشخیص داد.

اگر در جنایات صورت گرفته یک مهاجم مرد سیاه‌پوست یا لاتین تبار و یک قربانی زن سفیدپوست وجود داشته باشد، احتمال بیشتری برای صدور حکم اعدام وجود دارد.

اسناد و مدارک فاش کرده است که از ۱۳۴ فرد محکوم به اعدام، بیش از ۷۰ نفر سیاه پوست بودند.

دلایل این موضوع هم پیچیده است و هم نه. افراد رنگین پوست به دلایل زیادی در مجازات اعدام بیش از حد حضور دارند؛ موضوعات نژادی، ناامنی اقتصادی و تعصبات ضمنی.ش

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    3 0
    خب علتش اینه که سیاهپوستها شرورترین گروه نژادی آمریکا هستند
  • جهودشناس IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    2 0
    شما نمیخواد نگران سیاه پوستها باشید بجاش فکر مردم ایران باشید. اعدام در آمریکا خیلی به ندرت پیش میاد پس حتماً اون سیاهان کاری کردند که اعدام شدند . چون اعدام در آمریکا خیلی نادر است و قاضیها بیشتر حبس ابد میبرند. تازه اعدامشون هم با تزریق مواد بیهوشی با دوز بالا است که بدون درد به خواب ابدی میرن. این دموکراتهای جنگل پرور حتی صندلی الکتریکی هم جمع کردند و ترامپ ناراضی بود و دلش میخواست صندلی و برگردونه و در کمپین خودش گفت «صندلی الکتریکی رو برمیگردونم» و همه مردم شیون و شادی کردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس