کد خبر 1368644
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷
مراسم روز جهانی قدس در دوبلین برگزار شد

مراسم روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور شیعیان و ایرانیان مقیم ایرلند در شهر دوبلین پایتخت برگزار شد.

به گزارش مشرق، شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی در میدان اصلی دوبلین تجمع کرده و با سردادن شعارهای ضد اسرائیلی جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی را محکوم کردند.

آن‌ها با حمل شعارنوشته و سردادن شعارهایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم اشغالگر قدس فریاد می‌زدند "مرگ بر اسرائیل"، "فلسطین آزاد باید گردد"، "سرخ و سیاه و زرد و سفید (پوست) باید متحد شوند" و "صهیونیسم با تروریسم برابر است".

در این حرکت اعتراضی شخصیت‌های ضد اسرائیلی با ایراد سخنانی ضمن برشمردن رفتار ددمنشانه رژیم صهیونیستی خواستار اقدام سازمان‌های بین‌المللی و همه کشورهای عدالت‌جو و آزادی‌خواه برای ازادی فلسطین شدند.

آن‌ها تاکید کردند که ماشین جنایت رژیم اسرائیل علیه کودکان و زنان و مردان عادی فلسطین باید متوقف شود و این رژیم آپارتاید ثابت کرده که با موافقتنامه و بیانیه سیاسی دست از اعمال جنایتکارانه خود بر نمی‌دارد.

شایان ذکر است کنفرانس روز قدس نیز در حسینیه شیعیان دوبلین به صورت جداگانه برگزار شد. در این نشست علاوه بر سفیر جمهوری اسلامی ایران برخی از شخصیت‌ها و نمایندگان کلیسایی ایرلند نیز حضور داشته و سخنرانی کردند.

سخنرانان ایرلندی افکار عمومی مردم این کشور را مدافع مردم فلسطین دانسته و ابراز امیدواری کردند که با همکاری کشورها، جلوی ریخته شدن خون مردم مظلوم فلسطین هر چه زودتر گرفته شود.

«مسعود اسلامی» سفیر ایران در ایرلند نیز در بخشی از اظهارات خود علاوه بر تشریح جنایت رژیم آپارتاید اسرائیل، تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم فلسطین در این چند دهه ثابت قدم بوده و برای آن هزینه پرداخته است. وی افزود که راه حل پیشنهادی ایران به سازمان ملل ارایه و ثبت گردیده است.

ایران پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی و انتخابات با حضور همه مردم فلسطین را ارایه کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس